Advertisement - Contact Us

[BONGKAR] PANAS!!! Husni Hanadzlah Perlu Jelaskan Siapa 'KHALID BIN DATO' HUSNI... Jangan Sembang Bab Masa Depan Negara, Jika Dalam Diam Masih Menyimpan PROKSI... #SahabatSMB

HILANG RASA HORMAT AKU, SERTA TERCEMAR IMEJ BERSIH DATO' HUSNI HANADZLAH... RUPA-RUPANYA ALIM DI DEPAN, TAPI DI BELAKANG BERGELUMANG DENGAN PENGKHIANATAN DAN KEPENTINGAN DIRI...


Tindakan Dato' Husni Hanazlah menghalakan peluru kepada  kerajaan selepas tidak lagi memegang apa apa jawatan didalam kabinet ekoran rombakan kabinet yang menyaksikan beliau berpindah kekementerian lain seterusnya beliau menolak tawaran jawatan di Kementerian baru itu

Dato' Husni dikhabarkan telah berunding dengan Perdana Menteri agar dikekalkan di kementerian Kewangan namun gagal selepas Perdana Menteri ada perancangannya sendiri..
Ini telah menyebabkan Dato Husni bertindak drastik menolak jawatan Timbalan Menteri dan melepaskan kesemua jawatannya didalam UMNO..

Serangan Dato Husni keatas IMDB semalam cukup mengejutkan dan menimbulkan berbagai tanda tanya. Keadaan ini juga telah newujudkan suasana sinis dan gelak ketawa banyak pehak khusus dari kalangan penyokong parti kerajaan kerana semua persoalan yang dibuat oleh beliau telah pun beliau jelaskan sewaktu isu IMDB tengah hangat sebelum itu ketika diwawancara tv dan sewaktu beliau menjadi ahli panel diforum forum khas yg membincangkan tentang IMDB.


Kementerian Kewangan dan 1MDB telah berulang kali menerangkan bahawa 1MDB tidak pernah menghantar sebarang dana kepada Jho Low dan sebarang dana yang dihantar adalah kepada rakan perniagaan, PetroSaudi Inc. (PSI), yang dimiliki oleh Keluarga DiRaja Arab Saudi, Putera Turki dan Aabar Investment PJS yang dimiliki oleh Kerajaan Abu Dhabi.

1MDB hanya berurusan dengan PSI dan Aabar sahaja. PSI telah membayar semula semua dana yang dilaburkan 1MDB beserta keuntungan.

Manakala dana yang dihantar kepada Aabar pula ketika ini sedang di dalam pertikaian kerana IPIC dan Aabar  mengatakan bahawa syarikat yang mana 1MDB telah menghantar dana tersebut  di British Virgin Island (BVI) tidak dimiliki oleh mereka.

Apabila 1MDB menandatangani perjanjian usaha sama bersama Aabar Investment PJS di Abu Dhabi, perbincangan tersebut adalah bersama Pengerusi yang dilantik oleh Aabar, Khadem Abdullah al-Qubaisi dan Pengarah Pengurusan Mohamed Badawy al-Husseiny yang keduanya disebut di dalam siasatan FBI bersama Jho Low.

Semasa perjanjian ditandatangani, 1MDB juga telah melibatkan peguam dalaman dan luaran untuk mengesahkan bahawa Aabar Investments PJS Ltd di BVI dimiliki oleh Aabar Investments PJS di Abu Dhabi.

Dokumen Sijil Pematuhan (Certificate of Incumbency) telah dikepilkan bersama oleh Aabar di BVI, syarikat yang sedang di dalam pertikaian. Sijil ini telah dikeluarkan oleh Offshore Incorporations Limited (OIL) yang berpangkalan di Hong Kong. OIL merupakan peneraju di dalam perbadanan antarabangsa dan perkhidmatan korporat.

Sijil Pematuhan tersebut telah mengesahkan bahawa dua orang pengarah Aabar Investments PJS Ltd di BVI adalah Pengerusi dan Pengarah Pengurusan Aabar Investments PJS, dan pemegang saham tunggal adalah Aabar Investments PJS di Abu Dhabi.

Berpangkalan di Hong Kong, OIL mempunyai pejabat di BVI, Singapore, Taiwan, Shanghai, Beijing, Chenzen, Guangzhou, UK, Cyprus dan Dubai serta mempunyai sekitar 220 kakitangan.

Sekiranya dokumen rasmi, Pengerusi kepada syarikat induk, Pengarah Pengurusan kepada syarikat induk dan kedua-dua peguam dalaman dan luaran mengesahkan kepada 1MDB bahawa Aabar Investments PJS Ltd di BVI dimiliki secara sah oleh Aabar Investments PJS di Abu Dhabi, apa lagi yang 1MDB boleh lakukan untuk mengesahkan bahawa syarikat di BVI tersebut bukanlah sebuah syarikat yang palsu?

Pada ketika ini pertikaian tersebut sudah pun dirujuk kepada jawatankuasa timbsng tara. Pada IMDB itu satu pecah Amanah oleh kakitangan AABAR sendiri dan IMDB telah pun mematuhi segala peraturan yg ditetapkan.

Dia sendiri yg pernah menjawab, dan kini dia juga kembali bertanya perkara yg sama...


Penemuan menarik terkini mengubah persepsi banyak pehak khusus golongan belakang tabir berhubung persoalan mengapa Dato' Husni nenyerang kerajaan dan kementerian kewangan yg merupakan kementeria yg diterajuinya cukup lama

Ada pendapat mengatakan bahawa serangan Dato Husni keatas kerajaan serta kementerian yang diterajuinya cukup lama itu ekoran keputusan kerajaan membatalkan  Projek Lebuh Raya NPE yang bernilai RM2 billion?

Seorang ahli lembaga pengarah syarikat yg dikatakan telah menandatangani surat niat & tender menyiapkan projek lebuhraya NPE bernilai RM2 billion +-  yang telah dibatalkan oleh kerajaan itu bernama;  "Encik Khalid bin Datuk Ahmad Husni".


Adakah beliau merupakan anak Datuk Husni ????
dan adakah Encik Khalid merupakan proksi Dato Husni dalam projek Lebuhraya tersebut.???


Apa pun diharapkan agar Dato' Husni bertindak matang dalam tindakannya selepas ini sesuai dengan beliau selaku seorang ahli politik cukup lama dan sarat dengan pengalaman.

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama