Advertisement - Contact Us

[BONGKAR] SADIS!!! Bukti Nyata Betapa Rakyat Malaysia Tidak Mampu Lagi Memikul BEBAN Kenaikan Kos Sara Hidup... #SahabatSMB

NEGARA NAK BANKRAP, DAN RAKYAT TIDAK MAMPU LAGI TANGGUNG BEBAN KENAIKAN KOS SARA HIDUP...


BENARKAH???

Cuba kita lihat dan nilai menggunakan akal dan kebijaksanaan kita, senario realiti sebenar yang sedang berlaku di negara kita hari ini...

1. Tempahan Produa Myvi baru dilancarkan kelmarin dah cecah 2000 unit utk 2 hari walaupun sasaran hanya 1000 unit. (Maklumat baru diterima tempahan dah cecah 5300 unit)

2. Honda Ciciv Type R berharga RM320,000 hari ini dah 60unit ditempah dlm masa 2 minggu, walaupun disasarkan 30unit.

3. Kedai online Lazada sesak dan slow akibat dari ramainya yg dok shopping dan nilai transaksi berjumlah RM5juta sehari.

4. Tiga hari lepas kejadian bertumbuk kerana berebut nak beli kasut Adidas NMD Hu Trail Pharrell Williams yang berharga hampir RM800 di KLCC.


5. 20,000 serbu ke pembukaan IKEA Teberau 2 hari lepas. Depa nak tukaq perabut baru rumah depa atau nak p makan meat ball dan karipap IKEA ja??


6. Iphone X yang berharga hampir RM5100 dibawa masuk ke Malaysia 25unit, ramai yang beratur panjang dari awal pagi...tempahan sebanyak 2000 unit telah dibuat oleh rakyat Malaysia. 

7. Pertambahan jumlah pengguna di lapangan terbang KLIA, samada bagi pengguna domestik mahupun bagi perjalanan antarabangsa sentiasa berlaku dari satu tahun ke satu tahun.


8. Memilih untuk memandu pada hari2 hujung minggu menggunakan laluan lebuhraya PLUS bukan lagi satu pilihan bijak kerana anda akan tersangkut dalam kesesakan akibat pertambahan jumlah kenderaan, walaupun dalam keadaan harga petrol yg sering meningkat setiap minggu.

9. Jumlah restoran yang wajib berdaftar dengan pihak KASTAM untuk tujuan kutipan GST juga meningkat. Ini membuktikan jumlah restoran yang mampu menjana pendapatan tahunan melebihi RM500k, yg merupakan syarat wajib berdaftar di bawah sistem GST juga semakin meningkat. Ini petanda bahawa rakyat tidak kisah untuk berbelanja di restoran2 berGST, dan ia bukanlah satu bebanan yg besar.


Rakyat kata jangan kacau kos gaya hidup kami, jangan sekat kos hobi kami, jangan ganggu kos minat kami.

Persoalannya, benarkah peningkatan kos sara hidup yang berlaku hari ini benar2 membebankan rakyat, hingga ke tahap kronik dan kritikal?

Sumber  : Azman Haj
#SahabatSMB

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama