Jumaat, 18 Julai 2008

ANWAR DAN DUNIA LAKONANNYA...




Antara sedar atau tidak, sebenarnya episod lakonan Sang Anwar sudah pun bermula sejak dari awal lagi yak ni apabila beliau mula-mula menceburi dunia politik dan kemasyarakatan. Bermula dari beliau masih lagi bergelar sebagai pelajar dan hasil dari kejayaan lakonannya, beliau telah diangkat menjadi antara pemimpin utama dalam Universiti Malaya. Sifat membangkang dan pandai bermain kata-kata serta menabur janji manis sudah pun disemai dalam dirinya hingga sebati dan tak mampu untuk diubah lagi.

Antara lakonan yang paling berjaya sepanjang karier Sang Anwar adalah :

1) Dengan menggunakan peranan beliau sebagai pemimpin pelajar ketika itu yakni sekitar tahun 1974, beliau telah berjaya menghasut dan mengajak para pelajar ketika itu untuk mendesak pemimpin ketika itu untuk meletak jawatan. Sama seperti sekarang, umpama sejarah kembali berulang, beliau berjaya bermain kata-kata dengan pelbagai janji yang tak munasabah untuk membawa rakyat yang terdiri daripada penyokong-penyokong dan orang yang termakan hasutannya yang menggelar diri meraka sebagai golongan bijak pandai atau pejuang suara rakyat kononnya untuk sama-sama dengan beliau memperbodohkan diri sendiri untuk mengadakan pelbagai demostrasi tunjuk perasaan jalanan sehingga menyusahkan banyak pihak. Rakyat yang berfikiran sempit pasti akan menurut telunjuk Sang Anwar dan sanggup membelakangkan undang-undang demi memenuhi nafsu dan kepentingan Sang Anwar.

2) Angkara lakonannya juga, akhirnya seorang pemimpin yang benar-benar banyak menyumbang jasa dan bakti demi untuk melihat orang Melayu setanding di mata dunia di tipu dn dipermainkan dengan kejam dan tidak berhati perut. Pasti ramai masih ingat bagaimana Tun Ghafar Baba telah dijatuhkan dari karier politiknya. Anwar telah menggunakan kelebihannya bermain kata-kata dan berjanji ketika itu untuk tidak menentang Tun Ghafar Baba. Walhal Sang Anwar sudah pun menyusun strategi kotornya untuk menjatuhkan Tun. Tun Ghafar seorang yang amat setia pada parti dan sentiasa berkhidmat tanpa mengharap balasan telah tersilap dengan mempercayai kata-kata seorang manusia pembelit lidah bercabang seperti Anwar.

3) Tatkala menjadi Timbalan Perdana Menteri kepada Tun Mahathir dan di kala Tun Mahathir sudah pun mulai mepercayai akan kemampuan dan kredibiliti Sang Anwar untuk dijadikan sebagai penggantinya, ketika itu dengan takdir dari Allah Yang Maha Berkuasa maka dengan jelas terbongkar segala muslihat dan tembelang Sang Anwar untik menakluk negara. Di mulut sentiasa menyokong kepimpinan un Mahathir tetapi hakikatnya beliau sudah pun menyusun strategi dengan meletakkan penyokong-penyokong kanannya di setiap bahagia di seluruh negara untuk menjatuhkan Tun Mahathir yang bertanggungjawab menaikkan karier politiknya. Namun umpama buku dengan ruas, akhirnya Sang anwar jatuh tersungkur dipijak olah mentornya sendiri.

4) Di saat kejatuhannya juga, Sang Anwar masih memainkan peranannya dengan membawa watak sedih dan laih untuk menagi simpati masyarakat Malaysia untuk membela nasibnya sehingga berlaku sejarah hitam negara angkara kumpulan reformasi kononnya. Sang anwar sanggup mencederakan diri sendiri dan membuat tuduhan mengatakan pihak polis cuba menghapuskannya dengan pelbagai cara termasuk menyuntik arsenik dan HIV ke tubuhnya. Secara logik, jika benar dakwaannya pasti Sang Anwar sudah pun lenyap dari muka bumi ini.

5) Umpama melepaskan anjing tersebit, Pak Lah telah melakukan kesilapan besar dengan memberi peluang kepada Sang Anwar dan membebaskannya dari hukuman penjara yang dijalaninya. Akhirnya Sang Anwar cuba untuk menjatuhkan karier politik Pak Lah dan Najib dengan membuat pelbagai tuduhan palsu dan fitnah. Anwar tetap Anwar. Untuk mencapai matlamat demi kepentingannya, dia sanggup melakukan apa saja termasuk memijak kepala orang yang membantunya, menfitnah, berkompromi dengan musuh, menipu dan macam-macam lagi.

6) Sesungguhnya Allah itu tetap Maha berkuasa. Di kala Anwar sedang memainkan peranannya dalam lakonan politiknya, sekali lagi terbongkar sifat buruknya buat kali kedua debagai seorang kaki liwat, biseksual, dan dahagakan belaian seorang lelaki yakni kaum sejenisnya serta seorang yang memiliki nafsu songsang yang tidak melayakkannya diangkat menjadi pemimpin. Masaka pokok akan bergoyang jika angin tidak bertiup.

7) Untuk menutup kemungkarannya, Sang Anwar cuba memalingkan perhatian dengan isu lain yang tidak berkaitan termasuk menabur fitanah kepada orang lain. Mendapat sokongan dari puak pembangkang yang sentiasa mencari jalan dan peluang utnk menjatuhkan kerajaan, sekali lagi Anwar memainkan peranan untuk mendapatkan simpati dan belas ikhsan rakyat. Hingga sekarang Anwar masih lagi berdalih dan tidak mahu bersumpah untuk membela dirinya apatah lagi hingga sekarang dia masih belum mengeluarkan sebarang kenyataan untuk menafikan segala tuduhan ke atas dirinya.

8) Terkini beliau menolak untuk menjalankan ujian DNA. Berkenaan isu minyak dan pendebatannya dengan Menteri Penerangan, umum pasti boleh menilai berdasarkan fakta dan omongan yang diberikan oleh Sang Anwar yang bertujuan untuk mengaburi mata rakyat yang kini dalam kesempitan samada beliau mampu melaksanakan apa yang dijanjikan

Apa yang dapat didimpulkan adalah Sang Anwar sememangnya seorang pelakon yang berpotensi dan mampu membawa pelbagai watak bergantung pada keadaan sama watak baik, jahat, simpati menari, kaki seks dan banyak lagi. Kepada rakyat Malaysia, gunakan akal fikiran kurniaan Allah untuk menilai mana yang baik dan mana yang buruk. Dengan mudah terpedaya dengan janji palsu manusia bergelar Sang Anwar Ibrahim
Show Comments: OR

6 ulasan:

  1. hang pernah tengok dia meliwat ko?
    liwat tu jadi klu 2 org sama2 mahu.
    entahlah hang bukan bodo pun nak nilaikan hal liwat ni.pelik,mamat tu dah tau nak kena liwat nape tak lari..heran daaa....

    BalasPadam
  2. padayappa melayuHINDU26 Julai 2008 8:08 PTG

    this is just another fucking cock sucking UMNO cocksucker blog.. sekian, harap maklum.. lu delete reply gua mmg cipap mak lu pak lah dah korek!!!

    BalasPadam
  3. cerita anwar lagi
    www.flymiqa.blogspot.com

    BalasPadam
  4. rahsia sulit anwar lagi....
    http://www.flymiqa.blogspot.com/

    BalasPadam
  5. UMNO akan di kuburkan tak lama lagi.. tak payah lah nak perkudakan PAS utk kepentingan kuasa pemimpin2 UMNO. sungguh bodoh bagi sesiapa pada saat ini memikirkan ttg muzakarah PAS-UMNO... terutama org2 UMNO yg tak terbuka langsung. Lu org UMNO ade nak pegi ceramah PAS? ini pun dah mnunjukkan bahawa ahli UMNO sendiri pun tak nak terima PAS, dok ikut pemimpin bodoh hangpa yg gila kuasa tu buat apa?... lubang kubur UMNO dah siap di gali... tunggu UMNO mati je

    BalasPadam
  6. wei adeebahmed aku orang umno adaa pegi dgr ceramah pas wei apu minda kau tertutup ke wei semua sedara aku ada pas ada pkr ada umno kitaorang terbuka lah..bincang untuk kemajuaan bersama bukan salahkan orang lain .sengalah lu beb

    BalasPadam









Jasper Roberts - Blog

 
REPLACE-WITH-FACEBOOK WIDGET-CODE-HERE