Advertisement - Contact Us

Umno Akan Lebih Baik Selepas Peralihan Kuasa. - Bernama


"KUALA LUMPUR, 24 Feb (Bernama) -- Umno akan menjadi sebuah parti yang lebih dinamik selepas proses peralihan kuasa Mac ini dan perubahan tersebut perlu bagi mengembalikan keyakinan akar umbi terutamanya golongan muda.

Demikian rumusan dua calon Naib Presiden - ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Syed Hamid Albar yang juga Menteri Dalam Negeri, dan Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik yang juga pengerusi RISDA, ketika menjadi panel program Hujah yang disiarkan secara langsung oleh TV9, malam tadi.

Syed Hamid berkata, peralihan kuasa perlu kerana setelah rakyat berhadapan dengan suasana politik negara semasa, ada kehendak bahawa peralihan kuasa yang akan membawa kepada perubahan dalam Umno supaya kredibiliti, penerimaan kebolehpercayaan dan keyakinan rakyat terutama golongan muda dapat dimiliki semula.

"Harapan ialah dengan ada perubahan akan ada pendekatan baru, bila organisasi berubah pucuk pimpinan akan ada pengisian baru, pandangan pendekatan baru, jadi ia membentuk pasukan baru untuk membawa negara kita ke arah yang lebih ke hadapan.

"Kita kena lakukan sesuatu yang membawa impak kepada rakyat yang terperanjat dengan keputusan pilihan raya umum lepas...orang bukan Melayu pula merasakan mereka telah mempunyai kuasa politik yang kukuh, jadi pembaharuan diharap mengembalikan citarasa dan inspirasi orang Melayu yang mahu menjadi tunggak kepada pemerintahan negara...Ia sesuatu yang ditunggu-tunggu," katanya."
- Bernama

Berlakunya peralihan kuasa dalam UMNO maka akan berlakulah satu perubahan baik dari segi personaliti, kepimpinan dan wawasan. Bak kata pepatah 'Lain padang, lain belalang'. Jika rakyat telah merumuskan bahawa kepimpinan sebelum ini banyak kelemahannya dan sudah pun diadaptasikan di atas kertas undi maka kepimpinan baru yang bakal menyusul kelak mampu membawa perubahan drastik ke arah kebaikan dan seharusnya keutamaan diberikan kepada soal kebajikan rakyat dan negara.

Apa yang menjadi harapan kelak adalah UMNO kembali menjadi sebuah parti yang gagah dan kekal relevan kepada rakyat. Kepimpinan baru perlu mengembalikan kepercayaan rakyat yang kian lama kian terhakis dengan pelbagai isu yang tiada berpenghujung. Semoga UMNO kembali menjadi sebuah parti terbaik dulu, kini dan selamanya...

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama