Sabtu, 23 Mei 2015

[DEDAH] PANAS !!! Rafizi 'Chicky' Ramli Lancar Kutipan Wang Haram Untuk Khianat Negara. Mohon Pihak Berkuasa Siasat... #Dedah #suaramelayubaru

Bangsat dan jahat sungguh manusia yang bernama Rafizi 'Chicky' Ramli ni... malang sungguh bumi Malaysia kerana memiliki rakyat seperti Rafizi... daripada beranak sampai dok melantak elaun MP, semuanya subsidi kerajaan...

Berapa sangat sumbangan dari harta dia kalau nak katakan semua subsidi tu harta rakyat... kalau macam tu, boleh kita kata rafizi jugak dok mentekedarah harta rakyat kerana jika nak dikira sumbangan dia saja sudah tentu tak cukup menampung semua subsidi yang rafizi terima dari lahir sampai hari ni...

Sanggup manusia Si Busuk Perut ni seboleh-boleh mencari jalan nak menjahanamkan negara... apa tujuannya? Nak failkan ke mahkamah supaya 'shut down' 1Mdb... maknanya, nak tunjuk bahawa 1Mdb merupakan satu entiti yang seluruhnya gagal... dan secara tak langsung kerajaan juga akan terpalit dengan kegagalan 1Mdb...


Tak pe lah kalau dah jenis hati busuk, nak buat macamana, tapi kenapa perlu nak heret sama rakyat untuk mengkhianati negara... kalau perlukan apa-apa kos untuk failkan kes atau apa pun, elok rasanya kalau Rafizi gunakan saja duit sendiri... duit elaun MP kan banyak...

Bukankah untuk membuat sebarang kutipan wang kepada umum perlukan kebenaran daripada pihak berwajib? Sedangkan nak mengutip derma untuk pembinaan sekolah agama pun perlukan pengesahan dan kebenaran... inikan pula kutipan untuk mensabotaj dan menjahanamkan negara... jika tidak ia boleh disabitkan sebagai membuat kutipan wang secara haram...


Sebelum ini pun Rafizi sudah cuba untuk mengemukakan permohonan injunksi untuk menghalang mana-mana pihak dari melabur dalam 1Mdb... walaupun tindakan ini boleh dianggap tidak masuk akal tapi inilah yang dikatakan perut busuk...

Tidak ada sebab kenapa perlu halang sebarang pelaburan dari masuk ke dalam 1Mdb... 1Mdb tidak disabitkan dengan apa-apa kesalahan samada oleh pihak berkuasa atau bank negara... 1Mdb juga tidak pernah dijatuhkan hukuman oleh mahkamah... jadi bermakna 1Mdb berhak meneruskan apa juga urusniaga... malah pihak luar juga boleh terus melabur ke dalam 1Mdb sekiranya mereka yakin prospek yang mampu dicapai...


Sebab itu, aku mencadangkan agar siasatan juga dikenakan pada mamat Rafizi ni... selain daripada melancarkan kutipan wang secara haram, tuduhan mensabotaj dan mengkhianati negara juga boleh dikaitkan dengan Rafizi termasuk melancarkan serangan kepada struktur ekonomi negara...

Lagipun negara tidak akan rugi jika mamat Rafizi ni tiada... pembangkang yang bijak dan bermanfaat memang diperlukan sebagai cerminan kepada kerajaan... tetapi, bukan pembangkang yang khianat, perut busuk dan cerdik tak boleh ditumpang...

Tun M sebenarnya takut dengan keupayaan dan dengan apa yang Najib mampu lakukan... (Klik Sini)
Show Comments: OR

0 comments:

Catat Ulasan









Jasper Roberts - Blog

 
REPLACE-WITH-FACEBOOK WIDGET-CODE-HERE