Advertisement - Contact Us

Nizar tetap enggan serah kereta MB. (Mungkinkah kuncinya sudah hilang???) . - MalaysiaKini

"Feb 27, 09 2:53pm
Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin menyerahkan kunci kediaman rasmi menteri besar Perak hari ini, selepas hampir seminggu mengosongkan kediaman itu sejak Ahad lalu.

Menteri besar Pakatan Rakyat itu bagaimanapun enggan menyerahkan kenderaan rasmi kerajaan negeri - Toyota Camry dengan nombor pendaftaran AGS 10 - sehingga mahkamah mengisytiharkan sama ada beliau masih sah atau tidak memegang jawatan tersebut.

Pegawai khasnya Amran Harun berkata Mohammad Nizar enggan menyerahkan kenderaan itu sebagai simbol beliau tidak melepaskan jawatan tersebut sehingga proses mahkamahnya selesai.

Penyerahan kunci kediaman rasminya dilakukan oleh Amran kepada ketua penolong Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Bahagian Khidmat Pengurusan, Shamsul Zaman Sulaiman, yang mewakili SUK, Datuk Dr Abdul Rahman Hashim, pada 11.20 pagi tadi.

Amran menambah, Mohammad Nizar menggunakan kereta rasminya itu untuk bergerak ke majlis -majlispenerangan tentang krisis peralihan kuasa di Perak sejak tiga minggu lepas kerana mereka tidak mendapat maklumat yang jelas.

Mohammad Nizar ingin mahkamah membatalkan kesahan pelantikan menteri besar BN, Datuk Dr Zambry Abdul Kadir dan mengekalkan jawatan yang disandangnya sejak Mac tahun lepas."
- MalaysiaKini

Kenapalah Nizar terus-terusan mengganggu kelancaran pentadbiran kerajaan baru Perak? Sudah, wahai En. Nizar. Belajar-belajarlah menerima hakikat bahawa Pakatan Rakyat sudah tidak berkuasa lagi di Perak. Ini semua lumrah kehidupan. Kadang kala kita di atas, dan kadang kala tak mustahil kita akan jatuh ke bawah.

Nizar tidak sepatutnya terus menggunakan kenderaan rasmi Toyota Camry. Ini kerana, walaupun kenderaan tersebut dibeli ketika Nizar dan Pakatan Rakyat menjadi kerajaan namun ia tetap menggunakan wang rakyat. Lainlah jika kenderaan tersebut dibeli menggunakan wang poket sendiri. Memandangkan ia menggunakan wang rakyat maka ia menjadi milik rakyat yang digunakan oleh kerajaan negeri yang memerintah. Tindakan Nizar yang enggan menyerahkan kenderaan tersebut akan menyulitkan kerajaan untuk berkhidmat kepada rakyat.

Apatah lagi Nizar menggunaka kenderaan tersebut untuk ke lokasi ceramah yang umum sedia maklum rata-rata ceramah PR bukanlah untuk membangunkan negeri tetapi untuk memburuk-burukkan kerajaan BN. Jadi, patutkah Nizar bertindak sedemikian. Tak kisahlah jika Nizar terus hendak menegakkan benang yang basah, tapi harta yang bukan lagi jadi hak milik perlulah diserahkan semula kepada yang berhak. Bukan digunakan untuk kepentingan sendiri atau untuk kepentingan agenda politik Pakatan Rakyat.

2 Ulasan

Terbaru Lebih lama