Isnin, 7 Februari 2011

Luahan hati dari seorang rakyat Malaysia... Sudah sampai masanya untuk bangsa Melayu bersatu...

SMB telah menerima satu email dari seorang pembaca. Menurut komen beliau, beliau mahu melihat perpaduan yang utuh di kalangan orang Melayu. Dalam masa yang sama beliau mahu melihat negara Malaysia yang aman, makmur dan sentosa. Bersama-samalah kita hayati luahan hati pembaca blog SMB ini.

-Tanpa Nama-

"alangkah indah jika UMNO dan PAS bergabung.. melayu duduk bersama2..terus maju dan saling memberi kekuatan antara satu sama lain..Kpd sesetengah ahli2 UMNO dan PAS atau Pembangkang..wlpn anda ada kuasa utk memerintah jauhilah sikap ego yg ada dlm diri.muhasabah diri..jauhilah amalan rasuah atau mgunakan duit untuk membeli org,tender atau sebagainya..sy berterima kasih kpd ahli UMNO bersih,betul2 bertanggungjawab dan tidak pernah menyelewengkn kuasa mereka utk kepentingan diri,dan tidak gunakn rasuah kerana tidak semua org UMNO yg jahat(rasuah).. alangkah indahnya jika melayu bersama2 duduk semeja,tanpa ada agenda2 jahat yg tsendiri utk kpentingan diri sendiri..sy inginkn seorang pemimpin yg betul2 bekerja hanya utk rakyat.sy xnak pemimpin yg bkerja utk diri sdiri dan partinya(bias). sy harap sgt2 melayu terus maju..maju yg ptg adalah majukn melayu dlm agama..kerana itulah asas jati diri seseorg.. Ulamak wlaupun berbeza politik jgnlh kita smpi ke tahap untuk menghancurkn ulamak.. sayangilah ulamak..sudah lah..cukuplah..sudahlah..

hentikanlah menghentam nik aziz nik mat, sy xnafikn juga mungkin ada salah silap, tpi cubalah kita sama2 selidik dahulu.. dan jgnlah kita marah sampai ke tahap di mana agama dilupakan dan ulamak di hentam.. nauzubillah.. sy harapkn sebuah negara yg membangun dgn nilai2 islam yg mantap dlm diri org islam khususnya remaja masa kini seperti sy.. percayalah remaja masa kini kian hanyut di arus keduniaan..cth utk atasi kes buang anak luar nikah..jika dilihat..dan jika ingin menghentikannya..lihatlah pada akarnya.. semua ini xkn terjadi jika kita kembali menegakkn syiar islam agar lahirnya masyarakat yg berjiwa islam dimana asas2 nya jika dihayati oleh remaja masa kini...insyaallah..sgla kepincangan ini dpt di atasi.. fikir2knlah cara dan strategi untuk kembali bersama2 xkira parti politik apa..fikirkn utk melayu..fikirkn utk agama.. kemanakah sebenarnya destinasi kita selepas hidup didunia ini..

drpd: mahasiswa yg ingin melihat agama dtitik beratkn dan melayu bersatu..usahlah melayu kata mengata.. yg kurang ilmu agama hormatlah pada ulamak..yg kurang sedar kesalahan sendiri muhasabahlah diri...igt pada zmn kecik2, jika ada ketidak adilan berlaku pda kita bgaimana kita rasa? majulah agama dan melayu utk negara!

bersama2lah kita tlg menolong antara kaum2 di malaysia.. banteraslah dan basmilah pendatang asing dinegara ini.. terlalu ramai rakyat indonesia,myanmar,bangla,afrika dan mcm2 lagi.. lebih byk -ve dpd +ve.. rogol, dadah, sosial, dan mcm2 ag.. bersatulah pemimpin2 negara dengan harapan berjuang utk agama, bangsa dan negara dgn sebenar2 takwa.. sgla jasa anda semua sgt sy hargai..sy cuma pelajar biasa yg tiada kuasa apa2..tetapi percayalah...selamatknlah generasi zaman kami..indon semakin berleluasa..boleh membeli rumah lagi..beranak pinak..bila anak mrka membesar..mulalah minta kerakyatan nti negara kita juga yg susah.. sy cdgkn kalau nk check o tgkp indon2 tu aturlah strategi, cth kalau ada perlawanan bola, disinilah polis sgt2 diperlukn utk memeriksa mrka di pintu2 masuk.. harap sgt2 jika rakyat mlysia ada melakukn kesalahn kecil, jgnlah layan kami seperti rakyat asing..sedangkn kami adalah warganegara MALAYSIA! majulah negara untuk semua..

sy mohon ampun dan maaf andai mengguris hati sesiapa.. tapi percayalah sy hanya ingin melihat bangsa saya berjaya dan generasi remaja zaman sy pada hari ini menghayati islam.. biarlah mereka lebih kenal siapa itu saidina ali drp pelakon2,hollywood, bollywood dan sbgainya.. remaja semakin rosak..harap ada perubahan dilakukan..bersama2lah kita muhasabah diri sendiri..usahlah mengata org jika mrka tidak melakukn kebaikan seperti sedia ada..tetapi renung2knlah pada diri sendiri..kenapa tidak kita shja yg melakukannya drpda kita sibuk mencari kesalahan org lain.. sudahlah...usahlah bergaduh sesama sendiri...sy sgt respek kepada salah seorang pemimpin yg benar2 berjuang utk agama dan melayu iaitu Ibrahim Ali..tetapi xkan bla sy besar nti nk undi BEBAS..bersatulah demi generasi akn dtg.."
Show Comments: OR

6 ulasan:

  1. ada muka KJ kat sebelah je, aku dah malas nak baca sampai abih...kesahihan emel yg diragui...

    BalasPadam
  2. Bukan tu aje.. hari tu masa makan nasi lemak bungkus daun pisang tapi kat luarnya surat khabar ada muka BERUK GOOGLE ni pun aku terus hilang selera nak makan.. UWEK.....

    BalasPadam
  3. Melayu bersatu atas dasar apa?

    Jika atas dasar assobiyyah dan jahiliyyah sekular UMNO, rasanya biarlah mati tanpa parti!

    Jika atas dasar Islam, rasanya dasar PAS cukup baik. Sewajarnya semua Melayu bersatu dalam PAS.

    "P.G.U.=PAS Ganti UMNO"

    BalasPadam
  4. nik aziz tu ulamak ker .... wakakakakakakakakakakakakakakakakaak ....

    BalasPadam
  5. Melayu bersatu atas dasar apa?bahlul...bersatulah atas islam...skrg dua2 bodoh...umno n pas..pkr lg jahanam..

    BalasPadam
  6. Salam..sy adalah mahasiswa yg telah menyampaikn buah fikiran saya tentang apa yang saya rasa thadap situasi di Malaysia, negara saya dalam memartabatkan syiar islam iaitu agama saya. xmustahil jika perkara ini b'terusan usah utk mencapai wawasan 2020, tetapi anda lihatlah generasi muda seperti kami pada masa kini dan pada masa hadapan..hancur musnah kerna kami selalu di hidangkan dengan hiburan2.. sungguh mudah.. ambillah pengajaran ttg apa yg sy sampaikan..jgn menilai dri saya sebagai mahasiswa yg masih sedih melihat Malaysia kini.. rata2 manusia saling suka menjatuhkn antara satu sama lain.. sedarlah akn balasan yg anda bakal terima dri Allah s.w.t.. Jika sesuatu berita @ khabar itu kita tidak ketahui kebenarannya, kesahihannya serta asal usulnya.. usahlah kamu menyebar2kn perkara t;sebut.. igt dosa serta akibat dalam menyebarkn berita yg boleh m'aibkn manusia lain kerna ia ibarat memakan daging suadara sdiri dan lebih teruk lagi.. Kepada yg selalu duk mengata TGNA.. xpe.. saya berkata2 kerna sy pernah b'ibadah di masjid pulau melaka..kemudian rmai2 ahli jemaah ke sebuah rumah yg pada sy lagi usang sedikit jika nk dbandingkn dengan rumah batu sy..disitu ada buat santapan ringan bt jemaah yg bru selesai smbhyg.. xsy sangka rupanya itulah rumah menteri Besar yg selalu sesetengah org mengutuk beliau.. sy insaf dan amat bsyukur dgn hidup sy stlah melihat kehidupan beliau..
    ini adalah bukti kebenaran ttg rumah beliau..
    xpercaya? tgk lah sdiri di google.. typekn : "Rumah Tuan Guru Nik Aziz : Bandingkan Dengan Menteri2 Malaysia
    gdata.youtube.com"

    More Info, Please Visit : http://electroniccash.blogspot.com/..
    saya mengakui itulah rumah hijau yg buruk itulah rumah TGNA.. umur sy sudah mcecah 21 tahun.. rata2 kwn2 sy..sy tanyakn kpd mereka.. bila besar nti kte nk undi ape? hanya 5@10% shja yg tahu nk pilih ape.. yg selebihnye? "malaslah nk pilih.. yg tu mcm ni..yg ni mcm ni" kang undi bebas jela.. xpon xpayah undi.. xpercaya? tgk la status angka mahasiswa 21 tahun yg dah mdaftar? sy pun xdaftar lagi.. umur dah capai 21tahun.. ku masih dlm dilemma..

    BalasPadam









Jasper Roberts - Blog

 
REPLACE-WITH-FACEBOOK WIDGET-CODE-HERE