Advertisement - Contact Us

Berani Kerana Benar... Jadi Kenapa Pemimpin Pakatan Harapan Perlu TAKUT Kepada DS Najib???


KEUTAMAAN REGIM PH ADALAH UNTUK KENAKAN DS NAJIB, BUKAN UNTUK DAPATKAN SEMULA WANG 1MDB PUN...

Dua hari lalu, media Singapura melaporkan bahawa hubungan antara kerajaan PH dengan DOJ Amerika Syarikat sudah merosot sebelum Gagalkrasi PH tumbang.

Berita ini juga dilaporkan dalam beberapa media tempatan.

Antara sebab utama kenapa hubungan menjadi teruk ialah Gagalkrasi PH tolak sekali lagi perjanjian penyelesaian IPIC untuk membayar balik semua wang yang didakwa hilang dari 1MDB.

Ini adalah kali kedua, kerajaan PH tolak penyelesaian dari IPIC setelah mereka batalkan perjanjian asal yang diselesaikan oleh kerajaan BN pada awal tahun 2017 di mana IPIC berjanji membayar balik sebelum 30 Disember 2020.

Kali ini perjanjian penyelesaian kedua disyorkan oleh DOJ kerana memang benar bahawa IPIC telah menjamin sebanyak US$6.5 bilion (RM28 bilion) dana 1MDB - termasuk bon yang diterbitkan 1MDB serta unit-unit BSI yang PH tuduh tidak bernilai.

Setiap satu sen yang didakwa hilang dari 1MDB telah dibayar atau dijamin oleh syarikat IPIC milik penuh kerajaan Abu Dhabi.

Siapa yang ikut penulisan serta perbahasan saya sejak PRU14 akan tahu bahawa saya konsisten dengan fakta ini.

Dan kenapa PH dua kali menolak untuk dibayar balik semua wang yang didakwa hilang?

Jika semua wang 1MDB yang didakwa hilang dikembalikan oleh IPIC sebelum akhir tahun 2020 ini, maka Najib tak rompak apa-apa.

Itu bercanggah dengan propaganda PH.

Merugikan negara dan merosakkan hubungan Malaysia dengan negara-negara lain itu tak apa asalkan Najib kena dan terus dicop "perompak" dan "penyamun".

Sebab itu, PH tolak penyelesaian itu dua kali.

Ini penjelasan saya dari dulu lagi. Saya konsisten. :

(Tonton video 11 Nov 2018 ini apabila saya tanya tentang perjanjian itu dalam Parlimen. Tak seorang dari PH pun berani sangkal saya. Semua terdiam - termasuk Jelutong dan Guan Eng yang ada dalam dewan masa itu.:


Ini apa yang kita dapat dengan 1MDB:


(Ada juga yang tanya kenapa saya tak jelaskan ini sebelum PRU14. Tapi patutkah saya sebagai PM dedahkan secara umum masa itu bahawa pegawai-pegawai tertinggi kerajaan negara lain yang bersalah sedangkan keutamaan saya ialah untuk memelihara hubungan diplomatik negara serta medapat kembali semua wang yang didakwa hilang?)

Saya telah tunggu dua hari untuk pemimpin PH serta bekas peguam negara dan bekas pesuruhjaya SPRM lantikan politik PH untuk menafikan artikel minggu lepas ini tapi sehingga kini mereka pilih untuk kunci mulut.


Sumber  : Najib Razak

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama