Advertisement - Contact Us

PRK P044 : Undi PAS Celah Gigi Wan Azizah Je... Apa PKR Nak Heran... #PRKPERMATANGPAUH


Wan Azizah tetap meneruskan kerja-kerja kempennya sekalipun tidak mendapat kerjasama dan sokongan dari jentera PAS. Malah SMB tak nafikan bahawa setiap vanue dan program yang dihadiri oleh Wan Azizah, tetap mampu menarik kehadiran yang memuaskan.

Nampak sangat selama ni PAS sekadar gebang dan sembang besar kononnya undi merekalah yang berjaya memenangkan calon PKR di Permatang Pauh selama ini. Mungkin itu dahulu, tapi sekarang tidak lagi. Ahli-ahli PAS dahulu yang 'old fesyen' dan jumud sudah digantikan dengan generasi baru yang terbuka dan sentiasa dahagakan pembaharuan. Bezanya, generasi baru ini tidak lagi bergantung di bawah PAS, sebaliknya lebih yakin akan perjuangan PKR dan UMNO.

Jadi tidak hairanlah kenapa Azizah tidak kisah jika tidak dibantu oleh jentera Pas malah UMNO sendiri berani meletakkan calon muda kerana yakin dengan peralihan sokongan dari generasi muda.

Jadi siapa yang sebenarnya tinggal di dalam PAS Permatang Pauh? Mungkin hanya terdiri daripada ahli lama yang tegar dan masih panjang umur serta beberapa pemimpin yang melahap ganjaran dunia. Tidak hairanlah kenapa Pesuruhjaya PAS kawasan boleh berubah angin tanpa melalui perbincangan dengan ajk lain.

Tinggallah ahli-ahli yang selama ini percaya dengan kepimpinan secara membabi buta. Rupa-rupanya mereka dipergunakan untuk kepentingan pemimpin mereka. Itu baru elaun Ahli Majlis yang tak seberapa, belum lagi projek2 mega yg didamba. Jawabnya, kenai juai la hampa wahai ahli PAS Permatang Pauh...

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama