Advertisement - Contact Us

Telekom Malaysia (TM) terus pincang !!! Pendedahan surat 'SULIT' dari wakil TM kepada Perdana Menteri...

1.  Baru-baru saya ada mendedahkan kemelut dan ketidak puasan hati warga TM terhadap pengurusan mereka dan kepada NUTE yang sepatutnya berfungsi untuk membela nasib ahli-ahli. Seperti yang dijangka SMB menerima respon yang positif dan lebih banyak lagi pendedahan yang telah disampaikan kepada SMB berkenaan dengan kecurangan yang berlaku.
2.  Di bawah saya sertakan beberapa respon dan pendedahan eksklusif yang disampaikan. Ini termasuklah 1 surat yang diutuskan kepada PM, TPM dan beberapa pemimpin tertinggi lain dari warga TM yang sudah tidak tahan ditindas oleh pihak berkepentingan dalam TM.


Dari TM NUTE Corruption.

Tuan/Puan,

Salam 1 Malaysia.

Bukan tujuan menghina @ mengaibkan, bukan juga tujuan menjatuhkan maruah…. Tapi ini adalah reality kehidupan di TE..LE..KOM Malaysia atau nama glamournya TM bersama rakan-rakan semusim dengannya !!!!

Kami sajikan beberapa teka-teki untuk anda :

a)  Siapa dapat Projek HSBB (main con & Sub Con)???

b)  Siapa luluskan projek RM 25 Juta untuk Tajaan Manchester United??

c)  Faratech, rakan karib siapa???



d)  Ayat siapakah ini “its good working with TM b’coz I can tons od money through corruptions???

e)  Syarikat GLC mana didalam Malaysia yang import pekerja dari oversea dan dibayar RATUSAN RIBU RINGGIT???

f)  Adakah benar Imri bercinta dengan Sherene ????

g)  Mc Kinsey = Consultants + Pengurusan TM yg BARU adalah Staff Mc Kinsey = Siapa yang buat DUIT didalam TM?????


Dari Klang Selatan

Hai sahabat semua,
Aku nak syer skit cerita aku,

Semalam adalah satu sessi taklimat khas yang dibuat jam 9.00am bertempat di Bilik Anggerik, Tkt 2, Wisma TM Shah Alam, Persiaran Damai, Seksyen 11, 40400 Shah Alam Selangor. So sebagai ahli senior aku pun dapatlah jemputan dari Mukthar Buzzir. So jam 9.00am akupun dah sampai n duduk kat dalam tu ada lah dalam 30 orang. “kata start kul 9, tapi kenapa xstart lagi ni.

Jam 9.45am barulah BARUA TM sampai, Jaafra Majrid, president NUTE @ NUDE, so yang bangun salam dengan dia nie Cuma org kanan Selangor barat je, yang lain buat tak tahu je, sbb dah boring betul dengan orang macam nie, datang dah lah lewat. So bila start je si anjing kurap (nick name jaafra majrid si Selangor Barat) ni mula dengan sorri I lewat sbb ada urgent meeting dengan pengurusan TM, piraaaahhhhhhh !!!!!! mata kau pun sembab, cakap jelah bangun lambat… memang dasar khurafat.


So sessi taklimat tu aku ingatkan ada benda yang URGENT lah sangat rupa-rupanya cerita pasal CA 8 yang orang ramai complaint, si Anjing kurap nie bgtau, “u all renungkalah dalam CA 8 nie semuanya LENGKAP gigi ada, hospital pakar, kenaikan gaji yang terbaik, umur pesaraan naik dsbgnya…” aku tengok ramai yang dah macam nak baling kerusi je… siap mention lagi “saya bertungkus lumus siang malam untuk siapkan CA 8 nie seorang diri” uuueewkkk,,,, masuk bakul angkat sendiri lah wwwoooiii, cakap kat budak sekolah bolehlah dirang percaya… sessi tu banyak terangkan tentang keburukkan orang, menghina orang, menfitnah orang dll, aku pekakkan telinga sbb xnak tanggung DOSA besar si anjing kurap nie.

Selepas tu adalah sessi Q&A, so soalan dari wakil Shah Alam Tanya, “kenapa NUTE sekarang ni sibuk nak tambah lagi satu tingkat kat Ofis NUTE, kan dah elok dah, dulu kata kita takda duit tapi sekarang ni lain pulak, kan itu satu pembaziran” ?? dengan tidak semena-mena, si anjing nie terus melompat, pasal bangunan tu, “u all tak payah nak campurtangan sbb itu keputusan NUTE PUSAT dan NUTE negeri hanya jalankan kerja macam biasa, woi bodoh NUTE pusat tu takkan ada kalau kami takda, baghal” !!!!!!
Selepas dari tu aku tengok ramai yang dah angkat kaki n blaa…. Kumat kamit je mulut diorg n daring semacam je, sbb dah tak suka dengan cara anjing kurapan nie. So lepas tu mukthar Tanya ada soalan lain, semua malas nak Tanya dah…. Jiran sebelah aku nie kira pangkat ustaz lah disini, so dia bisik kat aku yang dia kenal sangat dengan anjing kurap nie sejak di Ibusawat TM lagi, “dia nie kaki perempuan, kuat mabuk, suka ponteng kerja dan pedengki, tapi aku heranlah macam mana orang boleh bagi dia jadi pemimpin? Sekarang nie kalau jumpa aku langsung taknak tegur, dulu duit akulah yang selalu dia pinjam, sampai ada yang tak bayar lagi sampai sekarang nie”.

Selesai taklimat bodoh nie, adalah sedikit jamuan ringan yang aku rasakan berat, so dalam pada tu aku dengar Anjing nie bgtau kat exco Selangor barat, MTUC minta dia bertanding jawatan dalam MTUC, sbb dah takda orang yang berkebolehan yang nak menerajui MTUC, so dia kata ok dia akan bantu, tapi jawatan apa aku tak pasti…. So dalam masa yang sama member aku org kuat PKR bgtau, si anjing nie sekarang selalu pegi kem PKR untuk dapatkan sokongan…. ooooOOOoooOOo patutlah….

Setelah selesai semua, aku nak chow… tiba-tiba aku dengar, si anjing nie bgtau tahu yang International Union minta dia hadir ke Jepun untuk mesyuarat, pada mulanya dia tolak sbb banyak komitmen dengan NUTE, tapi dia tetap dimintak oleh orang oversea untuk datang mesyuarat… pehhhhh,, aku dengar pun mcm nak uuuuuueeeeewwwkkkkkkkkk “muntah”…. Apa yang kau ada anjing kurap English pun standard budak sekolah rendah, nak eksyen lagi….aku pandang je muka dia sambil buat senyum kambing, dia angkat dagu kat aku,,, pegilah mabuk… aku tak heranlah, bkn kau yang bg aku gaji…..

YANG PENTING AKU N FRIENDS AKAN KELUAR NUTE YANG DAH TIDAK ADA HALATUJU LAGI SELAIN MENJADI BONEKA KEPADA TM 

Anda nilailah sendiri

Lebih banyak lagi pendedahan akan berlaku. KLIK SINI...

60 Ulasan

  1. aku tngok blog nih sbnarnya blog sampah.. blog nak pow org.. pay per click la.. 100 plus invitation lah..

    Dalam bnyak2 company, company telekomunikasi la paling bnyak bedal duit org.. kasi "sembelih" org.. tp tak lawan "pisau sembelih" telekom.. dia potong tak tinggal saki baki..

    Dari dulu jugak aku tngok dia kuat sponsor org.. LTDL, Piala Malaysia, Manchester United.. dia tutuh duit rakyat lepas tu dihamburkan pada sponsoring smpai staf pun terabai... mgkin ada benarnya surat ini.. kalau tak, tentulah tak sampai peringkat atasan.. peringkat menteri pulak tuh!

    Aku harap kaji la kepincagan dlm TM.. mesti ada sesuatu di sebalik TM tuh..

    BalasPadam
  2. Suara Majlis,
    Kegawatan TM bermula apabila semua operasi wireless nya dipisahkan dari operasi keseluruhan. Kita juga tidak faham kenapa TM menyelamatkan celcom dan sanggup membayar beratus juta apabila disaman oleh syarikat eropah. Hasilnya pekerja tidak mendapat bonus tahun itu. Itulah pengorbanan pekerja TM. Kini AXIATA berkembang dgn pesatnya. Semua operasi TM diluar negara diambilalah AXIATA. Proses perpecahan ini dilakukan di zaman Paklah.

    Kita tidak tahu sapa yang untung sebenarnya tetapi TM yang menerima padahnya. Cuma diberi projek HSBB yang mana terpaksa mengeluarkan belanja yang besar dan pengorbanan yang tinggi dari staf.

    Kini TM agak pincang terutama dengan pelbagai masalah disamping tidak boleh terlibat dalam operasi wirless selama 3 tahun hasil perjanjian dgn Axiata. Perjanjian gila dan berat sebelah.

    Inilah akibatnya, pekerja terpaksa menanggung beban yang tinggi tertuatama yang begitu setia dengan TM. Cuma mereka yang payung terjun yang masuk ke TM dgn pangkat yang tinggi dan gaji besar saja tidak merasai pengorbanan ini.

    Cuba bandingkan division HR TM dengan HR Maxis atau PNB. HR TM mempunyai EVP,VP, GM, AGM dan Manager. Cukup besar. Itu belum kita lihat di bahagian Sales. Ada 3 EVP dgn beberapa EVP dan GM dibawahnya.

    Semua GM ke atas adalah kontrak. Gaji mahal dgn pelbagai insentif. Maka dikerahkan org bawahan dgn pelbagai arahan demi untuk menyambung kontrak selepas 3 tahun. Itulah hakikatnya.

    Dari segi politik pula, TM merupakan GLC pusat. Tetapi pihak pengurusan atasan tidak dapat mengawal aktiviti anti kerajaan di dalam syarikat. Dalam meeting kerajaan dikutuk dan sebagainya.

    Kalau nak tahu hal sebenarnya , joinlah TM.

    BalasPadam
  3. Aptutlah internt aku makin slw... lebih2 lgi lepas depa pasang uniFI nih...dulu laju saja aa...

    BalasPadam
  4. Nak kat penulis surat bodoh TIDAH nak kata pnadai pun TIDAK sebab dia menulis luah rasa tidak puas hati tetapi cara penghantaran surat kpd PM , TPM ,Dr Rais tetapi kenapa LUPA sesalinan kepada SPRM.

    Baru lah kita kata anak jantan..
    Penulis kena faham.. hantar surat kat mana pun tidak akan dilayan.. kan orang atasan semua KRONI!!!

    Sejujurnya , buat lapuran polis dan SPRM jika telah nyata bukti penyelewangan berlaku dalam
    TM.
    Be
    Kiat kena ada slogan BERANI BUAT BERANI TANGGUNG.

    TMTAiping sentisa menyokong sesiapa sahaj yang mahu mendedahkan penyelewangan orang atasan

    Tamabh satu contoh : Projek CMDA yang ditawarkan kepada kakitangan Telekom.. sepatutnya projek tesebut dapat menyelesaikan masaalah orang awam yang tiada talian dikawasan pendalaman tetapi telepon yang dibekalkan sebuah telepon 'cap ayam' .. yang untung dari pembekalan SIAPA? sebab jika dolapurkan tidak berfungsi kena hantar repair dsbnya sedangkan harga telepon tersebut kalau dipasarakn tak ada siapa pun yang nak beli..

    Nasib PM lah nak selesaikan semua masalah integriti yang banyak slogan ,

    BalasPadam
  5. sahabat sekelian dari info yang diterima, staff TM dah lapor beratus kali pada SPRM, tapi TM ni kaya, so dia ada jaga beberapa staff kat sana...

    BalasPadam
  6. PANAS BERAPI N POWER.....!!!!!

    anjing2 TM n NUTE telah melalak kerana artikel ini telah "BOCOR" dan anjing2 suruhan ini telah memberi amaran kepada semua STAFF TM supaya jangan baca blog SUARA MELAYU BARU - jika ingkar akan digantung KERJA...

    hahaha... kah..kah..kah..kah...

    TELOQ semua dah kecut ker????

    SI JAAFAR ANJING TELAH BERJUMPA DENGAN KHALIS AIR PADA MINGGU LALU UNTUK BINCANG PERKARA INI DAN DARI INFORMER YG BERTAULIAH MEMAKLUMKAN BAHAWA ANJING2 INI SEKARANG SEDANG BERHATI2 DAN TIDAK LAGI KELUAR KE PUB, KARAOKE DAN RUMAH URUT BERSAMA LAGI......

    cayalah SUARA MELAYU BARU...... kasi itu semua anjing PANAS!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  7. BERITA TERKINI DARI MALAYSIAN INSIDER

    Pemilihan MTUC (2010)

    Sekitar 500 perwakilan akan mengundi memilih barisan kepimpinan MTUC pada 29 Disember ini.

    Selain Abdul Razak, turut mengesahkan akan bertanding jawatan timbalan presiden ialah P Maniyam, Lok Yim Pheng dari Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan, Mohd Jafar Abd Majid (Kesatuan Pekerja-pekerja Telekom Kebangsaan) dan P Maniyam (Kesatuan Pekerja-pekerja Industri Elektrik).

    SAH SI JAAFAR MAJID KULUP BERTANDING JAWATAN TIMB PRESIDEN MTUC..... TAG TEAM DENGAN SYED SHAHIR.... SAH DAN SAHIH LAGI BAHAWA SI CELAKA INI MENGGUNAKAN TAKTIK BUSUK,KOTOR DARI PKR UNTUK MASUK DIDALAM ARENA MTUC DAN MENGHANCURKAN MTUC....

    komen dari SPY TM :
    - jangan bagi muka n sokong si celaka ini kerana dia telah menjahanamkan ahli-ahli nute di Telekom Malaysia.

    - Si celaka ini hidung belang dan kaki fitnah NO 1 didalam TM..

    http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pemilihan-mtuc-razak-orang-kuat-zainal-rampak-buat-come-back/

    BalasPadam
  8. memang sah lagi sahih...

    JAAFAR MAJID N KRONI termasuk PENGURUSAN TM telah bersetuju :-

    1. Semua staff TM diarahkan CUTI hujung tahun ini (paksaan) jika gagal akan dibuat siasatan dalaman... KEJAMMMMM

    2. Mana-mana anggota yang tidak ada baki cuti 2010, penggunaan cuti untuk tahun 2011 adalah wajib... mampus nak planning cuti tahun depan

    3. Sesiapa yang didapati ingkar @ cuba untuk melawan : tindakan TEGAS akan diambil....

    BalasPadam
  9. HANGATssss MACAM TAIK AYAM...

    NOTIS PEMBERITAHUAN EDARAN KERTAS UNDI NUTE (HAPRAK).....

    EDARAN KERTAS UNDI SULIT BAGI PEMILIHAN SESI 2011/2013

    1) Pegawai- Pegawai Kanan NUTE
    2) Pegawai & AJK NUTE Cawangan Negeri
    3) Perwakilan Cawangan Ke Persidangan Perwakilan Tiga Tahunan

    TARIKH : 8/11/2010 (Isnin)

    ** apa yang boleh disimpulkan,,, yang masih jadi ahli NUTE adalah DAYUS dan PENGECUT n TAKDE TELOQ,,,, bukan memperjuangkan Ahli tapi mengadai Ahli***

    Sampaikan undi pun dipaksa/diajar mana nak tanda... arahan JM (Jaafar Majid) semua ahli kena tanda seperti yang diarahkan, so adalah BALACI @ ANJING KURAP yang akan ajar ahli-ahli untuk tanda,,, "ala,, macam pemilihan PKR aritu la, mana calon n TEAM Azmin, ade saja balaci yang ajar suruh tanda...

    APA NAK HERAN, JM DAN JADI AHLI SEUMUR HIDUP PKR.. "kenapa dia tak jadi ahli SEUMUR MATI" kah kah kah kah

    BalasPadam
  10. CUTI REHAT 1TM.

    TELEKOM MALAYSIA NAK BUNGKUS.....?????

    MEMAKSA ANGGOTA BERCUTI - TINDAKAN TEGAS AKAN DIAMBIL...

    Masalahnya wahai orang bodoh TM, kenapa cuti nak paksa-paksa... dalam surat yang dikeluarkan, cuti WAJIB hujung tahun 2010 diambil dan akan ditolak cuti untuk tahun 2011 secara automatik.

    Ini dinamakan ditaktor, mohon tak mohon, tetap kena cuti,,, abislah anggota kalau macam ni, dulu 1st time buat masa hari raya, ramai yang dah abis cuti.. sekarang ni kata si Khalis Air, "permintaan ramai dan mendapat sokongan" woi bodoh punya khalis air, siapa yang buat permintaan dan siapa yang sokong?? kau dan jafar jonid je yang sokong dan buat permintaan,,, bangsat punya pengurusan TM.

    Wahai pembaca sekalian, sila faham kami di TM sekarang ini sering DIUGUT, DIHINA, DITUDUH, DIBULI oleh Pengurusan TM yang telah bersekongkol dengan Jaaafa Jonid Majid Wajid, selaku ketua kesatuan NUTE.... senangnya buat keputusan dan arahan...

    bantulah kami di Telekom Malaysia, tolong sebarkan kepada semua dan berikan tekanan yang HEBAT kepada TM dan NUTE yang semakin Jahil dan tak ubah seperi Abu Jahal...

    BalasPadam
  11. SHAMSUDIN Pengerusi NUTE KL12 Disember 2010 pada 8:10 PTG

    BABI JAAFAR MAJID NIE SKRANG NIE, SELALU UGUT AHLI2 NUTE, KALAU XNAK DENGAR CAKAP, DIA AKAN REPORT KAT KHALIS!!! SIAP BGTAU LG YG KHALIS NIE KAWAN BAIK DIA,,,,,,, BABI PUNYE ORG...

