Khamis, 30 Julai 2009

PR Selangor akan tertiarap sepertimana kematian Teoh Beng Hock...

1. Apakah cerita sebenar di sebalik kematian setpol kepada seorang EXCO Selangor dari DAP, Teoh Beng Hock (TBH) yang telah dijumpai mati setelah terjatuh atau mungkin terjun dari sebuah bangunan yang juga menempatkan pejabat SPRM? Siapakah dalang di sebalik kejadian ini? Dan apakah punca sehingga membawa kepada kematiannya? Inilah antara persoalan yang hangat diperkatakan baik dikalangan penyokong kerajaan mahupun pendokong Pakatan Rakyat.

2. Umum mengetahui bahawa sebelum kejadian ini, TBH telah dipanggil oleh SPRM bagi merekodkan keterangannya berhubung kes salah guna wang peruntukan negeri Selangor yang membabitkan beberapa kepimpinan yang juga bergelar EXCO negeri. TBH selesai memberi keterangan kira-kira jam 3 pagi dan kemudiannya beliau meminta izin kepada SPRM untuk berehat di perkarangan pejabat SPRM. Beliau ditemui mati sekitar jam 10.30 pagi hari yang sama.

3. Akibat dari kematian TBH, Pakatan Rakyat cuba mengambil kesempatan untuk meraih publisiti dengan menyalahkan SPRM dan kerajaan persekutuan menjadi punca kepada kematiannya. Ini membawa kepada beberapa perhimpunan yang dianjurkan PR bagi menyatakan protes mereka kepada SPRM dan kerajaan termasuklah perhimpunan menyalakan lilin yang juga melibatkan bekas MB Perak, DS Mohd Nizar dan beberapa pemimpin DAP dan Pakatan Rakyat lain.

4. Apa yang menarik perhatian saya adalah kenapa SPRM dan kerajaan perlu dipersalahkan berhubung kejadian ini? Walhal jika difikirkan secara logik dan rasional, jelas menunjukkan bahawa perkaitan antara PR terutama melibatkan isu kes salah guna wang peruntukan dan melindungi kongsi gelap adalah lebih relevan dan bermotif untuk menjadi punca kematian TBH. Adalah menjadi kebiasaan untuk SPRM mahupun pihak polis untuk memanggil mana-mana individu bagi membantu siasatan dalam mana-mana kes pada bila-bila masa. Jadi adalah amat tidak logik untuk mengatakan bahawa SPRM ataupun anggotanya telah membunuh TBH samada sebelum TBH jatuh atau dengan cara menolaknya jatuh. Tidak ada sebab untuk SPRM melakukannya malah ada banyak cara lain yang tidak menyalahi undang-undang dan tidak menimbulkan isu jika benar SPRM berniat untuk mengenakan TBH atau mana-mana individu lain.

5. Apa yang saya dapat lihat adalah wujudnya keraguan atau berlaku sesuatu yang tidak kena hingga membawa kepada kematian TBH. TBH berkemungkinan ada menyimpan atau memiliki sesuatu maklumat yang sangat penting yang boleh mengaitkan PR dan EXCO DAP Selangor dengan kes salah guna wang dan kongsi gelap yang menjadi tajuk siasatan utama SPRM. Kematian TBH dilihat lebih menguntungkan pihak ini berbanding SPRM atau kerajaan. Sekurang-kurangnya beberapa maklumat penting yang boleh mensabitkan kesalahan mereka yang berkepentingan akan turut dibawa bersama dengan kematiannya.

6. TBH mungkin sangat tertekan pada hari kejadian disebabakan beberapa maklumat akan terdedah atau terpaksa didedahkan. Ini ditambah pula dengan tekanan yang diterima dari pihak berkaitan agar tidak membocorkan maklumat. Ini berdasarkan rekod panggilan telefon milik TBH dimana beberapa panggilan diterima dari pemimpin PR dan DAP yang sebelum ini pernah dikaitkan dengan kegiatan kongsi gelap. Tidak mustahil TBH ada menerima ugutan dari pihak yang berkepentingan ini agar tidak membocorkan maklumat jika mahu dirinya atau keluarganya selamat.

7. Kebiasaannya, seseorang yang tidak bersalah akan terus pulang selepas siasatan dijalankan. Ini berbeza dengan TBH yang tidak terus pulang tetapi meminta izin untuk berehat di perkarangan pejabat SPRM. Ini menunjukkan bahawa TBH berada dalam keadaan rungsing dan belum bersedia untuk berhadapan dengan pihak yang dilindungi di luar. TBH seperti memerlukan masa untuk memikirkan alasan yang perlu dikatakan kepada pihak luar yang sedang menunggu memandangkan mungkin ada maklumat penting yang terpaksa dibocorkannya kepada SPRM dan ini amat merisaukannya.

8. TBH dikatakan mudar-mandir di pejabat SPRM selepas siasatan tersebut. Pada ketika ini, TBH dikatakan telah berselisih dengan seorang lagi ahli Pakatan Rakyat yang turut dipanggil bagi membantu siasatan SPRM. Mungkin wujud perhubungan dalam bentuk ugutan atau amaran samada secara langsung atau tidak langsung sewaktu kedua-dua individu ini bertembung.

9. Akibat dari kebuntuan fikiran sewaktu mencari alasan ditambah dengan tekanan yang diterima dari dalam dirinya yang pasti diselubung rasa bersalah dan tekanan berbentuk amaran yang diterima dari luar sudah cukup membuatkan TBH berada dalam keadaan hilang kewarasan serta gagal mengawal emosi diri. disebabakan akal yang pendek dan berada dalam situasi kebuntuan yang melampau maka tidak mustahil TBH mengambil jalan mudah dan singkat dengan terjun dari bangunan dan sekaligus segala masalah yang melanda dirinya akan selesai.

10. Walau apapun, saya yakin dan percaya bahawa tidak wujud pihak ketiga yang membunuh atau menolaknya jatuh ke bawah. Tekanan emosi dan perasaan bersalah sudah cukup untuk membuatkan TBH cenderung untuk membunuh diri. Jika wujud pihak ketiga sekalipun, saya yakin ia bukan didalangi oleh pihak SPRM mahupun kerajaan. Apapun, diharap semua pihak perlu memberi kerjasama sepenuhnya kepada pihak berkuasa dan suruhanjaya siasatan bagi mencari punca di sebalik kejadian ini.
Show Comments: OR

3 ulasan:

  1. Salam,

    Apa jua yang diperkatakan berhubung dengan kematian TBH kemungkinan berhubung kait dengan DAP serta kegiatan kongsi gelap memang tidak dinafikan.

    Menurut sumber, perkara yang sama juga telah berlaku kepada YB Pelabuhan Klang yang pernah diugut oleh YB-YB DAP setelah beliau tidak mampu lagi melayan karenah-karenah Penyokong-penyokong Pakatan Rakyat.

    Kebenaran akan hadir jua...pastinya !!

    BalasPadam
    Balasan

    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Padam
  2. di malaysia. hanya BN saje yang berani membunuh kerana politik/

    BalasPadam









Jasper Roberts - Blog

 
REPLACE-WITH-FACEBOOK WIDGET-CODE-HERE