Advertisement - Contact Us

Apa yang Pak Lah perlu lakukan

Betapa bahayanya kedudukan orang Melayu pada masa sekarang. Dengan kewujudan beberapa makhluk bertopengkan manusia dan berselindung di sebalik nama Islam yang sanggup menabur janji yang manis belaka.Mungkin silap orang Melayu juga yang mungkin telah membuat kesilapan dalam PRU12. Bukan niat orang Melayu nak menggadai 5 negeri dan 1 wilayah persekutuan kepada Pakatan Rakyat (kononnya) yang mana perjuangan mereka jelas mampu sampai ke tahap menjual negara, tapi... itulah orang Melayu. Sabarnya ada had, Diamnya ada makna, Senyumnya penuh rahsia.Orang Melayu sebenarnya merasakan diri mereka diperbodohkan, dipergunakan, diambil kesempatan dan dipijak. Bukan oleh orang lain, tapi oleh orang Melayu sendiri.Tidak boleh nak salahkan Pakatan Rakyat(PR) atau menghentam meraka membabi buta kerana mereka sendiri langsung tak menyangka akan mampu menggugat majoriti BN sehingga sekarang mampu bercita-cita memerintah persekutuan. Apa yang berlaku adalah disebabkan peralihan undi rakyat Malaysia termasuk orang Melayu kepada PR yang tidak berpuas hati dengan corak kepimpinan dalam BN itu sendiri.Apa yang perlu dilakukan sekarang bukanlah dengan mendesak Pak Lah meletak jawatan atau memboikot dan menganaktirikan negeri di bawah pimpinan PR tetapi satu perubahan yang berani, drastik dan berisiko demi untuk mengembalikan keyakinan rakyat kepada BN.Bukanlah masanya sekarang untuk ahli BN menuding jari antara satu sama lain tetapi adalah untuk membetulkan apa salah, meluruskan apa yang bengkok, menajamkan apa yang tumpul dan kembali merapatkan apa yang renggang.

(KEPADA PAK LAH)

1.Jangan letak jawatan lagi kerana tindakan tersebut akan membuat semua orang termasuk pembangkang akan bertepuk tangan dan menjelir lidah melihat Pak Lah yang lemah terutamanya dari musuh-musuh dalam selimut Pak Lah sendiri.

2.Sudah tiba masanya Pak Lah menggunakan kuasa VETOnya sebagai Perdana Menteri untuk melakukan perubahan samada dari segi corak pimpinan dan pemimpin itu sendiri, dasar-dasar yang telah dipekenalkan sebelum ini yang tidak mesra rakyat dan yang paling penting diri Paklah itu sendiri.

3. Membuat tindakan dan keputusan yang wajar selgi ia tidak membebankan kerajaan terutamanya dan elakkan tindakan yang boleh membebankan rakyat terutamanya di peringkat bawahan dan akar umbi yang tidak tahu tentang dasar.

4. Elakkan dari terlibat dengan publisiti Khairy Jamaludin(KJ) kerana dia lah sebenarnya yang menjadi punca segala-galanya. Buat masa sekarang KJ sepatutnya tidak mencari sebarang publisiti demi untuk menyelamatkan dan mengembalikan maruah Pak Lah. Untuk menghalang Khairy Dari politik sudah terlambat kerana dia sudah pun menjadi ahli Parlimen tetapi sekurang-kurangnya jangan terlalu menonjol.

5. Berikan keutamaan 100% kepada kebajikan dan hak semua rakyat tanpa mengira bangsa untuk megubat semula luka rakyat sebelum ini.tolak tepi sebentar kepentingan diri dan KELUARGA kerana kuasa pengundi adalah lebih dasyat.


(UNTUK MENGETAHUI LANGKAH SELANJUTNYA HUBUNGI SAYA DI http://suaramelayubaru.blogspot.com)

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama