Advertisement - Contact Us

PRK P044 : Mat Sabu Cuak PKR kalah... Jadi 'Anjing' Pun Mat Sabu Rela... #PRKPERMATANGPAUH


Mula Mat Sabu pujuk dengan baik agar PAS menjalinkan kerjasama dan membantu kempen PKR - GAGAL

Mewujudkan spekulasi kononnya Azizah telah memohon maaf seperti yang dikehendaki oleh PAS - GAGAL

Menggunakan kedudukan dalam kerajaan negeri Pulau Pinang untuk mendesak Omaq Hasan hingga bekerjasama dengan PKR dengan harapan ahli PAS lain pun bekerjasama - GAGAL

Terkini... Mat Sabu mengeluarkan kenyataan berbentuk ugutan untuk mengambil tindakan tatatertib kepada mana-mana ahli PAS yang masih engkar untuk bekerjasama - ???

Mat Sabu sendiri sangat terdesak untuk buktikan kepada pimpinan Pakatan Rakyat bahawa pengaruhnya dalam PAS masih kuat. PR sendiri sebenarnya sudah mula gusar dan was-was dengan keupayaan Mat Sabu apatah lagi melihat kedudukan Mat Sabu yang ketinggalan jauh dalam senarai pencalonan Timbalan Presiden PAS kepada Tuan Ibrahim Tuan Man.

Lim Guan Eng sendiri hari ini telah mengeluarkan kenyataan agar Pakatan Rakyat dibubarkan jika masih gagal menjalinkan kerjasama yang diharapkan antara ketiga-tiga parti. Tidak pasti samada kenyataan ini dibuat hanya untuk membuat jentera BN leka melihat pergolakan yang berlaku dlam PR atau @ Guan Eng benar-benar bengang dengan kegagalan Mat Sabu memujuk PAS.

Yang pasti, Mat Sabu lah yang sepatutnya paling risau dengan perkembangan terkini. Harus diingat, Mat Sabu bakal kehilangan kedudukannya sebagai Timbalan Presiden PAS sekiranya kalah dalam pemilihan PAS nanti. Maka terpaksalah Mat Sabu kembali ke asal, melukut di dalam PAS. Tapi setidak-tidaknya dia masih berpeluang menumpang kasih bersama Pakatan Rakyat, itupun jika PR masih wujud.

Jika kenyataan Guan Eng menjadi benar, ditambah pula Mat Sabu tewas dalam pemilihan. Kemanalah hala tuju Mat Sabu? Nak join PASMA, diorang pun dah ada team sendiri. Terpaksalah menyerendeh dengan PKR, untung2 diberi peluang menempek, itupun kalau Azizah menang.
Apa pun SMB mengucapkan selamat berusaha kepada Mat Sabu...

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama