Advertisement - Contact Us

PANAS !!! Sang Anwar akan membuat pengakuan eksklusif dalam satu sidang media tergempar

1.  "Terima kasih diucapkan kepada semua wakil media yang hadir pada malam ini. Tujuan saya mengadakan sidang media tergempar ini adalah untuk mengembalikan ketenangan dalam hidup saya berikutan pelbagai isu yang sudah tak tertanggung lagi. Sebenarnya saya sudah tidak tahan lagi hidup dalam kepuraan dan bergelumang dengan dosa. Maka disebabkan inlah yang mendorong saya untuk membuat pengakuan agar selepas ini saya tidak perlu lagi hidup dihambat dengan dosa silam"



2.  "Pertama, saya ingin memohon maaf kepada Saudara saiful Bukhari dan seisi keluarga. Sememangnya saya mengaku bahawa saya telah meliwat Saudara saiful seperti mana yang didakwanya. Saya gagal mengawal nafsu luarbiasa saya hingga terpaksa menggunakan kedudukan saya untuk mengambil kesempatan dan meliwat Saudara Saiful. Begitu juga kepada Sukma dan beberapa orang lagi. Maafkan saya"

3.  "Kedua, Saya juga memohon maaf kepada orang kepercayaan saya, Azmin Ali kerana saya telah mempergunakan kepercayaan yang dicurahkannya kepada saya. Memang saya mengaku bahawa saya dan Shamsidar (isteri azmin) pernah menjalinkan hubungan istimewa hingga terlanjur. Disebabkan nafsu syaitan maka saya dan shamsidar terlupa batas hubungan. Shamsidar memang seorang wanita yang hebat di ranjang, tidak seperti Wan Azizah yang mudah tewas di ranjang"

4.  "Ketiga, saya ingin memohon maaf kepada seluruh rakyat Malaysia. Saya bukanlah seorang pemimpin hebat yang selayaknya untuk memimpin rakyat Malaysia. Saya hanyalah seorang penipu, pendusta dan gemar mempergunakan orang di sekeliling saya demi untuk mencapai matlamat dan niat politik jahat saya. Terus terang saya katakan bahawa cita-cita ke Putrajaya adalah palsu dan tak mungkin berlaku. Malah saya akui saya bersedia menggadaikan negara asalkan dendam kesumat saya terhadap Tun Mahathir terbalas"




5.  "Keempat, saya juga mengaku...", kkkrrrrrrriiiiiiiiiiiiiinnnnnnnngggggg (bunyi loceng). Pergghhh, rupanya SMB bermimpi. Hebat juga mimpi SMB ni. Ngeri, ngilu, tragis, seram, lucu dan pelbagai lagi jika hendak menggambarkan mimpi yang dialami oleh SMB ini. Mimpi ini membuatkan SMB lama terpaku dan memikirkannya. Mungkinkah mimpi SMB ini boleh menjadi kanyataan? Dan mungkinkah sudah sampai masanya untuk Sang Anwar Durjana membuat sidang media tergempar seperti yang berlaku dalam mimpi SMB?

6.  Jika difikir dan dinilai berdasarkan senario politik semasa, SMB berpendapat bahawa tidak mustahil mimpi di atas bakal menjadi kenyataan. Anwar sebenarnya berada dalam keadaan yang sangat terdesak dan mendesak. Hampir ke semua talian hayat telah Anwar gunakan. Yang tinggal hanyalah sisa-sisa talian hayat yang sebenarnya tidak boleh lagi diterima dek akal yang rasional. Anwar hanya mengharapkan pengaruhnya dan ketaksuban penyokongnya untuk terus menepis segala yang mendatang.

7.  Sokongan dari sekutunya yakni DAP dan PAS tidak boleh diharap lagi. Sokongan mereka hanya berpaksikan pada kuasa dan kedudukan yang pernah dijanjikan. Tidak mustahil, tatkala desakan melampau yang datang dari akar umbi dalam PAS dan DAP bakal mengakibatkan kedua-dua sekutu ini menjadi 'berkerutu' dan keluar dari Pakatan Rakyat. Maka tinggallah Anwar dan para kroninya terus mempertahankan ego demi matlamat yang kabur.

8.  Ekoran pendedahan eksklusif dari WikiLeaks membuatkan Anwar benar-benar terkial-kial. Nak duduk takut tersungkur, nak berdiri risau terlentang. Tanpa Anwar jangka rupa-rupanya, pihak yang selama ini menjadi temnpat Anwar bersandar telah rebah menghempap dirinya sendiri. Bermula denga pihak kerajaan Australia yang was-was dengan penafian kes liwatnya. Kini berjangkit pada Lee Kuan Yew yang mendedahkan bahawa beliau percaya bahawa Sang Anwar memang terlibat dalam kes liwat.



9.  Anwar sedar adalah tidak bijak jika dia bertindak untuk menyaman atau mengambil tindakan undang-undang ke atas Lee Kuan Yew. Masyarakat Cina di Malaysia sangat menghormati dan menyanjungi pemimpin Singapura itu. Jika Anwar menyaman LKY maka secara tak langsung sokongan dari masyarkat Cina akan terhakis. Anwar amat mengharapkan sokongan orang Cina dan India. Baginya sokongan Melayu terhadapnya sudah lama terhakis semenjak dirinya mula menghantam hak keistimewaan orang Melayu.

10. Mungkin hanya tinggal 2 pilihan kepada Sang anwar demi untuk kelangsungan politiknya. Pertama, menjadikan mimpi di atas sebagai realiti dan ini pasti bukan pilihan utamanya. Kedua, meneruskan gaya spin politinya sperti biasa, samada mengaitkan pihak lain dengan tujuan sabotaj atau mencetuskan isu lain asalkan dapat membayangi tumpuan terhadap isunya.




11. Tidak mustahil Anwar akan mengaitkan pengasas dan penulis laman web Wikileaks sebagai tali barut UMNO yang dibayar oleh UMNO untuk menjatuhkan karier politiknya. Setidak-tidaknya, orang yang taksub terhadap dirinya akan terus mempercayai apa saja yang keluar dari mulut busuknya. Atau mungkin Anwar akan membangkitkan dan mensensasikan semula isu APCO dan Israel untuk menutup buat sementara waktu kes liwatnya.

12. Sebenarnya, gerak langkah Sang Anwar kini sudah boleh dan mudah dibaca oleh seluruh rakyat Malaysia. Langkahnya dari dulu hingga kini tetap sama, tidak berubah dari segi dasar, cuma konsep dan kaedahnya berbeza. Rakyat Malaysia hanya ingin melihat sejauh mana Anwar mampu bertahan dengan tipu helahnya. Dan percayalah, satu hari nanti yang kian hampir menjelma, tipu helahnya jugalah yang akan memakan dirinya hingga lumat.



2 Ulasan

  1. salam 1 malaysia,
    dsai takkan mmampu berbuat begitu kerana tkt dengan bayang2 sendri. hehehe...

    mohon anda pautkan blog saya pada blog anda. saya sudah pautkan blog anda pada blog saya dan follow. tq

    BalasPadam
  2. Sampai bila2 pun dia xkan mengaku. Tapi, 'bestpren' dia yakni Karpal dan TGNA dan LKS dah tau kebenaran. Kalau keadaan sesuai, mereka akan belot - dan mereka akan mendedahkan kebenaran. Tunggu je.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama