Advertisement - Contact Us

Anwar di persimpangan : Azizah pun tak mampu nak desak Si 'Anugerah Tuhan' untuk serah DNA...

Perbualan antara Wan Azizah dan suaminya yang juga merupakan 'Anugerah Tuhan', Anwar Ibrahim.

Lokasi   : Di dalam kereta sewaktu perjalanan pulang dari mahkamah setelah selesai perbicaraan kes liwat Anwar.

Anwar    : Tak guna betul... Tak habis-habis diorang nak menyusahkan aku.

Azizah    : I tak faham la dengan u satu perkara...

Anwar   : Apa yang u tak faham... U pun nak menyusahkan I jugak ke???

Azizah    : I bukan nak nyusahkan u... malah sampai sekarang I setia belakang U... Cuma yang I tak faham...  Kenapa susah sangat untuk U bagi DNA U tu?

Anwar   : I tak kan bagi sampel DNA I kat diorang. Kenapa I perlu tunduk dengan ugutan diorang??? I tak salah... Ataupun U yang sebenarnya dah hilang keyakinan kat I???

Azizah   : I sentiasa yakin dan percaya dengan U... Cuma, I takut kita akan hilang sokongan rakyat hanya disebabkan isu DNA ni... U sendiri pun sedar, rakyat mula menekan kita agar U serahkan sampel DNA U tu. Lagipun, apa yang U takutkan... kan kita di pihak yang benar???

Anwar    : I tetap tak kan serahkan DNA tu. Takkan U tak tahu, polis dan mahkamah semuanya milik UMNO. Mereka akan lakukan apa saja untuk kaitkan I dengan kes liwat ni. Mereka tak kan duduk senang selagi tak sumbat I dalam penjara. (dalam hati - nak mampus serah DNA. Terang-terang dalam bontot Si Saiful tu DNA aku)

Azizah    : Kalau macam tu, sampai bila pun kes ni takkan selesai. Apa kata kalau kita minta lawyer kita agar ikut je ke mana DNA U pergi... At least tak de orang yang boleh eksplotasikan DNA U tu. Setiap ujian yang dijalankan mesti disaksikan oleh lawyer kita... Biar lawyer ikut sampai kuar keputusan. Apa pendapat U???

Anwar    : No way. I tetap tak kan serahkan DNA I. U ingat I percaya sangat ke dengan semua lawyer I. Diorang bila-bila masa boleh dibeli oleh UMNO untuk kenakan I. (dalam hati - lagi bahaya macam tu... aku dah tak de peluang nak ngelak dan bagi alasan kalau lawyer aku sendiri jadi saksi sampai kuar keputusan)

Azizah    : Habis tu, apa yang U nak buat?

Anwar    : Macam biasa, I akan cari jalan untuk lengah-lengahkan kes ni...Kita bangkitkan isu lain asalkan boleh tutup kes I...Sampai PRU nanti, kita akan lawan sampai menang dan I jadi PM... masa tu kita boleh gugurkan kes liwat ni... I akan gunakan kuasa I sebagai PM masa tu dan kemudian I akan pastikan orang tua Si Che Det dan Si Najib tu disumbat dalam penjara sampai mampos...

Azizah    : Itu kalau U sempat jadi PM... U sendiri kata UMNO kan buat apa saja untuk kenakan U... Diorang akan gunakan kuasa mahkamah untuk desak U serahkan sampel DNA U tu...

Anwar    : I tau la apa I nak buat... U tunggu dan lihat je sudah... Dah lah... I penat ni... dah malas nak fikir... I nak rehat jap... Kejutkan I bila sampai PJ nanti...(dalam hati - ada bontot yang menanti di PJ...)

Azizah    : Ye lah... nanti I kejutkan U... (dalam hati - boleh percaya ke laki aku ni???)

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama