Selasa, 5 Mei 2015

Kes Myvi FMC : PEMBUNUH !!! Yana FMC Mengaku Menyebabkan Kematian Dalam Kemalangan DUKE... Baca Status FB Yana... #PRKPermatangPauh #SuhaimiSabudin

Menggigil SMB nak naip artikel pasal kes kemalangan maut melibat Myvi yg disyaki berlumba hingga mengakibatkan 3 nyawa tidak berdosa terkorban. Lebih menyedihkan bila mana melihat 2 lagi anak mangsa yang kini tinggal bersama bapa saudaranya merayu kepada DS Zahid Hamidi agar menghukum orang yang bunuh kedua ibu bapanya.

Mungkin disebabkan tidak tahan lagi dikecam dan ditekan oleh seluruh rakyat Malaysia, seorang wakil dari Kelab Familia Myvi (Fmc) yang disyaki terlibat dengan kes ini secara mungkin tidak sengaja telah mengaku menyebabkan kematian 3 mangsa tersebut. Dalam status FB nya, wakil Fmc dikenali Yana telah mengugut untuk menyuruh rakan kelabnya yang melanggar mangsa agar mengambil tindakan yang sama kepada orang yang mengecamnya.


Statement Yana, "jangan sampai yana suruh budak yana langgar family korang pulak." Perkataan pulak dihujung seolah-olah 'budak yana' yang menyebabkan kematian dalam kemalangan di DUKE.

Selain itu, tindakan beberapa ahli kelab Fmc yang memuatnaik gambar seolah-olah mempermainkan kes kemalangan yang menyayat hati itu. Takpe la... tak kena kat keluarga n anak pinak hampa.


Seperkara lagi, Umno atau kerajaan tidak mungkin akan membela atau memberi muka kepada pihak disabitkan bersalah tanpa mengira kedudukannya atau latar belakang keluarga. Bersalah tetap bersalah. Jadi rasanya tak perlu lah bersusah payah menjaja nama Umno untuk melepaskan diri. Ini hanya akan memberi imej negatif sahaja kepada Umno dan kerajaan.

Jika rasa yakin tak bersalah, buktikan di muka pengadilan. Bukan menjaja simpati di jalanan atau di media sosial.

Giliran TG Hadi Awang pula dipergunakan di saat-saat akhir kempen Prk Permatang Pauh...
Show Comments: OR

8 ulasan:

  1. Macam mana mak bapak boleh membesarkan sundal kurang ajar macam ni?
    Kalau sapa2 ada gambar sundal ni kena penampar, tolong kongsi kan.

    BalasPadam
  2. Nak suruh "Budak Dia" langgar family orang??
    Waaaa... Dah Pailang sangat ke? Tahap Kak Long ke?

    BalasPadam
  3. Tak tahan bila anak mangsa bisik kepada DS Zahid Hamidi "Tolong tangkap orang yang bunuh ibu dan ayah"

    BalasPadam
  4. Dia tu sapa?.. baru naik Myvi dah berlagak sgt... dia ingat nyawa org buat main2 ker... nampak bertudung.. tapi Agama kurang ye?.. kalo yg berlumba tu yg tertonggeng... xde hal lah...ni yg xbersalah meniggal dunia.... ingat dah ada jwtn dlm ber "kelab" tu dah bagus sgt ker...?...

    BalasPadam
  5. Relax semua.. Ini adalah satu kemalangan. Korang semua macam la tak pernah test kete dgn kawan2 kat jalan raya?? Bagi pendapat saya..ini adalah satu kemalangan. Yana just been racing at the wrong place at the wrong time. Shit happens right? Tp statement dia semua xblh blah la..

    BalasPadam
  6. Aku setuju. Aku tgk macam bodohla korang semua nak maki hamun mencarut utk nak lepaskan geram. Nampak sangat cetek akal fikiran.

    BalasPadam
  7. Ye la... kemalangan... tak dinafikan... tp dari dia n grup dia macam tak nampak rasa bersalah... or at least... hormat sikit hati family mangsa... statement ranggi... siap boleh buat main2 lg... mmg cari nahas mkn maki hamun lerrr...

    BalasPadam
  8. betul tu...atleast ade rase hormat...dri mula da ckap ade org dalam bagai smpai la skang ckap nak langgar family org len lg.. klo nak berlagak or nak ego pon ade limit laa..ke mmg langgar je limit tu mcam kat highway duke tu..haha..ape pon sme2 la doa kan sesama kite mndapat hidayah dan trus bersabar... peace..

    BalasPadam









Jasper Roberts - Blog

 
REPLACE-WITH-FACEBOOK WIDGET-CODE-HERE