Advertisement - Contact Us

AWAS !!! Ada 'hackers' sedang mencuri wang dari akaun bank anda... BACA DI SINI...

1.  AWAS !!! Seluruh rakyat Malaysia terutama mereka-mereka yang sering menggunakan dan mengaplikasikan perbankan internet atau perbankan secara online agar lebih berhati-hati dan berwaspada terhadap setiap urus niaga yang dijalankan. Amaran ini dutujukan kepada semua pengguna mana-mana perbankan internet samada Maybank2u, CIMB Clicks dan lain-lain.

2.  Terdapat 'hackers' yang sedang berusaha memanipulasikan akaun perbankan anda termasuk mencuri password dan data peribadi bertujuan untuk mengambil alih akaun tersebut dan mencuri wang yang berada dalam akaun tersebut. Dipercayai dalang 'hackers' tersebut merupakan rakyat Indonesia.

3.  Terdapat beberapa cara yang digunakan antaranya meminta pemilik akaun mengemaskini akaun peribadi melalui arahan yang dihantar menerusi email, mengumumkan kononnya anda pemenang peraduan dan meminta anda mengemaskini akaun peribadi mengikut arahan yang diberikan oleh mereka dan beberapa cara lagi.

4.  Sesungguhnya kegiatan yang dijalankan oleh 'hackers' ini sangat licik dan masih belum berjaya dikesan. Pihak berkuasa termasuk interpol sedang sedaya upaya mengesan dan membongkar kegiatan 'hackers' ini.

"Dgn ini saya ingin memaklumkan kepada anda semua sekirany anda ada menggunakan service Online Banking xkiralah apa jenis bank sekalipun Maybank2u/CIMB.Click or yg sespesis dgn ny.

Anda di nasihatkan JANGAN sesekali mengikut arahan pihak bank tersebut yg dihantar melalui email.Sekiranya di dlm email tersebut anda dikehendaki mengupdate account anda,sila JANGAN berbuat demikian.Jika anda masih ragu-ragu,sila pergi ke cawangan bank yg berkenaan untuk maklumat lanjut.


Selalu ny dlm email tersebut anda akan dikehendaki menukar password anda.Dan anda akan diberi satu LINK...JANGAN sesekali CLICK pd LINK tersebut.Jika anda DEGIL dan TERGEDIK-GEDIK nak jugak ikut arahan tersebut.Maka dgn ikhlas hatinya duit anda akan HILANG dr dlm akaun simpanan anda,bayangkan jelah duit simpanan anda ribu-ribu ringgit itu dgn sekelip mata telah disedekahkan oleh 3rd party account dan dipercayai 3rd party account itu selaluny telah di HACK oleh SEGELINTIR org dr Indonesia..Dan account bank online anda telah di HACK.


Perkara ini sudah terjadi,dan ramai mangsa yg sudah putih mata.
Kegiatan tersebut telah dimaklumkan pada pihak yg berkenaan dan pihak berkuasa masih gagal untuk mengesan HACKER tersebut.


Jadi,beringat sebelum kena." - info dari perbankan...

2 Ulasan

  1. Ilmu hacking & keselamatan komputer, website & blogging, perniagaan & buat duit internet, serta ilmu promosi! Tidak lupa dengan bonus-bonus menarik untuk anda!!

    Jangan berlengah lagi, layari segera:

    http://www.komputersaya.com/index.php?ref=ismet

    BalasPadam
  2. kepala butuh kerajaan malaysia
    JPJ yidkoi
    nama bini
    bini puki





    suka bagi patah pen orang


    suka bagi patah pen orang


    suka bagi patah pen orang


    suka bagi patah pen orang


    suka bagi patah pen orang


    suka bagi patah pen orang


    suka bagi patah pen orang


    suka bagi patah pen orang


    suka bagi patah pen orang



    BalasPadam
Terbaru Lebih lama