    KHALIS N JAAFAR ANJING KURAP YG PERLU DI BUANG KE LAUT,,,, KHALIS NIE ABG AKU KENAL SGT MASA KAT TEMPAT DIE, MMG KAKI BETINA,, BODOH PUNYE TM PEGI AMBIL BINATANG NIE UNTUK JAHANAMKAN TM...... MMG DUA2 BINATANG NIE KAKI BETINA N KARAOKE,,,

    CUBA KAU ORG PEGI CHECK, COMPANY MANA YG SKRANG NIE SUPPLY STATIONARY KAT TM,, TU SEMUA KRONI KHALIS,,, NAMAPUN MACAM ANJING KURAP, NAMA AJE HEAD HR TM, TP LANGSUNG X IKUT BUKU ETIKA, RAMBUT BLH PLAK COLOUR,,,, BABI MEMANG BABI

    SEKARANG NIE, ANJING KURANG NUTE NIE DAH MASUK PKR N BERGABUNG DENGAN SYED IBRAHIM... KONONYA NAK DAPATKAN TEMPAT UNTUK PILIHANRAYA NANTI,,,

    BANGSAT PUNYA ORANG

    BalasPadam
  12. AKU INGIN MENJAWAP PERSOALAN YANG DITANYA DIDALAM BLOG INI.....(selamat menjamu selera)

    Q :Siapa dapat Projek HSBB (main con & Sub Con)???
    A :Zam Zam Ala Kazam (GCEO), Ahmad Azhar Yahya (Chief Strategy Officer)& Imri Mokhtar (EVP Consumer)

    Q :Siapa luluskan projek RM 25 Juta untuk Tajaan Manchester United??
    A :Sherena (Cheif Marketing Officer),Zam Zam Ala Kazam (GCEO), Khalis (Chief Human Capital Officer) & Datuk Bazlan (Executive Director)

    Q :Faratech, rakan karib siapa???
    A :Zam Zam Ala Kazam (GCEO), Khalis (CHCO), Jaafar Majid (Presiden NUTE) & Mariam Bevi Batcha (baru resign)

    Q :Ayat siapakah ini “its good working with TM b’coz I can tons od money through corruptions???
    A : Jeremy Kung (EVP New Media/CEO TMNET), Giogio Migliarina (Chief Technology Officer) - kedua-dua bangkai nie adalah warganegara asing dan diberikan jawatan tertinggi didalam TM, walhal ramai lagi orang Malaysia yang layak,,, tapi kenapa?? sbb Zam Zam Ala Kazam masukkkkkkk

    Q :Syarikat GLC mana didalam Malaysia yang import pekerja dari oversea dan dibayar RATUSAN RIBU RINGGIT???
    A : Telekom Malaysia la jawapannya : dan bangkai tersebut adalah seperti jawapan diatas

    Q :Adakah benar Imri bercinta dengan Sherene ??
    A :Hanya mereka sahaja yang tahu, @ tanya dengan staff di Concord Hotel hehehehe

    Q :Mc Kinsey = Consultants + Pengurusan TM yg BARU adalah Staff Mc Kinsey = Siapa yang buat DUIT didalam TM?????
    A : Jawapan nie agak syok skit, sbb 8 orang Senior Management adalah dari Mc Khinzir yang mana syarikat consultant ini sehingga kini masih mempunyai jutaan ringgit kontrak dengan TM.

    SIAPA YANG UNTUNG ??
    SIAPA YANG KAYA ??
    SIAPA YANG BUAT DUIT ??
    SIAPA YANG JAHAT ??
    SIAPA YANG ZALIM ??
    SIAPA YANG BANGSAT ??

    LU PIKIR LAH SENDRI

    BalasPadam
  13. anjing punya NUTE, haprak...

    kata nak jadi pembela kepada pekerja, sekarang ni dah jadi anjing dicucuk hidup oleh pengurusan Telekom Malaysia...

    Syabas dan tahniah kerana NUTE telah berjaya dijual ....

    YAHOOO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    JAAFAR MAJID BABI

    BalasPadam
  14. aku bg pihak orang TM di selangor Barat n Selangor Timur sekarang nie dalam proses hantar borang berhenti jadi ahli MUTE, dulu semua org seronok dgn NUTE skrang sumpah n sampah seranah betul dgn pemimpin baru..a nie, tgk aje la CA baru nie, ramai yg x sedar masuk hospital pun limit 30k saje, dulu unlimited, memang babi betul lah pemimpin NUTE yang NUKE nie..
    Sampai skrang nie xde sorang pun pengerusi NUTE yg blh jawab pasal CA babi nie, bila ahli tanye, nanti sy akan bawa ke atas,,, atas kepala bapak kau,,, nie semua idea bangsat si jafar majid, anjing zulkifli, pozi khinzir, n sekutu dgnya.....
    Elaun potong, bangunan NUTE nak tambah lagi... Babi punye jaafar majid...
    jaafar majid n zulkipli nooh n pozi nie memang kaki betina, kalau nak jumpe diorg, pg lah karaoke kat sogo,,, dgn betina aje lah jawabnye,

    BalasPadam
  15. BABI JAAFAR MAJID NIE SKRANG NIE, SELALU UGUT AHLI2 NUTE, KALAU XNAK DENGAR CAKAP, DIA AKAN REPORT KAT KHALIS!!! SIAP BGTAU LG YG KHALIS NIE KAWAN BAIK DIA,,,,,,, BABI PUNYE ORG...

    KHALIS N JAAFAR ANJING KURAP YG PERLU DI BUANG KE LAUT,,,, KHALIS NIE ABG AKU KENAL SGT MASA KAT TEMPAT DIE, MMG KAKI BETINA,, BODOH PUNYE TM PEGI AMBIL BINATANG NIE UNTUK JAHANAMKAN TM...... MMG DUA2 BINATANG NIE KAKI BETINA N KARAOKE,,,

    CUBA KAU ORG PEGI CHECK, COMPANY MANA YG SKRANG NIE SUPPLY STATIONARY KAT TM,, TU SEMUA KRONI KHALIS,,, NAMAPUN MACAM ANJING KURAP, NAMA AJE HEAD HR TM, TP LANGSUNG X IKUT BUKU ETIKA, RAMBUT BLH PLAK COLOUR,,,, BABI MEMANG BABI

    BalasPadam
  16. XKLUSIF :

    Yahooo!!!!!!!! si bedebah Jaafar Majid menang jawatan tim. presiden MTUC....

    mari kita kaji mcm mana si anjing ni boleh menang:

    1. Anjing ini menggunakan tiket PKR yang kononya sekutu kuat Syed Shahir pada peringkat awalnya.

    2. Anjing ini kemudianya pada saat2 akhir menukar kem kepada UMNO dan mengutuk Syed Shahir dengan HEBAT sekali, diantaranya anjing ini mengatakan bahawa Syed Shahir adalah Petualang besar didalam MTUC dan mesti disingkirkan dan Syed Shahir menggunakan dana MTUC untuk PKR.

    3. Anjing ini memberitahu ahli2 MTUC yang mana dia kononya mendapat restu dari orang2 kuat didalam MTUC.... pukimak punya anjing....

    4. Anjing ini telah menggunakan DUIT yang amat banyak sekali dengan "membeli" undi dari ahli2 didalam MTUC, sebagai contoh yang sahih, anjing ini telah sponsor mereka untuk tinggal di Armada Hotell Petaling Jaya, RM 500 sebagai duit shopping dll....

    ikuti penemuan xklusif dari kami untuk tatapan anda semua..

    BalasPadam
  17. Xclusif.... Jaafar Anjing banyak duit woooi..
    (Episod 1)

    BENAR N WAJIB TAYANG,,, PERSOALANNYA,,, MANA SI ANJING NIE DAPAT DUIT YANG BANYAK

    Mustafa Maarof dalam masa sama dengan liciknya menghubungi Jaafar Majid (NUTE) bagi mengujudkan pakatan yang lebih besar bagi mengekang pengaruh Team SS. Difahamkan Jaafar Majid telah membayar sejumlah wang melebihi RM10 ribu untuk mendapatkan khidmat Mustafa Maarof selaku kempen Manager. Jaafar Majid menyedari adalah sukar untuknya menang jawatan Timb Presiden MTUC kerana beliau bukanlah popular dan bijak dan tidak berpelajaran

    BalasPadam
  18. Xclusif.... Jaafar Anjing banyak duit woooi..
    (Episod 2)

    Tugasan Mustaffa Maarof masih belum selesai jika Jaafar dan Team KH belum confident untuk menang mengatasi Team SS. Satu perjumpaan telah diatur dengan ahli politik UMNO di Lake Club, Tasik Perdana untuk merencanakan perancangan berikutnya. Tim. Menteri UMNO telah memberI isyarat jelas kepada Team KH supaya mempengaruhi J.Solomon menyokong Team KH. Apa juga tindakan yang perlu hendaklah diusahakan asalkan matlamat UMNO BN untuk melihat tersungkurnya Team SS yg juga dikenali sebagai Team PKR tercapai. Mustaffa Maarof telah berjumpa dengan J.Solomon dan berbincang dengannya caramana untuk memastikan Team SS tewas. Apakah sebabnya J.Solomon mengubah arah dari menyokong kuat Team SS kepada sokongan untuk Team KH? J.Solomon mempunyai terlalu banyak masalah berkaitan dengan kes-kes mahkamah.

    BalasPadam
  19. SHAMSUDIN Pengerusi NUTE KL13 Januari 2011 pada 2:12 PTG

    WAJAH UMNO BN DI MTUC - MELAKAR PLOT IMEJ UMNO DALAM POLITIK NEGARA MELALUI POLITIK PEKERJA

    BalasPadam
  20. SHAMSUDIN Pengerusi NUTE KL29 Januari 2011 pada 1:37 PTG

    BABI JAAFAR MAJID NIE SKRANG NIE, SELALU UGUT AHLI2 NUTE, KALAU XNAK DENGAR CAKAP, DIA AKAN REPORT KAT KHALIS!!! SIAP BGTAU LG YG KHALIS NIE KAWAN BAIK DIA,,,,,,, BABI PUNYE ORG...

    KHALIS N JAAFAR ANJING KURAP YG PERLU DI BUANG KE LAUT,,,, KHALIS NIE ABG AKU KENAL SGT MASA KAT TEMPAT DIE, MMG KAKI BETINA,, BODOH PUNYE TM PEGI AMBIL BINATANG NIE UNTUK JAHANAMKAN TM...... MMG DUA2 BINATANG NIE KAKI BETINA N KARAOKE,,,

    CUBA KAU ORG PEGI CHECK, COMPANY MANA YG SKRANG NIE SUPPLY STATIONARY KAT TM,, TU SEMUA KRONI KHALIS,,, NAMAPUN MACAM ANJING KURAP, NAMA AJE HEAD HR TM, TP LANGSUNG X IKUT BUKU ETIKA, RAMBUT BLH PLAK COLOUR,,,, BABI MEMANG BABI

    SEKARANG NIE, ANJING KURANG NUTE NIE DAH MASUK PKR N BERGABUNG DENGAN SYED IBRAHIM... KONONYA NAK DAPATKAN TEMPAT UNTUK PILIHANRAYA NANTI,,,

    BANGSAT PUNYA ORANG

    BalasPadam
  21. MARI KITA JATUHKAN PEMIMPIN NUTE SEKARANG SEMASA PEMILIHAN AKAN DATANG, BERSATU KITA TEGUH UNTUK KEMBALIKAN KENYAKINAN AHLI PADA NUTE!

    JATUHKAN PEMIMPIN KAFIR NUTE!!!
    JATUHKAN PEMIMPIN KAFIR NUTE!!!
    JATUHKAN PEMIMPIN KAFIR NUTE!!!
    JATUHKAN PEMIMPIN KAFIR NUTE!!!
    JATUHKAN PEMIMPIN KAFIR NUTE!!!
    JATUHKAN PEMIMPIN KAFIR NUTE!!!
    JATUHKAN PEMIMPIN KAFIR NUTE!!!

    BalasPadam
  22. BERITA TERKINI & CANGGGIHHHHH OOOOO!!!!!

    Tahniah di ucapkan kepada KEPIMPINAN NUTE (anjing2) dan KEPIMPINAN TM (bangkai2) kerana dengan murah rezekinya memberikan kenaikan gaji sebanyak 3% hahahahaha orang bodoh pun tahu kira… kalau gaji RM1,000.00 maknanya naik RM30hinggit saja….. hahahaha memang pekerja TM dan ahli NUTE dah jadi bahlol betoi….. nilai kerja dan tanggungjawab kita di TM bernilai 3%.... selama 365 hari bekerja dengan gigih dan MERENTAS KEMUNGKINAN akhirnya dapatlah habuan 3%..... BERBALOI ke tau BAHALOL!!!!!
    Akhirnya tercapailah CITA-CITA murni Jaafar anjing kurap dan sekutunya untuk mengadai ahli2 NUTE dan TM…. Yang paling CANGGIHHHHHnya… jaafar anjing kurap dapat kenaikan 30%..... (kalau tak percaya cek la denganHR bahagian PAYROLL)
    GADAI MARUAH, GADAI SEGALANYA,
    ITULAH TANDA SAYANGKAN NUTE DAN TM,
    ORANG ATASAN MAKIN MEMBUNCITKAN PERUT DENGAN RASUAH,
    ORANG BAWAHAN JADI BARUA…….

    BalasPadam
  23. This JAAFAR pig NUTE is so stupid, that they'd never amount to anything in this world.

    This message board has been here for awhile, and if anyone goes back, there is no one message, that talks good about this stupid JAAFAR pig NUTE, because everybody knows how stupid, and hateful this JAAFAR pig NUTE is all about.

    The JAAFAR pig will crumble from internal weaknesses and disappear in era of globalization - no need for others to colonize them.

    Because JAAFAR pig like to be parasites and feed on the TM income tax!

    Wait until the JAAFAR pig KRONI population increase to 90% in JAAFAR, the same ratio as in Indonesia, then you will know the meaning of poor, as there will be too many JAAFAR pig to subsidize.

    Then the NUTE collapse.

    The JAAFAR pig are actually digging their own grave and they are trying to dig a deeper and bigger one now.

    But all of them I have to see are being manipulated by certain top JAAFAR politicians so they will support them.

    There show that the general JAAFAR pig are quite stupid and can't think outside the box.

    Only 1% of the JAAFAR pig can make it and they are the exceptions. If JAAFAR pig are not stupid, what are they?

    If all JAAFAR pig jump into sea and all die!

    This NUTE will become very very beautiful.

    BalasPadam
  24. AKU INGIN MENJAWAP PERSOALAN YANG DITANYA DIDALAM BLOG INI…..(selamat menjamu selera)

    Q :Siapa dapat Projek HSBB (main con & Sub Con)???
    A :Zam Zam Ala Kazam (GCEO), Ahmad Azhar Yahya (Chief Strategy Officer)& Imri Mokhtar (EVP Consumer)

    Q :Siapa luluskan projek RM 25 Juta untuk Tajaan Manchester United??
    A :Sherena (Cheif Marketing Officer),Zam Zam Ala Kazam (GCEO), Khalis (Chief Human Capital Officer) & Datuk Bazlan (Executive Director)

    Q :Faratech, rakan karib siapa???
    A :Zam Zam Ala Kazam (GCEO), Khalis (CHCO), Jaafar Majid (Presiden NUTE) & Mariam Bevi Batcha (baru resign)

    Q :Ayat siapakah ini “its good working with TM b’coz I can tons od money through corruptions???
    A : Jeremy Kung (EVP New Media/CEO TMNET), Giogio Migliarina (Chief Technology Officer) - kedua-dua bangkai nie adalah warganegara asing dan diberikan jawatan tertinggi didalam TM, walhal ramai lagi orang Malaysia yang layak,,, tapi kenapa?? sbb Zam Zam Ala Kazam masukkkkkkk

    Q :Syarikat GLC mana didalam Malaysia yang import pekerja dari oversea dan dibayar RATUSAN RIBU RINGGIT???
    A : Telekom Malaysia la jawapannya : dan bangkai tersebut adalah seperti jawapan diatas

    Q :Adakah benar Imri bercinta dengan Sherene ??
    A :Hanya mereka sahaja yang tahu, @ tanya dengan staff di Concord Hotel hehehehe

    Q :Mc Kinsey = Consultants + Pengurusan TM yg BARU adalah Staff Mc Kinsey = Siapa yang buat DUIT didalam TM?????
    A : Jawapan nie agak syok skit, sbb 8 orang Senior Management adalah dari Mc Khinzir yang mana syarikat consultant ini sehingga kini masih mempunyai jutaan ringgit kontrak dengan TM.

    SIAPA YANG UNTUNG ??
    SIAPA YANG KAYA ??
    SIAPA YANG BUAT DUIT ??
    SIAPA YANG JAHAT ??
    SIAPA YANG ZALIM ??
    SIAPA YANG BANGSAT ??

    BalasPadam
  25. EXCLUSIFFFFFFF!!!!!!!!!!!!!

    Jaafar Majid telah membayar sejumlah wang melebihi RM10 ribu untuk mendapatkan khidmat Mustafa Maarof selaku kempen Manager. Jaafar Majid menyedari adalah sukar untuknya menang jawatan Timb Presiden MTUC

    BalasPadam
  26. TELEKOM MALAYSIA NAK BUNGKUS…..?????

    MEMAKSA ANGGOTA BERCUTI - TINDAKAN TEGAS AKAN DIAMBIL…

    Masalahnya wahai orang bodoh TM, kenapa cuti nak paksa-paksa… dalam surat yang dikeluarkan, cuti WAJIB hujung tahun 2010 diambil dan akan ditolak cuti untuk tahun 2011 secara automatik.

    Ini dinamakan ditaktor, mohon tak mohon, tetap kena cuti,,, abislah anggota kalau macam ni, dulu 1st time buat masa hari raya, ramai yang dah abis cuti.. sekarang ni kata si Khalis Air, “permintaan ramai dan mendapat sokongan” woi bodoh punya khalis air, siapa yang buat permintaan dan siapa yang sokong?? kau dan jafar jonid je yang sokong dan buat permintaan,,, bangsat punya pengurusan TM.

    Wahai pembaca sekalian, sila faham kami di TM sekarang ini sering DIUGUT, DIHINA, DITUDUH, DIBULI oleh Pengurusan TM yang telah bersekongkol dengan Jaaafa Jonid Majid Wajid, selaku ketua kesatuan NUTE…. senangnya buat keputusan dan arahan…

    bantulah kami di Telekom Malaysia, tolong sebarkan kepada semua dan berikan tekanan yang HEBAT kepada TM dan NUTE yang semakin Jahil dan tak ubah seperi Abu Jahal…

    BalasPadam
  27. Terserempak dgn blog ni.. kalau dah berbahasa kesat macam ni baik tak payah beragama

    BalasPadam
  28. Salam 1Malaysia, 1TM;

    Byk sgt mende yg salah dlm bicara di atas. Org yang tulis tu silalah dapatkan fakta2 yang betul dan sohih. Byk sgt dosa fitnah ni. Yg betul tu mungkinlah ada, tapi byk salah dr betul ni. Byk nak menjawab kat akhirat ni...

    Tak payahlah sebut mana betul mana salah... sendiri tulis, sendiri tahulah...

    BalasPadam
  29. Salam 1Malaysia, 1TM;

    Jaafar Majid majid makin menjadi BABI gila, ini disebabkan ramai ahli yang hantar borang nak keluar dari NUTE, tapi apa nak buat si BABI gila ni, sekarang asyik dok kata, jangan risau, kita harus redha dll,,, aik... si kaki betina & mabuk ni dah pandai kelaur fatwa pulak, amboi,,,,,,,,, dah macam nik ajis....

    lupa nak cakap, si JAAFAR MAJID ni memang warak orangnya, kalau tak percaya, cuba follow dia kalau outstation, selalunya rumah urut @ karaoke mana yang dia akan lepak @ masjid,,,, hahahhahaha

    BalasPadam
  30. WAJAH UMNO BN DI MTUC - MELAKAR PLOT IMEJ UMNO DALAM POLITIK NEGARA MELALUI POLITIK PEKERJA

    Khakid Atan (KA) & Halim Mansor (HM) merupakan budak suruhan Ex GS MTUC-Rajasekaran (RS). Segala gerak kerja KA & HM adalah dicaturkan oleh RS. Mereka bertiga mempunyai connection dgn kjaan UMNO kerana HM adalah ajk UMNO Malacca. Mereka juga menggunakan perantara UMNO iaitu bekas Setiausaha Execitive MASEU-Mustaffa Maarof (MM). Mustaffa Maarof yg juga bekas N.Presiden MTUC telah disingkirkan oleh MASEU kerana mengkritik & cuba menjatuhkan Presiden MASEU dgn melobi EXCO MASEU. MM juga mempunyai connection politik dgn pihak UMNO kerana beliau merupakan ajk UMNO N9. Selain itu MM turut active dlm gabungan Pengguna Islam (S/Usaha-persatuan pengguna pro UMNO yg dipelopori Nakhaie) & PERDANA PEACE Organisation (tajaan Mahathir).

    Usaha menumbangkan Team SS (Syed Shahir & Abdullah Sani-CLUB Union) bukan dilakukan dlm masa yg singkat. Ianya adalah perancangan lebih 3 tahun yg dipelopori UMNO kerana UMNO melihat suara pekerja semakin lantang dipelopori Syed Shahir dgn sokongan kuat Abdullah Sani yg juga MP Kuala Langat serta Pengerusi Kaukus Pekerja Parlimen. Umum mengetahui Team SS adalah team yg dipelopori 2 pemimpin parti PKR kerana Syed Shahir adalah Tim. Pengerusi PKR Selangor merangkap Ketua Cabang Kelana Jaya manakala YB Abdullah Sani adalah ahli Parlimen PKR yg lantang menentang dasar pemerintah yg menzalimi pekerja.

    Team SS asalnya mempunyai kekuatan yg cukup untuk memonopoli semua jawatan dalam pemilihan MTUC kerana perancangan yang cukup baik serta gerak kerja yang tersusun dengan sokongan kesatuan gabungan MTUC. Kekuatan Team SS diperkukuhkan dengan sokongan padu NUBE yg dikuasai J.Solomon (setiausaha). NUBE amat terhutang budi kepada Team SS kerana team tersebut berjaya membantu NUBE ketika berlaku perpecahan dalam Kesatuan NUBE suatu ketika dahulu.
    Team KH dan cabinet bayangannya menyedari halangan amat besar bagi mereka untuk berdepan dengan Team SS. Untuk itu mereka telah mendapatkan kerjasama orang perantara-Mustafa Maarof bagi menjalankan gerak kerja fasa kedua iaitu menyerang balas benteng Team SS. Mustafa Maarof dalam masa sama dengan liciknya menghubungi Jaafar Majid (NUTE) bagi mengujudkan pakatan yang lebih besar bagi mengekang pengaruh Team SS. Difahamkan Jaafar Majid telah membayar sejumlah wang melebihi RM10 ribu untuk mendapatkan khidmat Mustafa Maarof selaku kempen Manager. Jaafar Majid menyedari adalah sukar untuknya menang jawatan Timb Presiden MTUC kerana beliau bukanlah sepopular Shafie B.P Mammal (bekas Presiden NUTE) yg merupakan bekas Tim.Presiden NUTE dan terlibat active diperingkat antarabangsa dalam UNI International yg juga merupakan seteru kepada Jaafar Majid. Pertelagahan antara Jaafar Majid dan Shafie B.P Mammal bukanlah sesuatu yang menjadi rahsia dalam Kesatuan Telekom. Oleh kerana berlaku pertelagahan tersebut maka Jaafar Majid telah mengedarkan surat kepada semua badan gabungan MTUC dengan memaklumkan NUTE keluar dari Gabungan UNI International. Jaafar Majid yang agak low profile dalam approach untuk pemilihan MTUC telah mengambil sikap menyepi apabila dinamakan sebagai calun Setiausaha Kewangan dalam Team KH. Sikap low profile ini adalah satu perancangan yang diaturnya supaya beliau dapat ditawarkan ke jawatan Tim. Presiden oleh kumpulan KH. Strategi berikutnya dari Jaafar adalah dengan berpura-pura menyokong kumpulan SS dengan tidak menghadiri beberapa perjumpaan dengan Team KH. Team KH tidak ada pilihan lain apabila Mustafa Maarof berjumpa dengan Rajasekaran untuk menyokong Jaafar sebagi calun Tim.Presiden. Maka tercapailah hasrat Jaafar untuk dicalunkan sebagai Tim. Presiden MTUC melalui Team KH.

    BalasPadam
  31. samb..

    Tugasan Mustaffa Maarof masih belum selesai jika Jaafar dan Team KH belum confident untuk menang mengatasi Team SS. Satu perjumpaan telah diatur dengan ahli politik UMNO di Lake Club, Tasik Perdana untuk merencanakan perancangan berikutnya. Tim. Menteri UMNO telah memberI isyarat jelas kepada Team KH supaya mempengaruhi J.Solomon menyokong Team KH. Apa juga tindakan yang perlu hendaklah diusahakan asalkan matlamat UMNO BN untuk melihat tersungkurnya Team SS yg juga dikenali sebagai Team PKR tercapai. Mustaffa Maarof telah berjumpa dengan J.Solomon dan berbincang dengannya caramana untuk memastikan Team SS tewas. Apakah sebabnya J.Solomon mengubah arah dari menyokong kuat Team SS kepada sokongan untuk Team KH? J.Solomon mempunyai terlalu banyak masalah berkaitan dengan kes-kes mahkamah.

    J.Solomon juga sedang menghadapi masalah tentangan dari MAYEU (Maybank Union) yang ingin menubuhkan in house union. Kedudukan J.Solomon dalam NUBE banyak bergantung pada keputusan mahkamah terhadap kes-kes yang dihadapinya termasuk status dirinya dan beberapa ahli kumpulannya yang dibuang kerja oleh pihak bank kerana terlibat dalam insiden piket. Mustaffa Maarof telah mengusahakan komitmen dari piahk Putrajaya supaya kes-kes J.Solomon akan diuruskan oleh mereka dengan syarat NUBE memberikan sokongan kepada Team KH.

    Team SS berada dalam delima bila J.Solomon dengan tiba-tiba menarik diri dari Team SS dan memberikan alasan untuk bertanding jawatan Setiausaha Agong atas desakan EXCO nya. Sebenarnya J.Solomon bukan berhasrat untuk menang tetapi beliau berperanan sebagai pemecah undi kepada Team SS bagi memastikan survivalnya dalam NUBE dapat dikekalkan dengan bantuan Putrajaya. Perancangan UMNO BN ini dapat dikesan dengan ketara bila Khalid Atan berjumpa dengan J.Solomon dan berbincang bersama Rajasekaran seperti yang dilaporkan oleh Malaysiakini. Dalam perbincangan tersebut hasrat J.Solomon untuk menang jawatan Setiausaha Agong bukanlah agenda utamanya tetapi agenda khasnya adalah untuk membincangkan strategi memecahkan undi untuk jawatan Setiausaha Agong. Mereka membuat percaturan bagi memastikan ujud pertandingan 3 penjuru bagi jawatan Setiausaha Agung iaitu antara Halim Mansor, J.Solomon dan YB Abdullah Sani. J.Solomon juga ditugaskan untuk mendapatkan sokongan dari GLC Union yang dikepalai Shafie B.P Mammal bersama Mustaffa Maarof.

    Apabila berita J.Solomon keluar dari Team SS tersebar, maka Shafie B.P Mammal telah menghubungi semua GLC Union bagi menetapkan kumpulan mana yang perlu disokong. Untuk rekod Shafie B.P Mammal tewas kepada Syed Shahir pada pemilihan 3 tahun lalu dan peluang bergabung dengan J.Solomon yang secra tidak lansung mempunyai kaitan dengan Team KH adalah semata-mata bagi memastikan Syed Shahir tewas dan dendam lama berbalas.

    BalasPadam
  32. samb.....

    Antara ahli kumpulan GLC Union adalah Razak (RUM) yg merupakan Union keretapi. Razak RUM tidak bersetuju dengan Team KH kerana bercanggah prinsip dan Team KH sendiri telah memiliki calun Tim.Presiden iaitu Jaafar Majid. Bagaimanapun untuk mencapai kemenangan selaku calun Tim.Presiden Razak RUM memerlukan sokongan NUBE melalui J.Solomon. Razak RUM juga tertarik untuk memberikan sokongan kepada beberapa jawatan tertentu kepada kumpulan KH dan SS. Razak RUM bertindak selaku opportunist yang cuba memanipulasi keadaan perpecahan yang ujud bagi memenangi jawatan Tim. Presiden. Menyedari isu bangsa adalah paling mudah untuk melonjakkan jumlah undian, maka Razak telah meniupkan undi melayu untuk melayu agar belaiu boleh menang jawatan Tim.Presiden. Seperkara yang agak pelik adalah Razak RUM telah 6 tahun tidak membayar yuran gabungan MTUC dan tiba-tiba membuat bayaran dalam jumlah tunggakan yang besar sekaligus bagi memenuhi syarat untuk bertanding. Dimanakah RUM menperolehi kewangan dan adakah terdapat sumber kewangan yang membantunya? Razak RUM juga diketahui mempunyai contact yang baik dengan bekas Presiden MTUC- Dato Zainal Rampak (Transport Woirker Union-TWU).

    Hasil dari strategi bersama dengan Mustaffa Maarof, pertemuan telah diatur dengan Dato Zainal Rampak untuk perancangan seterusnya. Zainal Rampak sememangnya bekas penyokong UMNO yang pernah dilantik sebagai Senator semasa menjadi Presiden MTUC. Beliau tewas kepada Syed Shahir 6 tahun lalu. Zainal Rampak juga membuat bayaran tertuggak 6 tahun kepada MTUC untuk melayakkan TWU menghantar perwakilan dalam Pemilihan MTUC.
    Gabungan Team KH (Rajasekaran) yang turut disertai Mustaffa Maarof (agen UMNO), Kesatuan GLC yang dipimpin Shafie B.P Mammal, J.Solomon NUBE, Razak dan Zainal Rampak telah digerakkan untuk ‘membungkus’ Team SS. Tidak cukup dengan strategi yang diatur, pakatan jahat UMNO ini telah menyusup masukkan 2 ahli kumpulan mereka iaitu Zainal (Lembaga Air Perak) dan Helimi (KWSP Union) ke dalam Team SS. Zainal dan Helimi turut dinamakan oleh kedua-dua kumpulan dalam senarai Team masing-masing walaupun diperingkat awal hanya Team SS sahaja yang menamakan mereka.

    Team KH juga sebenarnya cuba mendapatkan bantuan kewangan dari YB Khairy Jamaluddin (Pemuda UMNO) ketika membuat penganjuran bersama Program Gaji Minima antara MTUC dan Pemuda BN di hotel Putra. Difahamkan sumber bantuan kewangan dari Khairy telah ditanggung oleh pihak-pihak tertentu di Putrajaya untuk disalurkan ke Team KH melalui Zainal Rampak. MTUC juga kini dijanjikan gran pendidikan berjumlah 7 juta oleh BN atas kejayaan menumbangkan pengaruh PKR.

    BalasPadam
  33. samb....


    Perancangan licik UMNO BN jelas dibuktikan melalui kata-kata azimat dari Presiden UMNO seperti yang dilaungkannya semasa Persidangan Perwakilan UMNO- at whatever cost..we must defend Putrajaya. Tidak hairan jika Team SS kalah untuk jawatan utama jika Putrajaya menjadi tulang belakang bersama segala macam haiwan dan monster berada dalam gerakan melumpuhkan pengaruh PKR di MTUC! Persoalannya adakah nasib pekerja akan dibela atau terus tertindas dibawah bayangan UMNO BN di MTUC? Kemenangan Team SS juga akan memberikan imej bahawa MTUC kini telah dibebaskan dari pengaruh PKR dan UMNO BN boleh membuat kenyataan – MTUC MENOLAK PKR kerana pimpinan MTUC yang ada adalah pro UMNO BN. Berita terkini menjelaskan Presiden MTUC yang baru Khalid Atan telah berjaya mendapat contract yang diusahakan oleh Dato Noh Omar. Malahan bekas Setiausaha Agung MTUC-Rajasekaran disahkan telah menerima habuan besar berupa permit membawa masuk warga kerja asing ke Negara ini. Setiausaha Agung yang baru –Halim Mansur mungkin akan menambah koleksi dari 11 buah kereta termasuk 4x4 BMW yang dimilikinya kini ke beberapa buah lagi kereta selepas ini. Isteri yang kini 2 orang boleh ditambah ke angka tiga ataupun 4…………….

    Sekali lagi Negara akan menyaksikan nasib pekerja digadaikan oleh mereka yang tidak berprinsip dan mengejar kemewahan hidup diatas nama perjuangan pekerja!

    Malang sungguh nasib pekerja Negara bila perwakilan ke Persidangan pekerja bertukar mengamalkan ajaran RM perwakilan UMNO……RM pilihan kami……..

    BalasPadam
  34. Yahooo!!!!!!!! si bedebah Jaafar Majid menang jawatan tim. presiden MTUC….

    mari kita kaji mcm mana si anjing ni boleh menang:

    1. Anjing ini menggunakan tiket PKR yang kononya sekutu kuat Syed Shahir pada peringkat awalnya.

    2. Anjing ini kemudianya pada saat2 akhir menukar kem kepada UMNO dan mengutuk Syed Shahir dengan HEBAT sekali, diantaranya anjing ini mengatakan bahawa Syed Shahir adalah Petualang besar didalam MTUC dan mesti disingkirkan dan Syed Shahir menggunakan dana MTUC untuk PKR.

    3. Anjing ini memberitahu ahli2 MTUC yang mana dia kononya mendapat restu dari orang2 kuat didalam MTUC…. pukimak punya anjing….

    4. Anjing ini telah menggunakan DUIT yang amat banyak sekali dengan “membeli” undi dari ahli2 didalam MTUC, sebagai contoh yang sahih, anjing ini telah sponsor mereka untuk tinggal di Armada Hotell Petaling Jaya, RM 500 sebagai duit shopping dll….

    ikuti penemuan xklusif dari kami untuk tatapan anda semua..

    BalasPadam
  35. BABI JAAFAR MAJID NIE SKRANG NIE, SELALU UGUT AHLI2 NUTE, KALAU XNAK DENGAR CAKAP, DIA AKAN REPORT KAT KHALIS!!! SIAP BGTAU LG YG KHALIS NIE KAWAN BAIK DIA,,,,,,, BABI PUNYE ORG...

    KHALIS N JAAFAR ANJING KURAP YG PERLU DI BUANG KE LAUT,,,, KHALIS NIE ABG AKU KENAL SGT MASA KAT TEMPAT DIE, MMG KAKI BETINA,, BODOH PUNYE TM PEGI AMBIL BINATANG NIE UNTUK JAHANAMKAN TM...... MMG DUA2 BINATANG NIE KAKI BETINA N KARAOKE,,,

    CUBA KAU ORG PEGI CHECK, COMPANY MANA YG SKRANG NIE SUPPLY STATIONARY KAT TM,, TU SEMUA KRONI KHALIS,,, NAMAPUN MACAM ANJING KURAP, NAMA AJE HEAD HR TM, TP LANGSUNG X IKUT BUKU ETIKA, RAMBUT BLH PLAK COLOUR,,,, BABI MEMANG BABI

    BalasPadam
  36. hehehehehehehhehehehehehehehehheheehheheheehheeh.. yer ker .. Ingat orang NUTE nie tak percaya ngan bomoh... ada jugak yer.. kahahahahahahahhahahahhahah.. eeeee malu la... kta pemimpin2 baru NUTE ne hebat2,telus,ikhlas..dlm perjuangan & siap muka macam IMAM, rupanya bertopengkan SYAITAN apa barang pakai bomoh....baik mintak khalid samad holy water kompem jadi PRESIDENT NUTE terus........hahaha

    BalasPadam
  37. Salam Pekerja

    Menyentuh mengenai dengan piket baru-baru ni, saya selaku salah seorang Majlis AM MTUC amat tidak berpuashati dengan proses, cadangan dan susunan piket yang diadakan.

    1. MENGAPA & KENAPA baru kini PIKET diadakan setelah perkara @ akta tersebut hendak dibentangkan di Parlimen?

    2. MENGAPA tindakan awal (dalam masa 18x) perbincangan diadakan bersama pihak Kementerian namun tiada satu respon awal diberikan?

    3.Pada tarikh 3 Nov 2011, MENGAPA MTUC yang kononnya tidak terlibat dengan HALUAN KIRI menjemput barisan Ahli Parlimen Pembangkang untuk sertai PIKET tersebut? APAKAH RELEVENNYA?

    4. ADAKAH ANDA SEMUA TAHU BAHAWA PADA 23 OGOS 2011 YANG LALU, MTUC TELAH "DISUAP" RM 400,000.00 DARI KERAJAAN @ UMNO? KHALID ATAN, JAAFAR MAJID TELAH MENERIMA DUIT TERSEBUT!

    5. MENGAPA sekarang ini MTUC seoalah-olah "BERLAKON" yang kononya membela nasib pekerja? sedangkan banyak sudah perjumpaan bersama PM, TPM, dan Menteri telah dibuat selama ini (DENGAN KEPIMPINAN BARU) ADAKAH mereka ini berbincang atau sekadar MINUM KOPI??

    6. Sedih dan sungguh terkilan dengan sikap HIPOKRAT pemimpin MTUC kini, lebih2 lagi Jaafar Majid, yang kini sedang heboh melobi dirinya untuk mendapatkan tempat sebagai SENATOR? Adakah adil? dimanakah sikap tanggungjawab pemimpin MTUC???

    PEMIMPIN TERTINGGI MTUC SILA JAWAB JIKA BERANI!!

    BalasPadam
  38. JAAFAR MAJID KINI BERTUKAR MENJADI PROXY PEMUDA UMNO....JAAFAR MAJID 'BUNUH' RAMAI PEMIMPIN KESATUAN TELEKOM YANG MENENTANGNNYA...ADA YANG SAMPAI DIBUANG KERJA DI KK...INILAH JAAFAR MAJID YANG KAKI BETINA, KAKI AMPU SANA MAPU SINI...JAAFAR MAJID KUAT PAKAI BOMOH! SAMPAI PM PUN DATANG MAKAN MALAM MTUC...PEKERJA MELOPONG MAKAN ASAP...RAMAI PEMIMPIN MTUC BERMUKA-MUKA SOKONG PEKERJA...TAPI AMBIL DUIT DARI KERAJAAN...MAMPUS PEKERJA MACAM INI!

    BalasPadam
  39. aku ade artikel pasal kes ini,,, dalam MTUC ini semua pandai belakon je lebih,,, 3 @ 4 bulan lepas, MTUC terima RM 400,000.00 dari kerajaan BN melalui Biro Pemuda dan majlis itu diadakan secara tertutup...

    so sekarang dah belakon pulak, nak menentang kerajaan!!!! macam cerita TAMIL lah pulak,, kalu nak kata berpuak-puak didalam MTUC memang 99% benar, kau bayangkan,,, dalam Jawatankuasa Tertingi MTUC kini sedang sibuk untuk "melobi" diri sendiri untuk pelbagai Jawatan "Ahli Lembaga Pengarah" didalam syarikat Kerajaan, dan berita yang kini hangat diperkatakan adalah Seorang pemimpin tertinggi MTUC "no 2" sedang melobi kerajaan untuk jawatan SENATOR....

    Jadi kelebihan pemimpin di MTUC ini sekarang adalah JAWATAN @ PANGKAT dan bukannya KEBAJIKAN

    BalasPadam
  40. aku cuma nak tanya??

    BERAPAKAH JUMLAH DUIT (RM) YANG DIBAYAR OLEH TELEKOM MALAYSIA (TM) BAGI MENDAPATKAN PINGAT DATO' & DATO SERI YANG DIBERIKAN KEPADA CEO TELEKOM MALAYSIA ?

    BUKAN TUDUHAN, TAPI INI ADALAH KENYATAAN, SILA SEMAK LAPORAN KEWANGAN TM

    patutlah BINGAI, rupanya BELI PINGAT

    BalasPadam
  41. bagus soalan macam tu...

    Aku ada soalan yang lagi bagus ??

    (sila semak dengan HR Telekom Malaysia)

    BENARKAH ISTERI DATO SRI ZAM ZAM ZAIRANI ( Datin Sri Sharifah Aamenah Aljunid )BEKERJA DENGAN TM DAN MEMEGANG JAWATAN Senior Director di MMU ??

    DENGAN GAJI YANG DITERIMA OLEH TM
    - DATO SRI ZAM - RM 140,000.00 (SUAMI)
    - DATIN SRI SHARIFAH AAMENAH ALJUNID - RM 50,000.00 (ISTERI)

    adakah Kerajaan tidak nampak ??????

    sila semak dengan rakan2 di TM, adakah fakta ini benar ataupun kami menipu????

    BalasPadam
  42. lupa nak cakap,

    Tuan/Puan,

    tolong cari mana-mana syarikat GLC didalam DUNIA ini yang suaminya GCEO dan isterinya Senior Director didalam satu Entiti Perniagaan yang sama

    BalasPadam
  43. Cerita kelakar aku nak kongsi,,,,

    BARU-BARU NIE KECOH SATU MALAYSIA YANG MANA GCEO TM DATO SRI ZAMZAM BERSAMA KHALIS (Head HR TM) TELAH PERGI KE TMpoint Kelana Jaya... APa yang KELAKAR????

    Semua staff kat sana xkenal mamat nie,,, so ape lagi meroyan ler 2 ekor kaldai ni.. xsampai seminggu, semua staff kat sana kena tukar... hahhaha.....

    Apalah salah diorg kat sana,,, yang BEBAL & Bangkai tu kau 2 orang la.... macam mana orang nak kenal kalau HATI BUSUK n MAKAN RASUAH

    BalasPadam
  44. kalo xckup gji mai la masuk unifi ni..kami kt sini dah xlarat dah..kdng2 sampai 2 bulan keje tanpa cuti..

    BalasPadam
  45. Wow menarik, baru ku tahun. dah lama deal dengan Tm pun tak tahu detail seperti ini.. patut la Ceo Zam macam tak popular je

    BalasPadam
  46. Dalam telekom ni ramai yang belajar separuh masa ambil degree. Lepas dapat degree depa jadi pengurus atau penolong pengurus dan ingat depa ni pandai sangat padahal satu haprakpun tak taw. Depalah boleh cakap dengan Senior management, kita semua x boleh cakap. Lagi satu staff2 yang ambik degree separuh masa ni mmng gila kuasa kalau compare dengan budak degree sepenuh masa dan masuk kerja kemudian. AGM dalam TM ni pon satu hal lagi, semua outdated... kasih buanglah semua org yang x taw buat kerja....

    BalasPadam
  47. Kalau nak taw, staff2 yang separuh masa ambil degree bukan taw buat kerja exec pon... Lepas jadi exec nak jadi manager, dia buatlah hal2 macam-macam.... kipas sana kipas sini... Depan kita, kipas boss dia.... belakang kasih taroh cukup2... so, dia dapatlah MAPS 3-4... kesian AGM tu... xtaw staff dia kutuk belakang... hahahaha

    BalasPadam
  48. NUTE tlg la aku yang teranianya ni...

    BalasPadam
  49. 0.001% jer yang boleh cayer cerita kat sini..lain2 semuanya fitnah jer...tobatlah korang weii...dahler makan gaji dengan TM pastu nak buat cerita yang bukan2...apa hukum gaji yang korang terima tu?...bagi makan anak bini plak tuu....

    BalasPadam
  50. Hello, its Tan Sri Zam dan Dato Khalis sekarang hokey. Apa2 pun dari pemerhatian aku di Tm memang betul la Zam ini kurang popular hehe

    BalasPadam
  51. reply to : Tanpa Nama9 April 2013 4:22 PTG

    - Jangan la kau nak cakap 0.001% cerita dalam nie penipu n fitnah, kau patut belajar n selidik dulu, jangan nak main belasah je.... hanya orang2 yang bodoh sahaja cakap macam kau.

    - GCEO TM - pendapatan sebulan RM 150k,, baca @ download laporan kewangan TM, jgn jadi bodoh sombong

    - YBhg Puan Sri Sharifah Aamenah Al Junid selaku Presiden TIARANITA and as the Senior Director of Human Capital Management (so apa maksudnya?????) - refer lah internet kalau bangang sangat,,, (gaji + elaun dah 50k sebulan)jangan tunjuk tahap kebangangan kau

    So laki bini boleh pulak kerja dalam satu entiti yang sama,, pandai ke bodoh TM nie????

    BalasPadam
  52. Things became worst when too much of political steer that have changed the university. Students are putting bright hope towards our new president, Prof.Dato’ Rasat. However, how much and what can he do if there is too much influence from Telekom Malaysia (TM)? The TM Board of Directors has been appointing non-academic staffs into the university and has been holding the key roles of the university. We are lucky enough that one of the staff, Madam Noor Lela Baba is able to understand and think what’s best for the students. Other than that, there is no one! TM is simply too money oriented and how could TM expect MMU to make profit when we are not suppose to. MMU is now stand alone financially and please look at our university’s condition; outdated facilities, broken chairs, tables, bad projector output and so many to be listed. Where our money went to?

    Mismanagement comes in when TM put their hands into MMU too much even in hiring contractors. TM has forced MMU to take in more expensive contractors. In an example, TM force MMU to repair the 35 year old building (hostel) that cost RM9million but to build a new building will only cost RM10million. What is the logic behind this? TM has been controlling the money, human capital, R&D, technology and etc. MMU would have moved further if only TM does not influence in the decision making (including senate). In example, TM has appointed Datin Sri Sharifah Aamenah Sheikh AlJunid as the Senior Director of Human Capital Management in which she has not handled any human resource work. She got the position because her husband has a high rank position in TM.

    Does this not have anything to do with conflict of interest? Is this the reason why more PhD holders are leaving MMU? Some time ago, there was a company named IDDS that approached MMU and they promised to provide services to MMU. MMU accepted their offer without knowing that Mr.Kesavan (Manager of OSH) have shares and commission from IDDS. How come Mr.Kesavan is involved? It's because Madam Nalini (Head of Admission) is Mr.Kesavan's wife! And again, conflict of interest? What did the HR department did about this? NOTHING!!

    BalasPadam
  53. cont

    MMU have been known with our diverse skill and creativity. However, MMU’s now changing as students are not too tense up in academic. Hence, students have no heart to join events and participate in co-curricular.

    Conclusion, MMU can do way better without TM influence! Telekom, TAKE BACK YOUR STAFF WHO DO NOT UNDERSTAND ACADEMIC! They are too profit making. MMU is making profit, but where does the profit goes? Back to TM to service the loan! (WITH INTEREST)! If MMU does not need to pay back to TM, will they need to charge high fees? special fees? Now who is making profit? TM or MMU?

    Upon having the new President, few people includes:

    1) Datin Sri Sharifah Aamenah Sheikh AlJunid
    2) Prof. Dr. Tou Teck Yong
    And a few more people who are the people's informer which includes:

    1) Mr. Kesavan S/O A Arumugam
    2) Madam Nalini D/O R.S.Pragasam
    3) AND MANY MORE!

    What did they do? The are the mastermind behind this. They made the new President listen to them. Refirmishment work was stopped because of them! FAIR GAME? The new President is a good person (student oriented) but not the people around him and influencing him.

    BalasPadam
  54. Tahniah di ucapkan kepada KEPIMPINAN NUTE (anjing2) dan KEPIMPINAN TM (bangkai2) kerana dengan murah rezekinya memberikan kenaikan gaji sebanyak 1% (bermula tahun 2013 - 2014)hahahahaha orang bodoh pun tahu kira… kalau gaji RM1,000.00 maknanya naik RM10hinggit saja…..

    hahahaha memang pekerja TM dan ahli NUTE dah jadi bahlol betoi….. nilai kerja dan tanggungjawab kita di TM bernilai 1%.... selama 365 hari bekerja dengan gigih dan MERENTAS KEMUNGKINAN akhirnya dapatlah habuan 1%..... BERBALOI ke tau BAHALOL!!!!!

    Akhirnya tercapailah CITA-CITA murni Jaafar anjing kurap dan sekutunya untuk mengadai ahli2 NUTE dan TM…. Yang paling CANGGIHHHHHnya… jaafar anjing kurap dapat kenaikan 30%..... (kalau tak percaya cek la denganHR bahagian PAYROLL)

    Bukan itu saja, TM sekarang nie sanggup bagi kereta Perdana pada Jaafar Majid kerana sanggup menggadaikan NUTE.... hahahahha,,,,

    GADAI MARUAH, GADAI SEGALANYA,
    ITULAH TANDA SAYANGKAN NUTE DAN TM,
    ORANG ATASAN MAKIN MEMBUNCITKAN PERUT DENGAN RASUAH,
    ORANG BAWAHAN JADI BARUA…….

    Pelarasan Gaji
    2013

    [ Gaji Pokok pada 31.12.2012 x 5.5%]
    2014

    [ Gaji Pokok pada 31.12.2013 x (1% + Faktor ‘x’) ]
    2015

    [ Gaji Pokok pada 31.12.2014 x (1% + Faktor ‘x’) ]

    BalasPadam
  55. WAHAI AHLI2 NUTE YANG MASIH BODOH & RELA DISUNDALKAN OLEH JAAFAR MAJID, MAHAMUD ZAKARIA, IDRIS SULAIMAN, MUKHTAR ALI, POAD DABUS, ZULKIPLI NOOH, RAHIM YUSOF, PAUZI & NOORSHAH.

    SEDAR TAK KAMU,,, GAJI ANDA PADA TAHUN HADAPAN (2014) AKAN NAIK 1% SEDAR TAK???? JANGAN JADI BUTA N BODOH.................

    SEDANGKAN JAAFAR MAJID DIBERIKAN KENAIKAN TAHUNAN 20% + SEBUAH KERETA PERDANA DARI KHALIS SECARA PERCUMA, SEMUA DITANGGUNG OLEH TM......

    INI ADALAH PERMAINAN JAHAT & PERANCANGAN SYAITAN DARI 2 EKOR MAKHLUK SETAN INI,,,

    KALAU MASIH TIDAK SEDAR,,, MARUAH ANDA ADALAH 1% DAN BOLEH DIJUAL BELI,,,,,,,,,

    BODOHNYA AHLI NUTE

    BalasPadam
  56. WAHAI AHLI2 NUTE YANG MASIH BODOH & RELA DISUNDALKAN OLEH JAAFAR MAJID, MAHAMUD ZAKARIA, IDRIS SULAIMAN, MUKHTAR ALI, POAD DABUS, ZULKIPLI NOOH, RAHIM YUSOF, PAUZI & NOORSHAH.

    SEDAR TAK KAMU,,, GAJI ANDA PADA TAHUN HADAPAN (2014) AKAN NAIK 1% SEDAR TAK???? JANGAN JADI BUTA N BODOH.................

    SEDANGKAN JAAFAR MAJID DIBERIKAN KENAIKAN TAHUNAN 20% + SEBUAH KERETA PERDANA DARI KHALIS SECARA PERCUMA, SEMUA DITANGGUNG OLEH TM......

    INI ADALAH PERMAINAN JAHAT & PERANCANGAN SYAITAN DARI 2 EKOR MAKHLUK SETAN INI,,,

    KALAU MASIH TIDAK SEDAR,,, MARUAH ANDA ADALAH 1% DAN BOLEH DIJUAL BELI,,,,,,,,,

    BODOHNYA AHLI NUTE

    BalasPadam
  57. ANAK JAAFAR MAJID (PRESIDEN NUTE YANG BANGSAT MERANGKAP KAKI PEREMPUAN)

    - BAPAK BOREK, ANAK RINTIK-

    Seorang inspektor polis dihukum lima tahun dan denda RM25,000 oleh Mahkamah Sesyen Shah Alam hari in selepas didapati bersalah menerima suapan RM5,000 daripada seorang suspek kes samun, tiga tahun lepas.

    Hakim Mat Ghani Abdullah menjatuhkan hukuman itu selepas berpuas hati pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes melampaui keraguan munasabah.

    Mat Ghani juga memerintahkan tertuduh, Mohd Firdaus Mohd Japar, 26, menjalani hukuman penjara 25 bulan lagi sekiranya dia gagal membayar denda.

    Beliau bagaimanapun membenarkan permohonan tertuduh untuk menangguhkan pelaksanaan hukuman penjara dan denda sementara menunggu proses rayuan di Mahkamah Tinggi tetapi menaikkan jumlah jaminan daripada RM8,000 kepada RM10,000.

    Mohd Firdaus didakwa menerima RM5,000 daripada Mohd Noorsham Sapingai, 30, untuk menyelesaikan kes lelaki itu yang ditahan sebagai suspek kes samun dan rompak dengan bantuan Timbalan Pendakwa Raya di Kompleks Kraf Jalan Conlay, Kuala Lumpur, 5 petang pada 21 Mac 2009.

    Dia didakwa mengikut Seksyen 17(a) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan dihukum mengikut Seksyen 24 akta sama yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan denda RM10,000 atau lima kali ganda nilai suapan, atau mana yang lebih tinggi.

    Terdahulu, Mat Ghani melepas dan membebaskan Mohd Firdaus daripada satu lagi tuduhan menerima rasuah RM3,000 daripada abang Mohd Noorsham, Norman Sapingai, 31, sebagai dorongan untuk menyelesaikan kes Mohd Noorsham di Balai Polis Sungai
    Buloh pada 11 malam, 23 Feb 2009.

    Mat Ghani memutuskan sedemikian selepas berpuas hati Mohd Firdaus berjaya menimbulkan keraguan munasabah terhadap kes pendakwaan.

    Seramai sembilan saksi pendakwaan dan dua saksi pembelaan dipanggil memberi keterangan sepanjang perbicaraan.

    Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya daripada SPRM Nik Haslinie Hashim dan Yusliza Mohd Yusof sementara tertuduh diwakili peguam N. Satgurunathan.

    BalasPadam
  58. Salam Pekerja

    Menyentuh mengenai dengan piket baru-baru ni, saya selaku salah seorang Majlis AM MTUC amat tidak berpuashati dengan proses, cadangan dan susunan piket yang diadakan.

    1. MENGAPA & KENAPA baru kini PIKET diadakan setelah perkara @ akta tersebut hendak dibentangkan di Parlimen?

    2. MENGAPA tindakan awal (dalam masa 18x) perbincangan diadakan bersama pihak Kementerian namun tiada satu respon awal diberikan?

    3.Pada tarikh 3 Nov 2011, MENGAPA MTUC yang kononnya tidak terlibat dengan HALUAN KIRI menjemput barisan Ahli Parlimen Pembangkang untuk sertai PIKET tersebut? APAKAH RELEVENNYA?

    4. ADAKAH ANDA SEMUA TAHU BAHAWA PADA 23 OGOS 2011 YANG LALU, MTUC TELAH "DISUAP" RM 400,000.00 DARI KERAJAAN @ UMNO? KHALID ATAN, JAAFAR MAJID TELAH MENERIMA DUIT TERSEBUT!

    5. MENGAPA sekarang ini MTUC seoalah-olah "BERLAKON" yang kononya membela nasib pekerja? sedangkan banyak sudah perjumpaan bersama PM, TPM, dan Menteri telah dibuat selama ini (DENGAN KEPIMPINAN BARU) ADAKAH mereka ini berbincang atau sekadar MINUM KOPI??

    6. Sedih dan sungguh terkilan dengan sikap HIPOKRAT pemimpin MTUC kini, lebih2 lagi Jaafar Majid, yang kini sedang heboh melobi dirinya untuk mendapatkan tempat sebagai SENATOR? Adakah adil? dimanakah sikap tanggungjawab pemimpin MTUC???

    PEMIMPIN TERTINGGI MTUC SILA JAWAB JIKA BERANI!!

    BalasPadam
  59. Dua pegawai kanan syarikat Telekom Malaysia dituduh ambil rasuah RM400,000

    Dua pegawai kanan anak syarikat Telekom Malaysia (TM) Berhad bakal didakwa oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) atas kesalahan pemalsuan dokumen melibatkan penerimaan nilai rasuah lebih RM400,000, kata Datuk Mohd Jamidan Abdullah.

    Pengarah Operasi Khas SPRM itu dalam satu kenyataan semalam berkata, kedua-duanya, masing-masing berjawatan Pengarah Jualan dan Pengurus Jualan dikesan menerima rasuah tersebut melalui beberapa transaksi bermula April tahun lalu.

    "Siasatan SPRM melalui Bahagian Operasi Khas (BOK) bermula pertengahan tahun lalu apabila menerima maklumat berhubung wujudnya amalan penerimaan rasuah pegawai kanan di anak syarikat Telekom Malaysia Bhd (TM) berkenaan yang dikatakan terlibat menerima suapan rasuah.

    "Modus operandi mereka dikesan melalui aktiviti pemalsuan dokumen yang bernilai lebih RM400,000, ia melibatkan sebuah syarikat yang menjalankan kerja pemasangan VSAT KU BAND yang dikatakan berlaku sejak 2010 hingga 2012 lalu,” kata kenyataan itu.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama