Breaking News
Loading...

Tuduh 7, Salah Pun 7. Hukuman 12 Tahun Penjara DAN RM200 Juta Denda... Apasal Tak Hukum Gantung Mandatori je???

JADI KERAJAAN PUN LANGSUNG TAK BAGI MANFAAT, JADI, UMNO CANGAK KEPALA BAPAK APA LAGI???


Biaq la org nk kata konon UMNO masih tak berubah ke... masih tamak nk menguasai ke..  tak mementingkn agenda penyatuan ke, atau apa pun la yg org nk kata...

Yg penting, dah sampai masa UMNO tarik handbrake drpd terus berada dlm PN... Kalah PRU pun kalah lah... apa nk heran, mmg skang pun UMNO masih parti yg baru lepas kalah PRU14...

Bagaimana dgn kerjasama dgn PAS dan Muafakat Nasional? Itu terpulang la kpd PAS... kalau PAS dah selesa dah menjadi sebahagian drpd kjaan yg memerintah, dan mahu kekal dalam PN, takkan UMNO nak paksa, nak ajak balik ke keadaan susah mcm sebelum ni? 

Lagipun, UMNO dah pernah ikut saranan PAS utk bersedia bg sokongan kpd Tun M, dan kemudian berubah kpd TS Muhyiddin, sampai dah berjaya bentuk kjaan... dan UMNO ikut pun semata mata kerana nk selamatkan Malaysia dan nk tendang DAP keluar dari kjaan, Alhamdulillah dah berjaya...


Daripada hari pertama PN jd kjaan dan TSMY jadi PM lagi, dah ada dah tindakan dari dalam PN sendiri, dari dalam PMO sendiri yg sengaja bertindak seperti nak menghina dan memalukan pimpinan utama UMNO, khususnya Presiden... dan UMNO sikit pun tak meloncat, buat cool je dan masih terus bg alasan back up kjaan PN...

Benda ni terus berlanjutan dan menjadi semakin buruk... maklum la, UMNO tak respon balas... jadi, tindakan2 mereka lebih berani, lebih jauh lagi dan lebih sadis lagi... dgn megah, mereka claim akan letak calon utk pertahankan kerusi, walhal 1 dunia tahu kerusi itu dimenangi oleh UMNO BN, dan MP yg menang itu telah MELOMPAT keluar dari BN dengam membawa bersama kerusi yg dimenangi itu...

Korang claim ketika mana pimpinan UMNO belum buat apa2 keputusan lagi... korang dah claim sedangkan UMNO masih dok biar pintunya terbuka... pemimpin patut kena sedar dah, takdenyer puak2 PPBM ni akan masuk pintu tu cara baik utk berunding... mereka sebenarnya dah siap simbah abih dah minyak petrol luaq dalam UMNO... tunggu signal nak cucuh api je... lepas dah bakaq, bukan takat kerusi yg melompat, silap2 abis semua kerusi UMNO mereka rembat termasuklah Bagan Datuk, Pekan, Gua Musang... rumah dah terbakaq, pakat balun la apa saja yg tinggai...


PAS tak perlu melihat UMNO dgn perspektif skeptikal... UMNO bukan menolak penyatuan, cuma, UMNO dah terlajak kenai dah sapa yg ada di dalam, di tepi, keliling, kiri, kanan PPBM tu... PPBM pakai sari pun, dari jauh UMNO dah boleh cam... kalau PAS masih memilih nak berkenalan bercengkerama dgn PPBM, silakan... UMNO tak hadap dgn BOHSIA BARAI!!!

#AriffSMB

Tuduh 7, Salah Pun 7. Hukuman 12 Tahun Penjara DAN RM200 Juta Denda... Apasal Tak Hukum Gantung Mandatori je??? Tuduh 7, Salah Pun 7. Hukuman 12 Tahun Penjara DAN RM200 Juta Denda... Apasal Tak Hukum Gantung Mandatori je??? Reviewed by AriffSMB on 11:46:00 PG Rating: 5

Tiada ulasan:









Facebook

Dikuasakan oleh Blogger.