Advertisement - Contact Us

[DEDAH] PANAS!!! Akhirnya Tun M Akui Penganiayaan Yang Berlaku Selama Tempoh 22 Tahun... Tapi Tetap Letakkan Kesalahan Di Bahu Orang Lain... #SahabatSMB

TUN MAHATHIR SANGGUP LETAKKAN DOSA SILAMNYA DI BAHU ORANG YANG SUDAH 'TIADA'... ORANG YANG SUDAH MATI MANA BOLEH JAWAB...


"Bukan Saya Yang ISAkan Orang Tapi Megat Junid..." - Tun Mahathir

Tun Dr. Mahathir hari ini menafikan beliau adalah Menteri yang menandatangani perintah tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) sepanjang menjadi Menteri Dalam Negeri dan Perdana Menteri sepanjang 22 tahun pentadbirannya.

Menurut Dr. M, sekalipun beliau adalah Menteri Dalam Negeri sejak mengambil alih jawatan itu dari Musa Hitam pada tahun 1986, yang berkuasa menahan mana-mana individu dibawah ISA tetapi kuasa itu telah diturunkan kepada timbalannya iaitu Allahyarham Tan Sri Megat Junid.


Allahyarham Megat Junid adalah Timbalan Menteri Dalam Negeri yang paling lama berkhidmat dalam kabinet Dr. M iaitu selama 11 tahun (1986 – 1987)

“Megat Junid yang menandatangani kebanyakan arahan penahanan di bawah ISA, bukan saya”, kata Dr. M lagi.

Ditanya kenapa beliau tidak menghalang Megat Junid dari menahan orang dibawah ISA, Dr. M menambah “saya lebih gemar menyerahkan kepada anggota kabinet saya untuk membuat keputusan mereka sendiri.  Saya hanya campur (masuk campur) jika ada yang tidak kena sahaja”.


Sumber  : Rozmi Mokhtar

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama