Ahad, 13 Julai 2008

ANTARA KEJUJURAN DAN KEPURAAN UMNO P. PINANG...




Kedua-dua negeri yang kononnya telah megeluarkan kenyataan bhawa sokongan padu diberikan pada Pak Lah dan Najib adalah negeri yang berjaya dirampas oleh pakatan pembangkang. Kenyataan yang dikeluarkan sebenarnya hanyalah untuk menutup dan melindungi kelemahan yang sememangnya telah wujud dalam kepimpinan negeri.

Antara faktor jatuhnya Penang ke tangan pembangkang adalah disebabkan kelemahan dalam kepimpinan negeri. Beberapa pemimpin negeri sudah tidak layak dan tidak relevan untuk terus memegang jawatan penting parti peringkat negeri.

Namun disebabkan faktor syok sendiri tanpa mempedulikan suara akar umbi maka mereka-mereka ini masih lagi terus memegang jawatan tersebut. Jadi, kepada Pak Lah dan Najib, janganlah terlalu percaya dengan kenyataan sokongan yang diberikan kerana setiap kenyataan yang telah dikeluarkan bukan dari akar umbi tetapi adalah dari sifat menjaga kepentingan diri dan ketamakan kuasa yang ada dalam diri pemimpin negeri ini.

Perkara pertama yang perlu dilakukan adalah dengan membuat dasar yang lebih terbuka terutama kpd akar umbi untuk memilih pemimpin mereka dan menumpukan usaha menangkis masalah politik wang tatkala dengan semakin hampirnya pemilihan peringkat cawangan dan bahagian. Selgi politik wang terus berleluasa, maka tidak akan wujud ketelusan dan kejujuran di kalangan pemimpin.
Show Comments: OR

0 comments:

Catat Ulasan









Jasper Roberts - Blog

 
REPLACE-WITH-FACEBOOK WIDGET-CODE-HERE