Advertisement - Contact Us

Zakat Pulau Pinang Diseleweng??? Benarkah???

 Laporan Ketua Audit Negara Tahun 2012 bagi Aktiviti Jabatan/Agensi dan Pengurusan Syarikat Kerajaan Negeri Pulau Pinang telah mendedahkan sesuatu yang AMAT MENGEJUTKAN dan merupakan pengkhianatan terang-terangan selain penyelewengan hukum syara' yang digunakan oleh pihak-pihak agama untuk membuat untung beratus-ratus juta ringgit dalam tempoh setahun!





Kes yang dimaksudkan adalah membabitkan MAJLIS AGAMA ISLAM NEGERI PULAU PINANG (MAINPP) dan anak syarikat milik penuh MAINPP, Syarikat AS-SAHABAT URUS ZAKAT SDN. BHD.

Atas hukum apakah wang zakat diperniagakan, dilaburkan dan dijadikan pendapatan sebuah syarikat? Dalil dan nas manakah yang telah digunakan oleh BIJAK PANDAI AGAMA DALAM MAINPP untuk mewajarkan penubuhan As-Sahabat Urus Zakat Sdn. Bhd. pada tahun 19949? Dari 'ALLAH' mana, duit zakat dibenarkan untuk diKORPORATkan pada tahun 1999, dan diberikan hak untuk mengagih duit zakat.

 

Terang-terang di dalam laporan berkenaan, PENDAPATAN UTAMA SYARIKAT berkenaan datangnya daripada KUTIPAN WANG ZAKAT. Secara tidak langsung, pendapatan tersebut bukannya bersabit hak ASNAF AMIL sebaliknya keseluruhan pendapatan dikira daripada KUTIPAN ZAKAT yang seharusnya diberikan kepada kelapan-lapan asnaf yang telah ditetapkan oleh ALLAH TAALA sendiri!

Bukan main lagi... antara objektif dan fungsi penubuhan syarikat tersebut adalah untuk meningkatkan kadar kutipan zakat setiap tahun, memudahkan urusan pembayaran zakat menerusi kaedah lebih sistematik dan efisien, mendidik dan menyedarkan umat Islam tentang kepentingan membayar zakat dan menjadikan syarikat berkenaan sebagai tempat utama pembayaran zakat dan sentiasa berusaha memuashkan hati para pembayar zakat dengan perkhidmatan yang diberikan.


BETUL-BETUL MACAM BABI SODOK UBI!!!

Agama Islam pasti akan runtuh di tangan kelompok-kelompok PENGKHIANAT yang telah memperniagakan wang zakat seperti puak-puak yang berkuasa dalam MAINPP dan As-Sahabat Urus Zakat Sdn. Bhd.

Asnaf nak dapatkan duit zakat, bukan main susah. Penuh dengan protokol dan prosedur tapi rupa-rupanya itu semua hanyalah topengan memandangkan kutipan wang zakat dan pengagihannya telah DIKORPORATKAN oleh GOLONGAN KEPARAT yang berselindung di sebalik agama.

Pastinya DYMM Yang Di-Pertuan Agong tidak mengetahui langsung tidak hal ini. Bahkan pastinya baginda juga telah dikelentong oleh pegawai-pegawai dari MAINPP yang cukup pandai berputar belit dengan dalih dan dalil selain nas dan hadis untuk menutup penyelewengan mereka.

Itu baru satu Majlis Agama Islam... masih ada dua belas Majlis Agama Islam lain yang perlu diselidiki, dipertikaikan tentang pembahagian dan pengagihan wang zakat selain dipecahkan tembelang mereka memperniagakan wang zakat sepertimana yang dilakukan oleh Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang!!!

Dan kesemua Majlis Agama Islam tersebut perlu menjawab dan memberikan penjelasan kepada UMAT ISLAM DI SELURUH MALAYSIA, mengapa masih ada lagi umat Islam di negara ini yang hidup susah, faqir, papa, hutang tak berbayar, dan sebagainya, sedangkan pada masa yang sama, wang zakat yang merupakan hak mereka TELAH DILACURKAN OLEH PARA PENGKHIANAT AGAMA YANG BERKEPIAH DAN BERJANGGUT DENGAN CAKAP MELAYU ALA-ALA ARAB demi keuntungan besar!!!!

Sumber : The Flying Kick

2 Ulasan

  1. nice post great article bro.. makasih infonya bermanfaat sekali.
    yuk wisata liburan bersama keluarga, yuk gabung paket wisata karimun jawa yang termasuk biro wisata karimun jawa yang berpengalaman karena memberikan paket karimun jawa murah, sedia paket backpacker karimunjawa, paket karimunjawa 4 hari 3 malam, paket karimunjawa 3 hari 2 malam, dan paket murah karimun jawa 2 hari 1 malam, tersedia juga paket hotel karimun jawa. paket karimun jawa kami yang rekomended buat siapa aja, info tour keberangkatan jadwal kapal ke karimunjava island info karimunjawa lebih lanjut bisa menghubungi Ransel Karimunjawa, supported by Jepara Direct Furniture.


    BalasPadam
Terbaru Lebih lama