Advertisement - Contact Us

MANIFESTO : Satu Janji Atau Sekadar Omongan Kosong...

Permulaannya, SMB ingin memohon maaf kerana telah sekian lama tidak menyiarkn sebarang artikel. Semuanya gara-gara kekangan masa dan pelbagai tanggungjawab yg perlu diutamakn. SMb berusaha untuk kembali aktif demi perjuangan yg tiada penghujungnya.

1.   Memulakn bicara, SMB ingin mengucapkan setinggi tahniah kerana berjaya menganjurkan himpunan merdeka pada 31 Ogos yang lalu di Stadium Bukit Jalil. Walaupun SMB tidak turut serta namun kehangatan, kemeriahan dan semangatnya tetap dapat dirasai.

2.   SMB berasa bangga bila melihat penglibatan pelbagai peringkat generasi tanpa mengira kaum. Ini jelas menunjukkan bahwa rakyat sudah kembali yakin kpd kredibiliti kerajaan. Rakyat masih mahukn kerajaan sedia ada di bwh BN pimpinan DS Najib dan sekaligus menolak puak Pakatan Rakyat.

3.   Himpunan jelas membuktikn rakyat gembira dgn kemakmuran yg dikecapi. Keamanan yg dinikmati membuatkn rakyat sentiasa berasa selamat untuk keluar. Keadaan inilh sebenarnya yg perlu kita pertahankn kerana hanya keamanan yg dapat menjamin kestabilan ekonomi negara.

4.   Jauh bezanya dgn himpunan anjuran PR. Mereka mahu menggugat keamanan untuk mewujudkn suasana tidak selamat dlm negara dn rakyat akan hilang keyakinan kepada kerajaan. Mereka rela jadikn negara spt yg berlaku di Mesir kerana bg mereka hanya itu saja cara utk mereka merampas takhta kerajaan. Demokrasi cara PR adalh demokrasi yg menjahanamkn.

5.   SMB berasa hairan dengan kenyataan yg dibuat oleh MB Selangor. Bagi beliau manifesto pilihanraya tidak boleh dianggap sebagai satu janji. Adakh kerana kegagalan kerajaan negeri Selangor mentadbir negeri berasaskn manifesto yg pernh dibuat memaksa Khalid terpaksa membuat kenyataan bangang sebegitu?

6.   Perlu diingat salah satu faktor kejayaan PR merampas negeri Selangor dalam PRU12 yg lalu adalah disebabkan manifesto yg mereka buat. Janji yg ditulis dalam manifesto itu telah membuatkn rakyat terpesona dn sekaligus mengundi mereka. Rakyat yg pernah memangkah Pr pasti mahu manifesto yg dibuat dilaksanakan. Salahkh bila rakyat menganggap manifesto itu satu janji?

7.   Kenyataan yg dibuat oleh Khalid jelas membuktikn bahawa setiap apa yg keluar dari mulut pemimpin Pr tidak boleh dipercayai sama sekali. Semuanya hanya satu penipuan yg dibuat semata-mata untuk menarik sokongan, perhatian dan simpati rakyat.

8.   Tidak keterlaluan jika Smb katakn bahawa rakyat juga tidak wajar dan tidak boleh mempercayai setiap apa yg terkandung di dalam Buku Jingga. Percayalah, Buku Jingga juga merupakn satu jenis manifesto yg tidak boleh dianggap sebagai satu janji. Ia tidak lebih hanyalah satu omongan kosong yg menjadi umpan untuk menjerat golongan rakyat yg tidak mahu membuka pintu hati dan fikiran.

9.   Tatkala Pru13 yg kian hampir tiba maka percayalah akan ada lagi 1001 manifesto yg akan dibuat puak PR. Malah kali ini manifesto yg akan dilancarkn oleh Pr mungkin akan lebih hebat lagi. Mungkin selaut minyak dan segunung emas akn diberi kpd rakyat secara percuma. Selagi ia bukan satu janji maka bermacam lagi yg maha indah boleh disenaraikn dalm manifesto PR.

10.  Sudah sampai masanya utk rakyat menilai sendiri mana yg baik dan buruk. Mungkin tidak banyak yg kerajaan Bn janjikn tapi yg jelas sudah byk kerajaan laksanakn untuk kebailan negara dan rakyat, walaupun ia tidak pernah termasuk dalam senarai manifesto BN.

Published with Blogger-droid v2.0.6

4 Ulasan

  1. My family every time say that I am wasting my time
    here at web, however I know I am getting experience daily by reading such nice
    posts.

    Feel free to visit my blog post best seo company in india
    Also see my web site - uk seo companies

    BalasPadam
  2. Hey! Do you know if they make any plugins to help with Search Engine Optimization?
    I'm trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I'm not seeing very good success.
    If you know of any please share. Appreciate it!

    My weblog - how can i refinance my Home with bad credit

    BalasPadam
  3. Your style is very unique compared to other people I have read stuff from.
    Many thanks for posting when you've got the opportunity, Guess I will just bookmark this site.

    Feel free to visit my page www.activedatatools.com/node/1322

    BalasPadam
  4. I Preserve hearing to the news speak about receiving cost-free on the internet
    grant applications so I've been looking around for the top-quality website to receive one particular.

    Feel free to visit my weblog günstig in den urlaub fliegen

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama