Advertisement - Contact Us

[DEDAH] PANAS!!! Hanya Pemimpin Penyangak Seperti Azmin Ali Yang Mampu Mem'BANKRAP'kan Sebuah Negeri Dan Kerajaan... #SahabatSMB

KEMEWAHAN MELAMPAU AZMIN ALI, DAN KEHIDUPAN YANG DISELUBUNGI DENGAN PELBAGAI SKANDAL


1. Pengasas Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dan bekas Exco Pemuda Angkatan Muda Keadilan (AMK), Badrul Hisham Shaharin atau dikenali sebagai Chegubard dalam entri blog terbarunya mendakwa Menteri Besar Selangor, Azmin Ali sebagai beban besar kepada pembangkang. Di sebalik kegiatan korupsi Azmin, beliau juga dibayangi isu anak buahnya yang menempatkan diri merebut kekayaan melampau.

2. Antara isu yang menjadi beban kepada pembangkang menurut Chegubard adalah:

💥Pembaziran cat pintu Gerbang Darul Ehsan dengan nilai RM10 juta

💥Pembaziran tukar kubah masjid bernilai RM32.4juta

(IKLAN) 

agoda.com INT 

💥Projek balak berbelas juta diberi kepada entiti perniagaan Enterprise tanpa tender

💥Isu DEIG

💥Parkir perpustakaan bernilai RM43 juta

💥Isu korup pertukaran status tanah Paya Indah

💥Lebihan RM2.45 bil rundingan SPLASH

3. Pendedahan yang dibuat gagal dijawab Azmin, malah exco dalam kerajaan negeri Selangor juga memberi jawapan tidak munasabah berkaitan sesuatu isu.


4. Selain itu, Azmin juga mengamalkan gaya hidup mewah. Chegubard mendedahkan bahawa anak-anak Azmin sendiri bermewahan dengan kekayaan miliknya, bahkan mereka kerap bercuti di luar negara.

5. Selain itu beliau mendakwa Azmin memiliki beberapa kenderaan mewah seperti Toyota Camry 2.5V, BMW 325i, Ferrari F430 Scuderia, Range Rover Sport V8 dan Toyota Vellfire. Persoalannya, dari mana sumber kekayaan Azmin? Azmin dahulu hanya seorang bekas penjawat awam dan Ahli Parlimen Gombak.

(IKLAN)



6. Untuk rekod, akibat terlalu lantang 'bersuara', Chegubard telah dipecat keanggotaannya dalam parti PKR tahun lalu kerana mengkritik salah laku Azmin, berhubung kontroversi penukaran status tanah di Paya Indah Wetlands, Selangor.


Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama