Rabu, 13 Mei 2015

HANCOR !!! Menteri Paling 'Mangkaq' Di Malaysia Pun Ada Anugerahnya... Cerrr Baca... @umnoonline #gst

Ni la satu-satunya menteri yang kalau Smb jumpa tepi jalan, dah tentu Smb peluk dan minta sign autograf tengah belakang. Bukan senang nak jumpa sorang menteri yang mangkaq macam si Maslan ni.

Habis satu Malaysia dianggapnya tak paham dan 'bodoh' bab Gst ni. Tinggai dia sorang je yang paling cerdik... berpusing-pusing sampai berpinau bijik mata tiap kali dengaq dia bercakap bab Gst... ingat kalau tembus cermin tv, dah sampai 'starlight' Smb atas dahi luas dia.


Memang patut pun Si Maslan ni dibenci... apa yang keluar dari mulut dia tak pernah yang 'firm'... nampak sangat kelemahan dan kurang bersedianya kerajaan dalam melaksanakan sesatu dasar...

Bila dah kelam kabut nak menjawab, habih dilanggarnya portfolio dan bidang kuasa orang lain... alih-alih jadi kenyataan bercanggah antara dia dengan menteri yang sepatutnya...

Memang patut pun Najib suruh si Maslan ni diam sat... jangan dok ulas buat sementara waktu bab gst ni terutama berkaitan isu tambah nilai prabayar...


Hari ni, menteri bertanggungjawab berkenaan isu prabayar, Datuk Seri Shaberri umumkan benda yang memang sepatutnya macam tu dah dan tak perlu diubah... dah bagi 10 memang patut dapat nilai 10 la... pasaipa nak kena bayaq lebih...

Perlu diingat, kad prabayar kebanyakannya digunakan oleh golongan berpendapatan rendah, pelajar... sebab tu depa pakai topup prepaid... ada duit lebih, topup... x dak duit, simpan sat... at least org boleh call in jadik... 

Takkan itu pun korang nak kenakan gst... kata nak membela nasib rakyat berpendapatan rendah... inilah salah satu caranya... lagipun kita baru beli kad tambah nilai... belum guna perkhidmatan telefon lagi... khidmat tak guna lagi tp cukai dah kena... pelik tu...

Apa pun smb tetap nak ucapkan tahniah buat brader maslan sorang ni... bukan senang nak dapat anugerah rakyat Malaysia yang paling dibenci... biasanya orang akan sedaya upaya cuba untuk jadi rakyat yang paling disenangi...

Tun M guna strategi Anwar untuk serang Najib... (Klik Sini)
Show Comments: OR

0 comments:

Catat Ulasan









Jasper Roberts - Blog

 
REPLACE-WITH-FACEBOOK WIDGET-CODE-HERE