Advertisement - Contact Us

Jalur Gemilang ditiru dari bendera Amerika??? Mungkin ini fitnah seterusnya dari Sang Anwar...

Inilah yang dinamakan manusia durjana. Sang Anwar bukan lagi bermusuhan dan membenci kerajaan Malaysia yang diterajui oleh UMNO, tetapi yang sebenarnya Sang Anwar sangat membenci negara Malaysia. Tindakan Sang anwar terutama sejak akhir-akhir ini jelas menunjukkan bahawa Negera Malaysia menjai mangsa kebencian yang membuak-buak dalam diri Anwar. 

Sang anwar bukan sahaja gemar memburuk-burukkan kerajaan Malaysia termasuk apa sahaja yang dilancarkan oleh kerajaan malah Sang Anwar mula memperlekeh, menghina dan memalukan parkara yang secara asasnya menjadi simbol negara dan sepatutnya menjadi kebanggaan setiap rakyat Malaysia. Anwar bukan sahaja tergamak membiarkan orang lain memijak maruah negara malah Anwar turut sama menghulur kakinya memijak martabat negara Malaysia.

Anwar sebenar sudah mula kehilangan pengaruh di luar negara. Apatah lagi sejak pendedahan tentang salah laku liwatnya yang dipaparkan melalui laman web Wikileaks. Anwar terpaksa mencari jalan bagaimana untuk menaikkan semula populariti dirinya. Cara paling mudah, Anwar memilih untuk mendedahkan keburukan dan keaiban negara di luar Malaysia. Malah Anwar sedia untuk menfitnah, menghina dan termasuk sedia untuk mendedahkan pelbagai rahsia negara walaupun tidak benar kepada dunia luar. Anwar menggunakan kelebihannya bercakap untuk menarik perhatian luar agar percaya dengannya. Sudah menjadi resam manusia, lebih gemar mendengar keburukan dan kelemahan pihak lain dari mendengar kelebihan dan kebaikan. Dengan ini secara tak langsung populariti Anwar akan meningkat dan setiap ucaptamanya di majlis luar negara akan mendapat sambutan yang hebat.

KUALA TERENGGANU 16 Feb. – Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said melahirkan rasa kesal terhadap perbuatan ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang memperlekehkan keluaran batik tempatan di luar negara.

"Kita bertungkus lumus perkenal batik kita sehingga ke luar negara, tiba-tiba orang kita sendiri memperlekehkannya.

"Kalau dia tidak suka kerajaan Malaysia, jangan kata semua tak betul, jangan buat benda yang tak rasional. Nak sokong batik Indonesia, sokonglah, tapi jangan sampai melemahkan pengeluaran batik kita,” katanya kepada pemberita ketika diminta mengulas tindakan Anwar yang dilaporkan memperlekehkan batik tempatan pada satu festival di Jakarta baru-baru ini.

Kenapa batik Malaysia dijadikan bahan atau isu untuk Anwar memburukkan negara. Anwar boleh memilih untuk tidak mengenakan pakaian bercorak batik Malaysia jika Anwar tidak sukakannya. Tidak perlu Anwar memburuk-burukkan kebanggaan negara ini dan memuji batik Indonesia. Bukankah tindakan ini seperti cuba menabur pasir di dalam periuk nasi pengusaha batik Malaysia?

Batik Malaysia berbeza dengan batik Indonesia. Kedua-dua jenis batik ini memiliki kelebihannya yang tersendiri. Malah batik Malaysia juga turut menjadi pilihan dikalangan para pelancong luar negara. Mungkin niat Anwar sebenarnya untuk menarik hati pemimpin dan rakyat Indonesia kerana memuji batik mereka. Tetapi rasanya tidak perlulah untuk membanding-bandingkan batik kedua-dua negara, apatah lagi memburuk-burukkan batik negara sendiri.

Ahmad berkata, kerajaan negeri “merasa tempias” daripada perbuatan Anwar itu, memandangkan Terengganu adalah pengeluar utama batik sutera dan kain batik di negara ini.

"Lagipun batik kita berbeza dari keluaran negara jiran itu kerana batik mereka banyak gunakan gambar binatang, burung dan sebagainya, sedangkan batik kita berbentuk bunga atau abstrak yang lebih menarik,” katanya - Utusan Online

Anwar sebenarnya sedar peluangnya untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia kian malap. Rakyat Malaysia sebenarnya sudah mula benci dan muak akan sikapnya yang buruk dan hina. Jadi bagi Anwar, jika dirinya gagal untuk menjadi PM, dia akan pastikan negara Malaysia akan jatuh, mundur dan dipandang hina. Setidak-tidaknya, ini boleh dijadikan alasan oleh Anwar akan kesilapan rakyat Malaysia tidak memilihnya menjadi PM.

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama