Advertisement - Contact Us

'Ini manusia tak boleh digertak,' kata Khalid Ibrahim. - MalaysiaKini


"Feb 21, 09 1:13pm
Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menyifatkan dakwaan bahawa beliau menyalahgunakan kuasanya menggunakan wang kerajaan untuk penyelenggaraan kereta miliknya sebagai "satu gertakan".

"Saya guna kereta saya (untuk keperluan peribadi), kerajaan negeri tak payah bayar (penyelenggaraan).

"Ini manusia tak boleh digertak," katanya disambut tepukan gemuruh kira-kira 5,000 hadirin di majlis makan malam ulang tahun pertama kemenangan Pakatan Rakyat, di padang berdepan dengan bangunan Amcorp Mall, Petaling Jaya, malam tadi.

Majlis anjuran PKR Selangor dan Kuala Lumpur turut dihadiri perwakilan asing termasuk daripada Australia dan India yang bertujuan untuk mengutip dana parti.

Turut hadir dalam majlis tersebut ialah Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim; Presiden PKR, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail; Timbalan Presiden, Syed Husin Ali; Naib Presiden Azmin Ali dan Sivarasa Rasiaha; Ketua Penerangan, Tian Chua (Ketua Penerangan) serta kepimpinan PKR negeri.

Sebelum ini menteri besar Selangor itu didakwa menggunakan wang kerajaan untuk menyelenggara kereta peribadinya.

Susulan itu, Gerakan Anti-Korupsi (Gerak) dan Pemuda Umno, membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dakwaan beliau menyalahgunakan wang kerajaan negeri.

Semalam dilaporkan, Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Ahmad Said Hamdan berkata, terdapat bukti-bukti kukuh berhubung dakwaan tersebut.

'BN cemburu'

Khalid yang juga ahli Parlimen Bandar Tun Razak turut didakwa menyalahgunakan wang kerajaan untuk membeli 46 ekor lembu untuk diagih-agihkan kepada surau dan masjid di parlimen tersebut.

Mengulas dakwaan tersebut, beliau menyifatkan BN cemburu dan dengki dengan kejayaan kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor yang mentadbir dengan baik dengan program merakyatkan ekonomi rakyat.

"Pentadbiran PR lebih baik BN yang sudah memerintah negara selama 51 tahun. Kita bekerja dengan baik daripada meraka (BN). Kita lebih baik daripada mereka," katanya.

Katanya, BN hanya bermimpi untuk menguasai Selangor kerana mimpi mereka itu "hanya satu igauan atau tinggal mimpi sahaja".

Ini kerana, tambah Khalid, kerajaan Pakatan telah mantap di Selangor dan tidak boleh dipecahkan.

"Sokongan rakyat jelas kepada Pakatan Rakyat kerana pengurusan yang cekap, telus dan bertanggunjawab. Rakyat tahu siapa yang lebih baik (mentadbir)," katanya.

Beliau juga menyifatkan pemimpin BN sudah kehabisan dan kekeringan idea kerana cuba meniru Selangor sewaktu mengisytiharkan slogan "merakyatkan pembangunan di Terengganu" sewaktu pilihanraya kecil Parlimen Kuala Terengganu akhir bulan lalu."
- MalaysiaKini

Inilah keangkuhan yang ditonjolkan oleh pemimpin Pakatan Rakyat. Sememangnya sikap angkuh, bongkak dan sombong ini umpama sudah sinonim dengan Pakatan Rakyat. Mereka dari awal lagi sudah beranggapan bahawa Negara Malaysia ini umpama sebuah negara yang tidak ada undang-undang untuk dipatuhi. Dengan yakin mereka mengandaikan diri mereka umpama memiliki sebuah kuasa veto yang tidak boleh disentuh.

Sudah banyak contoh keangkuhan pemimpin Pakatan Rakyat bermula dengan sikap penglipur lara Anwar Ibrahim yang acapkali mempertikaikan kuasa polis. Ditambah dengan kebodohan tindakan dan ugutan Karpal Singh untuk menyaman sultan. Ustaz Nik Aziz yang menjadi sanjungan sering kali mengeluarkan fatwa sesat demi untuk kepentingan peribadi da parti PASnya dan kini terbaru tindakan MB Selangor yang sedaya upaya cuba menegakkan benang yang basah kuyup.

Kepada MB Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, insaflah. Takkan lembu korban pun nak 'ciret'?

1 Ulasan

  1. Salam Bro,

    ape kes ngan abg ni?...
    ape yg abg x puas ati ngan khalid?
    sebab dia pkr?..or sebab dia Bagi org merasa daging lembu?..

    abg tolong jwb k....pls..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama