Advertisement - Contact Us

Wasiat Raja Melayu : Ada lagi ke mana-mana haram jadah yang berani nak pertikai???

1. Mana dia pengkhianat anak haram Si Anwar Ibrahim yang tergamak membelot bangsanya sendiri dengan mempertikaikan dan mempersoalkan kedudukan dan hak orang-orang Melayu. Mana dia Nizar dengan pasukan penyangak kuasanya yang berani mendabik dada mencabar dan menderhaka kepada Raja Melayu dan Sultan?

2. Atau mana perginya manusia tak tahu di untung Si Lim Kit Siang yang sering mencabar tahap kesabaran orang Melayu? Atau Si Sivarasa dan Sivakumar yang kita sendiri tidak tahu asal usul keturunan haprak secara tiba-tiba mahukan hak sama rata dengan bangsa Melayu yang menjadi milik hakiki bumi Malaysia ini.

3. Atau masih ada lagikah anak haram yang berani menafikan asal-usul orang Melayu yang menjadi penduduk mutlak tanah air Malaysia ini. Jika ada, saya nasihatkan supaya fikirkan semula samada masih mahu mempersoalkan cabang keturunan orang Melayu atau berambus sahaja dari terus berpijak di bumi Malaysia ini.

4. Saya berasa amat tersentuh bilaman membaca 7 wasiat yang sudah pun ditinggalkan oleh Raja-Raja Melayu kepada anak cucu kita. Jelas sekali wasiat itu membuktikan dimana kedudukan sebenar orang Melayu. Malah wasiat tersebut juga sudah pun termaktub akan kedudukan yang tertinggi agama Islam sebagai agama rasmi dan Bahasa Melayu sebagi bahasa rasmi.

5. Tidak ketinggalan di dalam wasiat tersebut akan hak keistimewaan yang diterima malah akan terus diterima oleh bangsa Melayu dan kaum pribumi bumiputera lain. Kedudukan raja-raja Melayu juga akan kekal sebagai ketua Negara sampai ke anak cucu kita.

Wasiat yang disampaikan semasa raja-raja Melayu menurunkan tandatangan persetujuan pembentukan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu pada 5 Ogos 1957 itu ialah:

  • Kami namakan dan kami panggil akan dia, bumi yang kamu pijak dan langit yang kamu junjung Persekutuan Tanah Melayu (sekarang dikenali dengan nama Malaysia).
  • Kami isytiharkan dan kami simpan untuk kamu dan kami benarkan kamu isytihar dan simpan untuk anak cucu kamu, selain gunung-ganang, tasik dan hutan simpan, Tanah simpanan Melayu sehingga nisbah 50 peratus, selebihnya kamu rebutlah bersama-sama kaum lain.
  • Bagi menjaga kamu dan bagi melindungi anak cucu kami serta harta milik kamu, kami tubuhkan Rejiman Askar Melayu selain untuk membanteras kekacauan dalam negara dan ancaman dari luar negara.
  • Kami kekalkan dan kami jamin kerajaan dan kedaulatan raja-raja Melayu memerintah negara ini.
  • Kami isytiharkan Islam adalah agama Persekutuan.
  • Kami tetapkan bahasa kebangsaan ialah bahasa Melayu.
  • Kami amanahkan dan kami pertanggungjawabkan kepada raja-raja Melayu untuk melindungi kedudukan istimewa orang Melayu dan kepentingan sah kaum-kaum lain (kemudian ditambah kedudukan istimewa anak negeri Sabah dan Sarawak).

6. Sepatutnya seluruh rakyat Malaysia bersyukur kerana dasar yang dilaksanakan oleh kerajaan tidak pernah menfikan hak bangsa lain untuk sama-sama bermastautin di bumi Melayu ini dengan rukun aman dan harmoni. Malah kerajaan juga tidak pernah menyekat peluang mencari makan kepada bangsa lain. Bangsa-bangsa lain yang turut mendiami Tanah Melayu ini tidak pernah terkecuali dalam menikmati kesejahteraan di bumi Malaysia ini.

7. Kenapa begitu mudah termakan hasutan dengan manusia pengkhianat bernama Anwar ini. Semua orang sudah maklum matlamat utama Anwar hanya ingin berkuasa dan menjadi Perdana Menteri. Bagi merealisasikan matlamtnya itu, Anwar sudah tidak peduli samada hendak mengkhianat, membelot, menipu malah Anwar sanggup memecah belahkan perpaduan yang dikecapi oleh kita selama ini.

8. Segala-galanya terletak di tangan kita. Kitalah yang bakal menentukan masa depan dan hala tuju Negara kita. Biarlah mereka yang buta dan hanya mementingkan diri sendiri terus bergelumang dengan dosa asalkan kita bertahan mengekalkan kedaulatan Negara Malaysia tercinta. Moga mereka ini kan sedar dan kembali ke pangkal jalan.

1 Ulasan

  1. wasiat penting Raja Raja ini patut dihafal dan dihayati oleh semua rakyat Malaysia.

    jika degil lagi, buang saja kerakyatan dan halang mereka dari datang ke Malaysia.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama