-->

Suara Melayu Baru

Breaking News
Loading...

Ahad, 30 Januari 2011

N. Gobala ter'tampar' anggota polis sebelum ter'sumbat' ke dalam lokap... Azminlah rupanya yang terbahak-bahak ketawa...

1.  Aduh !!! Dah lebam dahi Sang Anwar gara-gara ditepuk dek tangan sendiri. Semuanya angkara tindakan bekas orang kanan, orang kuat, bekas pencacai, bekas lembu dicucuk hidung milik Sang Anwar yakni YB N. Gobala yang juga merupakan Ahli Parlimen Padang Serai setelah mengumumkan untuk meletak semua jawatan dalam PKR dan mengisytiharkan dirinya sebagai Ahli Parlimen Bebas. Beliau membuat pengumuman tersebut menerusi laman twitternya.

 2.  Tindakan Gobala ini merupakan sambungan pada rentetan tindakan wakil rakyat Pakatan Rakyat yang kebanyakannya dari PKR keluar dari parti dan menjadi wakil rakyat Bebas. Malah kedudukan konsesus Bebas dalam Parlimen juga dilihat semakin mantap dengan pertambahan ahli oleh YB Gobala. Secara keseluruhannya pula, BN hanya memerlukan 3 kerusi lagi dari Pakatan Rakyat untuk memperolehi 2/3 suara dalam parlimen jika semua MP Bebas mesra BN.

3.  Tindakan Gobala memang sudah diduga sejak dari awal apabila kebelakangan ini beliau dilihat begitu lantang menghentam kepimpinan PKR terutama Anwar dan Azmin. Beliau turut mengkritik pemilihan Majlis Tertinggi PKR yang disifatkan sebagai tidak adil hingga mengakibatkan beliau tewas dalam merebut jawatan Naib Presiden. Kekecewaan Gobala kepada PKR terus memuncak apabila Anwar dan Azmin memilih untuk melantik orang baru yakni N. Surendran sebagai Naib Presiden Parti.

4.  Dalam masa yang sama, Gobala turut mendedahkan beberapa isu panas di dalam laman twitternya terutama membabitkan Sang Anwar dan Azmin. Antaranya, Gobala mendakwa bahawa Sang Anwar menjadi dalang di sebalik tindakan menutup dan cuba meroboh sebuah kuil India. Akibat kritikan pedasnya, akhirnya Gobala telah diarahkan untuk memberi surat tunjuk sebab kepada parti atau tindakan keras dikenakan. Susulan kepada arahan ini, Gobala dengan angkuh menyatakan bahawa beliau tidak akan menjawab sebarang surat tunjuk sebeb sehingga Anwar menafikan semua tuduhan yang dibuatnya.

5.  Dan hari ini, Ahli Parlimen Padang Serai secara rasminya mengumumkan untuk keluar PKR dan menjadi wakil rakyat Bebas. Sukar untuk dipercayai dengan tindakan Gobala ini jika faktor pengorbanan, usaha keras dan sokongannya kepada Anwar selama ini diimbas semula. Siapa yang tidak kenal dengan N. GobalaKrishnan. Seorang pengikut Anwar yang begitu agresif, radikal, berani, lantang bersuara dan bertindak serta sanggup melakukan apa sahaja demi PKR.

6.  Kehadiran Gobala di setiap Pilihanraya Kecil yang telah diadakan memang amat mengerunkan. Bukan sahaja menggusarkan parti lawan yakni BN malah kehadirannya pasti akan diberi perhatian yang lebih oleh pihak polis. Lihat sahaja bagaimana Gobala melakukan provokasi melampau hingga memaksa pihak polis bertindak agresif terhadapnya.

7.  Berbekalkan pembesar suara di tangan, Gobala akan melaungkan provokasi hingga mampu mencetuskan keadaan yang tegang. Pernah berlaku pergelutan, tolak menolak, tampar menampar, tumbuk menumbuk hingga terbaring di jalan sewaktu pihak polis cuba mengambil tindakan menenangkan N. Gobala. Akhirnya, baru-baru ini, Gobala mendedahkan bahawa tindakan agresifnya berlaku setelah menerima arahan peribadi dari Sang Anwar agar mencetuskan kekecohan agar akhirnya pihak polis dapat dipersalahkan kerana bertindak agresif.

8.  Lihat saja betapa taat dan setianya Gobala kepada Sang Anwar. Gobala sanggup dicucuk hidung seperti dipukau dan akibatnya telah disumbat ke lokap hanya disebabkan kesetiaannya yang tak berbelah bahagi kepada Anwar. Itu semua dahulu. Kini segala-galanya berubah. Jelas menunjukkan bahawa Anwar sudah tidak mampu menyembunyikan sifat jahat dan bangsatnya lagi. Gobala akhirnya sedar bahawa dirinya dipergunakan oleh Anwar dan Azmin untuk kepentingan mereka semata-mata.

9.  Percayalah, tindakan Gobala yang keluar PKR bukanlah penamat, Selepas ini sudah pasti lebih ramai lagi pemimpin dari Pakatan Rakyat terutama PKR akan mengikut jejak N. Gobala untuk keluar dari PKR. PKR kini bukan lagi memperjuangkan keadilan kepada rakyat. PKR kini sebenarnya menjadi sebuah parti eksklusif milik mutlak Anwar dan Azmin. Malah tidak keterlaluan jika SMB katakan bahawa Azmin lah punca semua ini berlaku dan tidak mustahil Azmin mempeunyai agenda tersendiri untuk berkuasa sepenuhnya dalam PKR, termasuk menyingkirkan Anwar bila tiba masanya. SMB akan dedahkan hal ini dalan entry akan datang...

"Bekas naib presiden PKR, N Gobalakrishnan, yang juga ahli parlimen Padang Serai, hari ini mengumumkan melepaskan semua jawatannya di dalam parti itu.

Pengumuman itu dibuatnya menerusi laman sosial twitter.
"Selamat pagi kepada semua rakyat Malaysia. Saya dengan ini letak semua jawatan dalam PKR dan teruskan kerja saya melalui NGO baru," katanya dalam mesej yang diposkannya jam 10.50 pagi tadi.

Namun Gobalakrishnan, tidak menyebut nama badan bukan kerajaan (NGO) baru yang akan disertainya bagi meneruskan kerja-kerjanya.
NONEDi Kulim, Bernama melaporkan Gobalakrishnan, juga mengisytiharkan dirinya keluar daripada PKR dan
kini menjadi ahli parlimen Bebas berkuat kuasa serta merta.

Gobalakrishnan, 50, mengumumkan keputusan itu pada sidang media yang diadakan di pejabatnya di Paya Besar Lunas, dekat Kulim.

Dengan keputusannya itu, katanya beliau turut melepaskan jawatan sebagai Ketua Cabang PKR Padang Serai.

Bagaimanapun, katanya beliau tidak akan mengeluarkan sebarang surat mengenai perkara itu kepada PKR.
Sudah fed up

"Saya sudah fed up (bosan) dengan (Penasihat PKR) (Datuk Seri) Anwar (Ibrahim) serta (Timbalan Presiden PKR) Azmin Ali, yang kini telah mengawal 100 peratus pentadbiran PKR," katanya.

Katanya beliau bersama beberapa orang temannya terdiri daripada peguam, jurutera, doktor dan lain-lain akan menubuhkan sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) untuk memperjuangkan dan menjaga kepentingan pengundi di kawasan Parlimen Padang Serai.

Beliau juga sempat membidas Anwar yang dakwanya bukan sahaja memperkudakan kaum Melayu dan Cina sahaja dalam mencapaikan cita-citanya tetapi kaum India juga tidak terkecuali.

azlanKatanya beliau yakin hasrat Anwar untuk menakluk Putrajaya akan tersasar sekaligus gagal kerana bagaimana mahu mentadbir negara dengan masalah dalaman parti pun semakin teruk.

"Kerana itulah saya membuat keputusan keluar parti yang saya juga menjadi salah seorang pengasas ketika penubuhannya. Nampaknya parti ini sudah nak runtuh, jadi biarlah saya keluar sebelum “rumah” ini runtuh," katanya.

Gobalakrishnan berkata tindakannya keluar parti adalah tindakan bersendirian dan terpulanglah kepada penyokong-penyokongnya sama ada mahu ikut bersamanya atau kekal sebagai anggota PKR.

Sementara itu, Setiausaha PKR Cabang Padang Serai S Nagalingam yang turut hadir pada sidang media itu berkata timbalan pengerusi cabang berkenaan Johari Ismail akan memangku jawatan ketua cabang yang dilepaskan Gobalakrishnan.
Majoriti 2/3
Empat ahli parlimen telah meninggalkan PKR sejak pilihan raya umum 2008 - Zahrain Mohd Hashim (Bayan Baru), Tan Tee Beng (Nibong Tebal), Mohsin Fadzil Samsuri (Bagan Serai) dan Wee Choo Keong (Wangsa Maju) manakala seorang lagi Zulkifli Nordin (Kulim-Bandar Bahru) dipecat dari parti.
azlanPKR kini mempunyai 23 kerusi di Dewan Rakyat, berbanding 30 yang dimilikinya selepas pilihan raya umum Mac 2008.
Selain yang dipecat dan berpaling tadah, mereka juga gagal mempertahankan kerusi Hulu Selangor berikutan kematian penyandangnya, Datuk Zainal Abidin Ahmad.
DAP mempunyai 29 kerusi dan PAS pula, 23.
BN hanya memerlukan tiga lagi wakil rakyat Pakatan Rakyat untuk berpaling tadah untuk mendapatkan majoriti dua pertiga di Parlimen.

Jumlah yang diperlukan adalah 148 kerusi dan ini boleh dicapai menerusi 138 kerusi yang dimenanginya bersama sokongan tujuh ahli Bebas yang mesra BN (termasuk MP Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali) berserta tiga yang lain.
Sudah diduga
Keputusan yang diambil Gobalakrishnan bukan sesuatu yang memeranjatkan kerana beliau dikatakan enggan menjawap surat tunjuk sebab PKR yang dikemukakan pada 4 Januari lalu.

Sebaliknya dalam jawapan angkuhnya di Twitter pada 21 Januari lalu, Gobalakrishnan berkata, "Kenapa mesti saya jawab surat tunjuk sebab? Ketua umum PKR, Anwar Ibrahim dan parti mesti jawap soalan saya dulu. Saya tak akan berhenti sehingga mereka jawab.”
Kemarahan Gobalakrishnan memuncak apabila beliau tewas pada pemilihan PKR yang didakwanya dicemari penyelewengan.

Beliau semakin berang apabila kepemimpinan parti itu, melantik pendatang baru, N Surendran sebagai naib presiden. Gobalakrishnan mendakwa ahli politik novis itu tidak mampu mewakili kepentingan masyarakat India.

NONESerangan terakhirnya ke atas PKR apabila dia mengecam pemimpin parti itu kerana terbabit dengan perasmian Kuil Sivan di Petaling Jaya dan mendakwa Awnar secara peribadi mengarahkan kuil itu ditutup menyaksikan beliau diberi amaran.

Namun, Gobalakrishnan enggan menutup mulut tetapi sebaliknya, beliau banyak memuat-naikkan beberapa ulasan di Twitter di mana beliau membidas pemimpin parti, khususnya Anwar dan timbalan presiden, Azmin Ali." - MalaysiaKini

Jumaat, 28 Januari 2011

AWAS !!! Cikgu Maarof mengalami halusinasi sewaktu berkempen bersama Cikgu Mala... Bahaya untuk Cikgu Mala dan seluruh penduduk DUN Tenang...

1.  Inilah contoh manusia yang mahu menjahanamakan masa depan anak bangsa. Tatkala diamanahkan untuk membimbing, mengajar dan mengasuh anak bangsa, mereka ini memilih untuk mengabaikan tanggungjawab dan cenderung untuk menumpukan perhatian kepada perkara tak sepatutnya. Cikgu Maarof yang juga suami calon PAS, Cikgu Normala sebenarnya bukanlah ikhlas sangat untuk memikul tanggung jawab sebagai seorang guru.


2.  Apatah lagi untuk mengajar di sekolah milik kerajaan. Sebagai seorang ahli PAS yang juga merupakan pembangkang pastinya minat untuk mengajar di sekolah kerajaan bukanlah menjadi keutamaan. Cikgu Maarof hanya mahukan gaji yang dibayar sebagai guru bukan untuk mendidik para pelajar apatah lagi di sekolah milik kerajaan.

3.  Jadi tidak hairanlah melihat Cikgu Maarof sanggup mengambil cuti sakit yang panjang. Biasanya, gaji akan tetap dibayar walaupun mengambil cuti sakit asalkan ia masih dalam kuota yang dibenarkan. Sebagai seorang yang diistiharkan sebagai sakit oleh pakar perubatan jadi sedikit ganjal apabila kita melihat Cikgu Maarof langsung tidak menunjukkan sebarang tanda-tanda sakit sepanjang beliau membantu isterinya berkempen di DUN Tenang.

4.  Jika ini keadaannya, maka Cikgu Maarof sebenarnya tidak layak menerima cuti sakit apatah lagi hingga mencecah hampir sebulan. Tindakannya merupakan satu kerugian yang amat besar kepada kerajaan, sekolah, masyarakat dan para pelajar di bawah bimbingannya. Tindakan Cikgu Maarof membuktikan sikapnya yang mempergunakan keistimewaan yang diberikan oleh kerajaan kepada kakitangannya tanpa rasa tanggungjawab.

5.  Menurut laporan media, Cikgu Maarof mendapat cuti sakit setelah disyaki mengalami kemurungan yang agak serius. Perlu diingat, kemurungan merupakan sejenis penyakit yang mempunyai kaitan dengan masalah mental. Ia boleh diakibatkan oleh pelbagai faktor malah kesan jangka panjangnya juga boleh dikatakan berbahaya jika tidak dikawal dari awal.

6.  Banyak contoh-contoh yang dapat kita lihat akibat dari penyakit kemurungan ini. Gangguan mental ini adakalanya boleh mencapai tahap mengalami halusinasi, bercakap seorang diri, hilang keyakinan diri dan pelbagai lagi. Malah terdapat kes kemurungan di mana melibatkan bunuh diri, mencederakan diri sendiri, kes membunuh ahli keluarga, mengugut dan banyak lagi kes yang tidak mahu kita dengar.

7.  Pada pendapat SMB, penyakit kemurungan tidak boleh dipandang ringan. Ia bukan sahaja melibatkan diri si pesakit tetapi ia membabitkan orang disekeliling termasuk ahli keluarga dan isteri. Menjadi tanggunjawab Cikgu Mala untuk memberi tumpuan sepenuhnya kepada si suami. Mampukah Cikgu Mala memberi khidmat terbaik kepada masyarakat DUN Tenang jika ditakdirkan menang apatah lagi dalam masa yang sama perlu menjaga suaminya yang sakit. Tekanan hidup yang melampau mungkin boleh mengakibatkan Cikgu Maarof hilang kawalan mental dan mungkin boleh mendatangkan bahaya kepada Cikgu Mala.

"PAS hari ini menafikan bahawa suami calonnya di kerusi pilihan raya kecil Tenang - Maarof Abdul Mutalib menghadapi penyakit serius seperti didakwa dalam akhbar arus perdana dan beberapa blog pro-BN.

NONEMenurut ahli jawatankuasa PAS Pusat Dr Hatta Ramli yang juga ahli parlimen Kuala Krai, setakat ini, tidak ada tanda-tanda yang menunjukkan suami Normala Sudirman itu menghadapi masalah kesihatan yang serius.

"Tidak ada indikasi beliau ada penyakit yang serius, yang bahaya, tidak ada.

"Beliau bukannya lumpuh atau hilang ingatan. Rasanya (ia) bukannya isu.

"Kalau ada pakar minta rujuk kepada pakar besar, terpulanglah pakar tersebut," kata Dr Hatta Ramli.

Beliau yang juga seorang pengamal perubatan berkata berdasarkan surat cuti sakit yang diberikan kepada guru berkenaan selama 21 hari, hanya mencatakan sakitnya sebagai "simple depressive disorder".

NONE"Masalah kemurungan boleh berlaku dalam banyak hal. Kita tidak tahu apa puncanya, tetapi beliau pernah digambarkan sewaktu isterinya diisytiharkan menjadi calon, beliau diarahkan berpindah 24 jam.

"Mengikut amalan perubatan antara tekanan dan kemurungan boleh berlaku kerana kematian keluarga, atau perpindahan. (Jadi) kemurungan mungkin boleh berlaku," katanya.

Dr Hatta mengulas laporan akhbar dan blog yang mempersoalkan status Maarof kerana bercuti cuti sakit sehingga 21 hari sepanjang bulan ini.

Malah sijil sakit itu juga disiarkan di sebuah blog berkenaan dan laporannya membayangkan Maarof sedang berdepan masalah kesihatan yang serius.
Bersama isteri

Mengulas lanjut, Dr Hatta berkata pihaknya tidak mempunyai maklumat terperinci mengenai kemurungan tersebut.

tenang ceramah normala received flowerBagaimanapun, katanya antara terapi dan jalan penyelesaiannya mengenai isu ini adalah bersama-sama dengan isteri, keluarga dan orang yang disayanginya.

Mengulas mengapa Maarof mengambil cuti yang banyak, Dr Hatta meminta perkara tersebut dirujuk kepada doktor yang memberi cuti berkenaan.

Beliau juga berkata sijil sakit itu "tidak wajar" didedahkan kepada umum kerana ia merupakan dokumen sulit dan peribadi antara majikan dan pekerja.

Sementara itu, Naib Presiden PAS Salahudin Ayub mempertahankan Maarof yang didakwa berkempen untuk isterinya.

"Beliau tidak kempen, atau memberi ucapan, tetapi (beliau) mendampingi isterinya," katanya.
Utusan Malaysia hari ini memaparkan tajuk 'Suami Normala sakit kritikal?'. Laporan itu mempersoalkan status kesihatan Maarof kerana mengambil cuti sakit sehingga 21 hari sepanjang bulan ini." - MalaysiaKini

Ramai ulama PAS bergelumang dengan dosa angkara Anwar. Sampai bila mereka perlu hidup dalam kepuraan???

"Mat Jambu rupanya patutlah Juburin pening lalat, Bulan puasa pun nak balun, memang bapak segala setan Nu War ni. Suruh bersumpah gigil, masa membuntut tak takut pulak.


AIDCNews – 24/01/11 – Bekas Imam Besar Masjid Negara, Ustaz Taib Azamuddin Mohd Taib terkejut dengan pendedahan bekas mangsa liwat, Hairani Hj Nahfis yang juga bekas penulis pidato Anwar yang mendapat bayaran RM14,000 sebulan itu menceritakan bahawa dalam bulan Ramadhan pun Anwar masih ketagih untuk melakukan aktiviti homoseksual.
Hairani : Ada kadang kala bulan puasa siangnya puasa,malamnya terawih saya balik terawih, malam kan, dia (Anwar) telefon jugak suruh saya datang,(ke rumah Anwar di Bukit Damansara) kita dah terawih kita puasa.
Taib : Allah. Hah..ha..
Hairani : ..dah bersihkan diri, kemudian dah.., malam cuba tambahkan ibadat lagi, terawih.., balik dia ajak lagi, kan. Saya tau kalau tiba rumah dia tu, mesti akan jadi benda tu (liwat)..
Taib : Hem..hem..
Hairani : ..ni kita bulan puasa kan, jadi, saya bagi macam-macam alasan lagilah. Saya kata mak saya ada kat rumah lah, mak saya tak sihat, saya nak jaga. Sampai dia feduplah. Itulah keadaannya kan,.. beberapa insiden yang berlaku antara saya dengan dia.
Taib : Jadi berapa kali yang..?
Hairani : Lebih daripada tiga kali..
Taib : Lebih daripada tiga kali..?
Hairani : Saya tak dapat menolaknyalah, tiap-tiap kali memang saya tak rela, saya tak pernah keluarkan air mani saya. Tak pernah naik pun, apa namanya ni..
Taib : Ya..
Dalam pengakuan bekas mangsa liwat itu, Ustaz Taib Azamuddin masih lagi bertugas sebagai Imam Besar Masjid Negara. Pengakuan itu dibuat di pejabat Ustaz Taib di Masjid Negara selepas pemecatan Anwar pada tahun 1998.






Menurut mangsa itu, dia diliwat lebih daripada tiga kali bermula dari tahun 1994 di rumah kediaman Anwar, yang dianggap ofis peribadi yang terletak bersebelahan dengan bilik perpustakaan.
Menurutnya, dia mengenali Anwar sejak masih belajar lagi, tetapi tiada apa-apa kejadian homoseksual kerana hubungan secara profesional. Mangsa liwat yang juga bekas pensyarah salah sebuah universiti tempatan itu juga turut mengenali adik angkat Anwar, Sukma Darmawan Sasmitaat Madja.
Pada satu hari dalam tahun 1994, Sukma menelefon Hairani untuk berjumpa di kedai karpetnya di Bangsar. Dalam perbualan itu Sukma memberitahu abangnya, Anwar mahu berjumpa.
“Kemudian saya tanya pasal apa? Dia (Sukma) kata memang dia dah lama nak jumpa. Mesti ada sebab nak jumpa, kan? Lepas tu dia kata, datang aje laa dia kata, datang nak bagi kerja ke, apa ke.
“Sebab masa tu memang saya ada, bagitau dia (Sukma) sebelum tu yang saya nak cari kerja baru. Kemudian dia kata datang aje. Saya tak tahu macam mana, hati saya berat nak pergi, berat nak jumpa..” kata Hairani.
Dalam pertemuan itu, Hairani menyatakan persetujuan untuk berjumpa dengan Anwar. Sukma memberitahu dia akan menelefonnya untuk mengesahkan tempat pertemuan dengan Anwar itu.
Pada sebelah malamnya, Sukma sekali lagi menelefon Hairani. Dia meminta Hairani berjumpanya pada keesokan harinya, sebelah petang, di Medan Damansara, Pusat Bandar Damansara. Dia meminta Hairani meninggalkan keretanya di situ dan dia akan datang mengambil menaiki keretanya untuk berjumpa dengan Anwar.
Dalam perbualan itu, Sukma memberikan telefonnya kepada Anwar untuk bercakap sendiri dengan Anwar.
“Dalam telefon tu dia (Anwar) kata kenapa susah sangat nak jumpa dia? Dia melawak-lawaklah. Tak de.. saya kata saya seganlah nak jumpa dengan orang-orang besar, kan. Dia kata, tak de nak segan-segan apa-apanya. Saya pun macam dia jugak, dia kata. Dia kata, oklah, esok Insyaallah kita jumpalah”, katanya.
Menurutnya pada keesokannya, dia menunggu Sukma di tempat yang dijanjikan dan Sukma datang mengambilnya serta membawa ke rumah kediaman Anwar di Bukit Damansara, No 8, Jalan Setiamurni 1, Bukit Damansara.
Sukma membawa Hairani masuk ke rumah itu melalui pintu dapur dan dibawa ke bilik khasnya. Di rumah kediaman Anwar di Bukit Damansara, Sukma telah diberi keistimewaan mendapat satu bilik khas di tingkat atas rumah tersebut.
Tidak lama selepas itu, Anwar turut memasuki bilik Sukma itu, berjabat tangan dengan Hairani dan memeluknya dalam jangka masa yang lama.
Ketika itu Ustaz Taib Azamuddin tertarik dengan kenyataan ‘pelukan yang lama’ dan bertanyakan adakah tiada sesiapa ahli keluarga Anwar, selain Sukma pada masa itu.
Taib : Makna pelukan tu lama?
Hairani : Ha’ah lama.. Dia kata, “..punya lama saya dok tunggu nih, bertahun-tahun sejak I kenal you lagi”.. Saya rasa tak sedap laa bila dia kata macam tu.. kemudian, dia terus peluk saya.
Taib : Keluarga yang lain tak de?
Hairani : Tak de.
Taib : Di rumah tu?
Hairani : Di bawah tu ada, pembantu dia.
Taib : Maknanya isteri ke, anak dia semua tak de?
Hairani : Tak de. Mungkin diaorang ada kat dalam rumah, tapi tak jumpalah.
Taib : Hem..hem..
Sekali lagi Ustaz Taib Azamuddin mencelah apabila Hairani memceritakan Sukma turut berada di dalam bilik itu, semasa Anwar memeluknya.
Taib : Maknanya 3 oranglah waktu tu?
Hairani : 3 orang.
Taib : Hem..hem..
Hairani : Kemudian, dia ajak saya duduk atas katil, dia pegang macam tu (menunjukkan tangan sebelah kanan Anwar memaut bahu).. dan berbual-bual sikit, dia dok ulang-ulang.. dia kata “lama tunggu, juai mahal, susah nak jumpalah.” Dia tanya khabar semua. Tangan mula berjalan, tangan tu.. teruslah terjadi benda tu dia tindih saya.., emm.. berlakulah hubungan homoseks ini. Saya nak tolak tak boleh.
Taib : Waktu tu Sukma masih ada?
Hairani : (mengangguk..)
Taib : Oo.. dia tak keluar?
Hairani : Selepas tu, masa tengah tu dia ada laa, cuma dia masuk bilik air, kemudian dia masuk balik, memang sepanjang tu memang dia ada. Sebab dia duduk di tepi bilik tempat kejadian tu. Kira macam dia tunggu di situ lah. Saya pun tak tau apa-apa, tak membantah apa-apa, tak de lah macam memekik “jangan”.. dia siapa, kan? Lepas tu.., tapi memang saya tak ada nafsu langsung untuk melakukannya.
Taib : Ya lah.. (mengangguk-angguk)
Menurutnya sepanjang aktiviti homoseksual itu, Anwar turut komplen kepadanya kerana ‘bendanya’ tidak keras. Hairani mengakui bendanya tidak keras kerana dia tidak bernafsu dan terkejut. Selepas selesai aktiviti homoseksual itu, Anwar mengajaknya mandi bersama untuk membersihkan badan.
Hairani : Benda ni lepas selang dua tiga hari tu, dia telefon suruh datang sekali lagi. Saya tak tahu nak buat apa. Nak datang takut jadi lagi. Tak datang takut apa jadi pulak, kan. Sampai benda ni berlaku dua tiga kalilah.., sampai kadang-kadang sampai saya bagi macam-macam alasanlah, sampai dia muak dengan macam-macam yang dibagi.. dia selalu telefon sayalah.
Sampai dua tiga kali cerita pasal benda tu, saya tak boleh terima lagi.. benda tu. Terutama bercakap dengan orang macam tu tentang perkara berkaitan dengan hubungan seks. Tapi itulah hakikatnya, itulah realitinya yang betul-betul berlaku. Saya cuba keluar daripada.. emm.. ada satu masa tu saya dah takut sangat. Nak lari daripada dia. Satu malam dia telefon suruh saya datang ke rumah dia, kan.
Saya malam tu saya tak mahu langsung kan.., saya rasa diri saya kotor kan. Takut nak pergi.. takut, tak pergi takut, sampai saya, saya pergi jugak ke rumah dia, tapi on the way saya telefon dia. Saya kata ada orang ikut saya.
Taib : Ya.. ya..
Hairani : Saya menipu sebab saya tak mahu pergi ke rumah dia kan. Jadi saya create.
Taib : Di Damansara tu lah..?
Hairani : Di Damansara.. (mengangguk), kata ada orang ikut saya sebab saya takut. Dia kata apa ni, bawak terus kereta..dia kata nanti dia suruh polis tembak siapa orang ikut.
Taib : Oo..
Ustaz Taib Azamuddin juga sekali lagi mahu mendapat pengesahan Hairani adakah aktiviti homoseksual itu dilakukan di antara Hairani dengan Anwar atau bergilir-gilir tiga orang, termasuk Sukma.
Taib : Dak, minta maaf cakap ni, minta maaflah cakap kalau saya mencelah . Ni secara analyticalnya. Cara ni.. dia nak mintak bergilir ke atau dia sorang je?
Hairani : Dia sorang.
Taib : Oo.. dia sorang je la. Maknanya dialah yang ada keghairahan, aktif, apa semua tu dialah maknanya?
Hairani : Tapi dia ada suruh saya buat jugak, tapi saya tak boleh sebab benda tu tak de.
Taib : Ya lah, memanglah kita tak.., ye lah benda tu, benda tu bukan boleh buat-buat..
Menurut Hairani, kejadian liwat itu berlaku tanpa kerelaannya tetapi sukar untuk menyakinkan orang lain mempercayainya termasuk isterinya.
Hairani : Dia ni pada saya, saya anggap dia macam hero saya. Isteri saya pun puji dia, dan dia pun orang pemimpin sayalah, pemimpin masa depan, anak cucu saya, saya ingatlah. Tiba-tiba ini berlaku pada saya. Apa yang dia buat pada saya jadi, rasa segan tu ada laa, takut ada.., macam-macam perasaan.
Saya cuba bersihkan diri beberapa kali tak tahulah adakah, nak mintak pandangan Ustaz, adakah perbuatan saya tu, Tuhan.. Tuhan masih terima keampunan orang macam saya ni.. masih mengampunkan orang macam saya ni lah, boleh tak saya bertaubat, dan taubat saya diterima dalam keadaan apa yang telah saya lakukan.
Taib : Dia, dalam hal yang begini, ialah, yang saya setakat apa yang boleh saya faham daripada cerita tu setakat ini. Berlakunya benda ni di luar kerelaan kita, dan apa tu. Hampir-hampir seolah macam memaksalah.
Cuma, bentuk paksaan tu secara yang tu, bawak kita menjadi tersepit, serba salah. Yang akhir, sudahnya kita terpaksa menurut.. dari apa yang, yang kemahuan itu. Jadi dari segi, wallahu’alam lah..
Hairani : Memang.. memang saya.., hidup saya runsing, sebab itulah kan sampai dia sedikit sebanyak meninggalkan kesan hubungan saya dengan isteri saya lepas dua tiga tahun, setahun selepas saya apa namanya ni.. berkahwin, kemudian baru enam bulan saya berkahwin benda ni berlaku, jadi isteri saya tak..,
Bila saya cerita bagitau betul-betul, dia susah nak terima hakikat macam mana seorang lelaki boleh memaksa lelaki lain melakukan hubungan seks tanpa gunakan pisau ke, apa ke, tapi kita rasa macam kita terpaksa melakukannya. Jadi dia tidak boleh menerima hakikat. Tapi hakikatnya benda tu berlaku, memang dia tak gunakan pisau ke, apa ke. Dato’ Seri tak gunakan pisau ke apa, tapi, dia control saya dari segi mental, saya tak boleh nak buat apa..
Taib : Ya.. ya.. kita tau
Hairani : ..tak boleh nak elak, tak boleh nak tolak.
Taib : Tu kuasa minda boleh.
Hairani : Yang itu yang susah saya nak terangkan pada isteri saya, dan dia tak boleh terima tu, dan dia tak.. dia masih kesal kenapa saya tak cerita pada dia sebelum kami kahwin. Walaupun benda ni berlaku empat lima tahun sebelum kami berjumpa pun, kan.
Ikutilah pengakuan seterusnya di AIDC Reveal. " - Sumber Srikandi 7

Khamis, 27 Januari 2011

PANAS !!! Siapa sebenarnya yang tinggal dalam PKR? Dimanakah kedudukan anda sekarang???

1.  Media hari ini mendedahkan bahawa lebih 90% pengasas penubuhan parti Keadilan telah pun keluar dari parti yakni secara rasmi atau memilih untuk tidak lagi aktif dan tidak lagi menyokong parti yang didokong oleh Sang Anwar Ibrahim. Perkara ini turut disahkan dan dipersetujui oleh bekas pemimpin dan pengasas Parti Keadilan, Senator Ezam Md Noor yang kini telah menyertai UMNO. Perlu diingat Senator Ezam merupakan bekas orang paling kanan Anwar dan pernah dipenjarakan selepas berlakunya Reformasi.
Antara yang telah keluar PKR...

2.  Dakwaan ini timbul berikutan pengumuman seorang lagi antara bekas pengasas Parti Keadilan yakni Saudara Ng Lum Yong yang telah mengumumkan untuk keluar PKR dan menyertai MCA. Beliau memegang nombor keahlian 00012 sewaktu menubuhkan Parti Keadilan. Beliau bertindak untuk keluar PKR setelah hilang kepercayaan terhadap kepimpinan PKR yang jelas terpesong perjuangannnya dan hanya memperjuangkan individu tertentu, bukannya perjuangan demi rakyat.

3.  Saudara Ng beranggapan bahawa PKR kini tidak lagi mengamalkan konsep demokrasi. Ini jelas dibuktikan berdasarkan cara pemilihan kepimpinan tertinggi PKR yang selesai baru-baru ini. PKR jelas mengamalkan kepimpinan tunggal di mana ketuanya telah dilantik bukan dipilih. Malah setiap keputusan dalam parti hanya memerlukan persetujuan seorang manakala ahli majlis tertinggi berfungsi sebagai tunggul di dalam PKR.

4.  Tidak ada sesiapa pun yang berani mempersoalkan keputusan yang dibuat oleh diktator bergelar Ketua Umum dalam PKR. Walaupun banyak laporan dan bantahan telah dibuat berkenaan ketidak telusan dan penyelewengan yang berlaku sewaktu pemilihan kepimpinan tertinggi PKR, namun hingga kini tidak ada satu keputusan pun yang diumumkan oleh jawatankuasa disiplin parti bagi menjawab setiap laporan yang dibuat. Lebih malang, mereka yang berani expose untuk membuat laporan dan bantahan kini terpaksa berdepan dengan tindakan disiplin oleh jawatankuasa terbabit atas arahan Ketua Umum.

5.  SMB sebenarnya tidak berminat untuk bercakap soal pemilihan yang diadakan baru-baru ini. Apa yang menarik perhatian SMB adalah statistik yang diumumkan media melibatkan 90% pengasas Parti Keadilan yang kini telah bertindak keluar parti. Persoalannya siapa dan kenapa mereka ini bertindak sedemikian? Ke mana hala tuju mereka setelah keluar dari PKR? Dan satu lagi persoalan siapa pula yang masih tinggal di dalam PKR bersama-sama Anwar Ibrahim?

6.  Baru-baru ini PKR ada mengumumkan bahawa jumlah keahlian mereka adalah melebihi 400 000 orang ahli. SMB tidak menyangkal jumlah keahlian yang mereka umumkan. 4 ratus ribu ahli ini memang wujud dalam PKR, tetapi bukan sekarang, ianya adalah sewaktu tsunami politik melanda negara pada PRU12 yang lalu. Ramai rakyat Malaysia pada ketika itu mula beralih dan memberi sokongan kepada PKR. Banyak ranting dan cabang baru ditubuhkan di seluruh Malaysia dan kebanyakan anak muda mula mendaftar menjadi ahli PKR pada waktu itu.

7.  Jika 4 ratus ribu itu dipecahkan, boleh dikatakan, 20% adalah terdiri daripada penyokong setia Anwar Ibrahim yang taat menanti sejak dari saat Anwar dipecat, reformasi hingga Anwar keluar penjara dan mereka ini memang mahukan perubahan dalam kerajaan ketika itu. 50% pula adalah terdiri dari golongan anak muda yang berdarah panas dan baru dalam politik termasuk kelompok atas pagar yang pada ketika itu kecewa dengan pentadbiran Pak Lah. Manakala 30% lagi adalah  dari bekas penyokong kerajaan namun gagal mendapat tempat dalam parti komponen BN termasuk MCA, MIC, PPP, Gerakan dan komponen di Sabah dan Sarawak. Golongan ini percaya mampu memperolehi tempat dan kuasa apabila menyertai PKR.
Kehebatan Anwar 'Menunggang'...

8.  Ini statistik pada tahun 2008 iaitu selepas PRU12. Tidak mustahil statistik ini merangkumi 4 ratus ribu ahli, seperti yang PKR pernah dakwa baru-baru ini. Namun, dalam tempoh 2 3 tahun ini senario politik benar-benar berubah. Ia diakibatkan pelbagai faktor antaranya kemampuan BN mengembalikan keyakinan rakyat hingga mampu meningkatkan populariti. Selain itu, faktor kegagalan PKR dan pelbagai masalah yang wujud dalam PKR termasuk melibatkan soal intergriti dan moral menyumbang kepada perubahan statistik. Jadi tidak hairanlah kenapa jumlah ahli PKR yang mengundi bagi memilih kepimpinan tertinggi mereka pada 2010 merosot dengan begitu banyak sekali. Dari 4 ratus ribu, yang tinggal hanya dalam lingkungan 10% sahaja yang masih melibatkan diri dalam pemilihan PKR.

9.  Jadi ke mana menghilangnya lagi 90% atau 360 000 yang pernah berdaftar sebagai ahli PKR? Percayakah anda jika SMB katakan bahawa  60% dari 360 000 kini telah pun keluar dari PKR samada secara rasmi atau tidak. Kebanyakan dari mereka mungkin telah menyertai BN, kembali menjadi pengundi atas pagar dan segelintirnya berjuang bersama pembangkang yang lain iaitu antara PAS, DAP atau parti baru, KITA. Manakala lagi 40% hanya menanti masa untuk keluar dari PKR. Mereka ini mungkin masih memberi peluang kepada PKR dan hanya melihat dan menilai apa langkah seterusnya yang akan diambil oleh PKR.

10.  Siapa pula kalangannya yang masih tinggal dalam PKR yang mewakili 10% dari 4 ratus ribu tadi? Kemungkinan, 80% dari jumlah tersebut adalah terdiri daripada mereka-mereka yang mempunyai kepentingan dalam PKR iaitu samada memegang apa-apa jawatan di parlimen atau DUN, peringkat tertinggi parti, cabang, ranting ataupun biro-biro yang dilantik. Ini juga termasuklah mereka yang rapat dengan Anwar dan mempunyai kepentingan peribadi dengan pemimpin utama PKR terutama dengan Anwar Ibrahim, Azizah, Azmin, Tian Chua dan beberapa lagi nama. Manakala lagi 20% adalah terdiri darpada mereka-mereka yang masih buta, bodoh, bangang, tunggul, kayu, kuda tunggangan, mangkuk hayun serta masih terpengaruh dengan setiap tutur kata dan janji manis pemimpin PKR.

11.  Statistik yang diumumkan oleh SMB sebenarnya adalah berdasarkan pemerhatian dan pandangan peribadi SMB sendiri bersandarkan beberapa sumber. Mungkin statistik ini kurang tepat namun secara keseluruhannya ia memang menggambarkan siapa sebenarnya yang dikatakan PKR. Mereka yang berada dalam kelompok 20% yang masih menyokong PKR mungkin akan menyangkal statistik SMB gara-gara hati mereka telah dibutakan oleh Sang Anwar.

Apapun, persoalannya, DALAM KELOMPOK MANAKAH KEDUDUKAN ANDA???

Rabu, 26 Januari 2011

Harga Minyak turun di 4 negeri Pakatan Rakyat. Benarkah Anwar keluarkan wang poket untuk tampung subsidi minyak 'senyonyong'nya???

1.  Seperti sudah menjadi adat. Jika tidak masakan boleh wujud pepatah Melayu yang mengatakan "Di beri betis nakkan paha". Akhirnya apa yang terjadi, "Yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran". Inilah yang lazimnya berlaku dan jelas ia berlaku sejak zaman nenek moyang kita lagi. Kerana tidak tahu bersyukur dengan apa yang dimiliki maka mata mula mengintai hak orang lain yang lebih besar. Akibatnya, kerana gagal mengawal apa yang dimiliki dek mengejar apa yang belum pasti, padahnya, kedua-duanya terpaksa menggigit jari.

2.  Perlu diingat tapi tak sepatutnya diulang-ulang, kerajaan Pakatan Rakyat sudahpun memiliki dan berkuasa di 4 buah negeri yakni Kedah, Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan. Ini bermakna mereka merupakan sebuah kerajaan yang berkuasa hampir sepenuhnya ke atas negeri-negeri yang ditadbir. Maka dengan itu, sudah menjadi tanggungjawab mereka untuk mentadbir dan menggunakan kuasa yang dimiliki dengan sebaik mungkin demi kebaikan negeri-negeri terlibat.

3.  Hakikatnya, apa yang dapat kita lihat sebenarnya adalah kegagalan dan kelemahan pentadbiran kerajaan Pakatan Rakyat di keempat-empat negeri yang dikuasai. Kenapa ini boleh berlaku? Walhal mereka memeliki kuasa penuh untuk menjadikan negeri-negeri tersebut sebagai yang terbaik dan boleh dicontohi serta dikagumi oleh seluruh rakyat Malaysia.

4.  Kini mereka mula menabur pelbagai janji untuk mengusai kerajaan pusat sepertimana Buku Jingga yang mereka baru umumkan. Mereka juga mula membuka skrip lama dengan berjanji hal kebajikan rakyat, menurunkan harga barang dan minyak, memberi pelbagai bantuan kepada golongan sasaran dan bermacam lagi. Semuanya menurut mereka hanya akan menjadi realiti jika mereka dipilih sebagai sebuah kerajaan pusat menggantikan kerajaan Barisan Nasional.

5.  Kenapa perlu menjadi kerajaan pusat dahulu baru boleh melunaskan dan melaksanakan semua janji? Kenapa Pakatan Rakyat tidak mahu melaksanakan apa yang dijanjikan di negeri-negeri di bawah pentadbiran mereka terlebih dahulu? Bukankah lebih molek dan lebih mantap jika mereka mengotakan dan merealisasikan apa yang dijanjikan di negeri pimpinan mereka sebelum mula memasang hajat untuk gah sabagai kerajaan pusat?

6.  Jika Pakatan Rakyat benar-benar ikhlas untuk mengotakan apa yang dijanji mereka boleh mula menurunkan harga barang seperti yang dicanang di negeri-negeri pimpinan mereka. Malah kerajaan negeri seperti Kelantan sepatutnya sudah mampu mengeluarkan subsidi untuk menurunkan harga petrol jika benar-benar menitik beratkan soal kebajikan rakyat. Sebenarnya banyak lagi perkara boleh mereka laksanakan di negeri masing-masing sebelum bercakap soal memimpin negara.

7.  Matlamat Pakatan Rakyat sebenarnya hanyalah untuk berkuasa sebagai sebuah kerajaan di Malaysia, seperti apa yang dicita-citakan selama ini dan pada masa yang sama menjadi kuda tunggangan Sang Anwar untuk merealisasikan impian yang belum tercapai yakni menjadi Perdana Menteri Malaysia. Soal kebajikan rakyat, pembangunan negara serta ekonomi bukanlah matlamat utama Pakatan Rakyat. Ini semua sekadar simbolik untuk mencapai cita-cita mereka.

8.  Alasan seperti kekangan sumber kewangan mengakibatkan mereka gagal melaksanakan pembangunan di negeri bawah pentadbiran sebenarnya sudah tidak rasional lagi. Sebagi sebuah kerajaan negeri, sepatutnya mereka lebih kreatif dalam usaha untuk menjana ekonomi negeri walau dengan apa cara tanpa mengharapkan sepenuhnya dari pusat demi untuk rakyat, bukan untuk poket sendiri.

9.  Mereka juga sering menggunakan alasan kononnya kuasa mereka dihadkan gara-gara perlembagaan. Pastinya perlembagaan termaktub demi untuk membela agama, bangsa dan negara. Tidak ada sebab untuk menggubal perlembagaan melainkan mempunyai agenda yang menyimpang dari landasan sepatutnya. Kelantan sendiri hingga kini masih gagal melaksanakan undang-undang hudud dan kerajaan pusat dipersalahkan atas kegagalan ini. Walhal kerajaan PAS sebenarnya gagal mengemukakan sebarang cadangan yang bernas bagaimana untuk melaksanakan hukum hudud sebaik mungkin di Malaysia berdasarkan kedudukan dan situasi masa kini.

10.  Walau apa pun asassnya, SMB tetap berpendapat bahawa sepatutnya kerajaan Pakatan Rakyat wajib membuktikan kemampuan, kebolehan dan kewibawaan mereka di negeri-negeri yang mereka tadbir sekarang. Kerajaan pusat sebenarnya sekadar penyuntik dan pelangkap apa yang kurang, bukan segala-galanya bergantung penuh kepada kerajaan pusat. Perlu diingat, Kelantan menerima peruntukan lebih besar dari kerajaan pusat berbanding negeri-negeri lain walaupun di bawah pentadbiran BN seperti Melaka. Tidak sepatutnya Kelantan menjadi negeri yang mundur jika jumlah peruntukan yang diterima diambil kira. Melainkan memang wujud ketirisan seperti yang mereka dakwa, tetapi bukan di dalam BN, di dalam parti komponen mereka sendiri yakni PAS.


"LABIS 25 Jan — Pembangkang yang memainkan isu kenaikan harga barangan bagi meraih sokongan pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang, dicabar supaya terlebih dahulu menurunkan harga barang di empat negeri yang mereka perintah.

Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan berkata, kalau hebat sangat pembangkang, sila segera turunkan harga barangan seperti harga petrol di Kedah, Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan.

"Jangan tunggu selepas pilihan raya kerana mereka sudah dapat perintah empat negeri itu, saya cabar mereka cari duit dan beri subsidi agar harga barang di empat negeri itu turun,” katanya kepada pemberita selepas bersarapan pagi bersama penduduk di warung Kampung Tenang di sini, hari ini.

PRK itu pada 30 Januari ini, melibatkan calon Barisan Nasional (BN) Mohd Azahar Ibrahim, 39, dan lawannya daripada Pas, Normala Sudirman, 38.

Ia diadakan berikutan kematian Datuk Sulaiman Taha daripada BN pada 17 Disember tahun lepas akibat jangkitan kuman dalam darah dan kencing manis." - Utusan Online

Selasa, 25 Januari 2011

Akibat kecuaian Cikgu Mala, ramai anak muda telah hancur masa depannya...

1.  Percayakah anda, kerajaan sebenarnya telah kerugian berjuta ringgit hanya disebabkan seorang manusia bergelar muslimat bernama Cikgu Mala. Pastinya umum sudah mengenali siapa sebenarnya Cikgu Mala. Beliau merupakan calon PAS bagi pilihanraya kecil DUN Tenang. Lawan yang akan menanti beliau adalah Saudara Azhar @ Tok Ai dari BN.

2.  Kenapa SMB membangkitkan soal kerugian yang dialami oleh kerajaan gara-gara Cikgu Mala? Sebenarnya ia bagi menjawab semula dakwaan yang dikemukakan oleh PAS terhadap calon BN yang kononnya Tok Ai telah cuai sewaktu berkhidmat sebagai ADO hingga mengakibatkan tanah seorang penduduk telah dilelong.

3.  Malah percayakah anda, atas kelekaan dan kegagalan Cikgu Mala berkhidmat sebelum ini telah mengakibatkan ribuan anak-anak dan para pelajar telah gagal memperolehi keputusan cemerlang di sekolah. Bukanlah niat SMB untuk mempertikaikan hak Cikgu Mala untuk memilih prinsip perjuangannya bersama PAS, cuma ingin mengaitkan dakwaan 'bangang' yang dihadapi oleh Tok Ai dengan apa yang sepatutnya boleh dipertikaikan terhadap Cikgu Mala.

4.  Sepanjang zaman kanak-kanak hinggalah Cikgu Mala melanjutkan pelajaran ke sekolah menengah dan kemudiannya berjaya memasuki Maktab Perguruan, siapakah sebenarnya yang membantu Cikgu Mala hingga berjaya. Bukankah Cikgu Mala bersekolah di sekolah milik kerajaan dan menyambung pengajian di Maktab Perguruan juga milik kerajaan?

5.  SMB yakin dan percaya, jika dari mula kita sudah mengetahui bahawa pelajar kita seperti Cikgu Mala akan bangkit menjadi pembangkang kelak apabila dewasa maka nescaya kerajaan masih juga akan tetap akan menghulurkan bantuan kepada pelajar tersebut. Ramai juga pelajar yang datang dari keluarga yang hardcore pembangkang, namun kerajaan tetap tidak mengenepikan hak dan peluang pelajar tersebut walau jelas suatu hari nanti mereka akan meneruskan sinambungan keluarga mereka sebagai pembangkang.

6.  Kenapa kerajaan masih memberi bantuan? Niatnya murni dan tulus. Bagi melahirkan generasi yang berani bersuara, maju, berwawasan dan berpandangan jauh. Kerajaan tidak mempedulikan samada seseorang pelajar itu akan menyokong kerajaan atau akan bangun menentang kerajaan. Jadi tidak hairanlah jika kita lihat Cikgu Mala mampu terus berjaya di bawah bantuan kerajaan walaupun hari ini beliau menjadi calon menentang kerajaan.

7.  Dakwaan yang dihadapi oleh Tok ai sebenarnya bagi SMB adalah merupakan satu dakwaan yang tidak boleh diterima akal. Pemilik tanah tersebut memang mangakui bahawa dia telah gagal menjelaskan ansuran bulanan. Jadi rasionalnya dan pasti menjadi kelaziman bahawa tanah tersebut bakal mengahadapi tindakan dilelong. Dimana salah Tok Ai? Adakah disebabkan Tok Ai tidak menasihati pemilik tanah agar menjelaskan ansuran bulanan makanya keslahan tersebut ditanggung oleh Tok Ai?

8.  Jika itu diambil kira, maka tidak ada bezanyalah dengan apa yang berlaku pada Cikgu Mala. Adakah semua anak didik dan pelajar Cikgu Mala berjaya mencapai keputusan cemerlang dengan semua 'A'  sewaktu Cikgu Mala menjalankan tanggungjawab sebagai seorang guru? Jawapannya pastinya tidak. Maka hubung kaitnya, Cikgu Mala boleh dipersalahkan kerana cuai menjalankan tugas sebagai seorang guru hingga mengakibatkan tidak semua anak didiknya mencapai keputusan cemerlang dalam peperiksaan.

9.  Mungkin isu ini hanyalah isu kecil dan tak layak dibangkitkan dalam PRK DUN Tenang. Tetapi yang menariknya isu inilah yang digembar-gemburkan oleh PAS bagi menarik sokongan pengundi di sana. Adakah ini disebabkan PAS atau Pakatan Rakyat sebenarnya sudah betul-betul ketandusan isu dan sudah tidak ada agenda bernas untuk dibangkitkan? Hanya pemimpin PAS sahaja yang mempunyai jawapannya.

Wan Azizah terpaksa setia kepada Anwar angkara dirinya pernah derhaka kepada Dato' Wan Ismail...

1.  Biasanya, sesebuah perkahwinan hanya akan berwalikan hakim jika ia merupakan satu pilihan yang terakhir. Malah untuk berwalikan hakim, banyak syarat dan perkara utama perlu dititikberatkan. Selalunya, wali hakim hanya akan menjadi pilihan jika sudah tidak ada wali yang berhak mengikut turutan yang masih hidup, wali yang berhak mewakilkan kepada wali hakim, wali yang berhak gagal dikesan setelah berusaha mencari atau wali yang berhak mungkin sudah hilang kelayakan atas sebab murtad dan sebagainya.

2.  Namun begitu, ada juga perkahwinan berwalikan hakim disebabkan wali yang berhak tidak mahu menjadi wali atau tidak merestui perkahwinan tersebut, berkahwin di luar kawasan tanpa pengetahuan wali atau ada juga yang menipu kononnya diri sebatang kara tanpa ada sebarang wali yang berhak. Kelazimannya, adalah menjadi satu kebanggaan kepada si wali apatah lagi jika wali itu adalah bapa, abang atau saudara kandung yang lain untuk mewalikan dan merestui perkahwinan si pengantin perempuan agar diberi keberkatan oleh Allah.

3.  Lain kisahnya dengan Sang anwar durjana. Rupa-rupanya Anwar tergamak memesongkan pemikiran Azizah hingga sanggup melarikan anak dara Dato' Wan Ismail ke Permatang Pauh dan bernikah di sana tanpa restu si bapa dan berwalikan wali hakim. Walhal, pada masa itu Dato' wan Ismail sebagai wali yang sah masih hidup dan masih sihat.

4.  Perkara ini disahkan sendiri oleh kadi di Pulau Pinang pada ketika itu yang juga turut terlibat dengan pernikahan antara Anwar dan Wan Azizah. Kadi tersebut, Dato' Harussani hampir ditahan oleh pihak polis setelah mendapat arahan dari ayah Wan Azizah, Dato' Wan Ismail yang pada ketika itu berkhidmat di Kementerian Keselamatan Dalam Negeri.

5.  Adakah ini ciri-ciri pemimpin yang baik dan layak menjadi pemimpin No1 Malaysia/ Perkara ini jelas membuktikan betapa Sang Anwar merupakan seorang penyangak yang sanggup membelakangkan agama, adat, keturunan dan keluarga demi mencapai apa yang diingininya. Tidak hairanlah jika kita lihat bagaimana Anwar sanggup lakukan untuk berkuasa sebagai pemimpin di Malaysia. Dia sanggup lakukan apa sahaja termasuk melibatkan politik kotor. Dan begitu jugalah caranya Anwar memiliki Wan azizah.


"Pernikahan Anwar – Azizah
Harunssani juga mengakui beliau turut terlibat dalam penikahan Anwar dan Datuk Seri Dr Wan Azizah, ketika beliau menjadi Kadi di Pulau Pinang.
“Dia (Anwar) kahwin pun, saya yang benarkan (dia) (ber)nikah. Pasal itu (arwah Tan Sri) Ghazali Shafie (Menteri Dalam Negeri dan Penerangan ketika itu) nak tangkap saya tu. 40 polis datang jumpa saya. Hantar polis, masuk dalam pejabat saya. ASP Benggali (yang masuk).
“Saya tanya dia (polis) pasal apa masuk (ke pejabat saya). Pasal kahwin kan. Hak dia (Anwar) nak kahwin. Pasal apa (awak) datang ?. Aku yang berkuasa dalam benda ni (perkahwinan).
“Nah ambil fail… buat… apa nak buat. Kamu nak tangkap aku, tangkap, bicara aku. Tunjuk mana undang-undang (yang) salah.
“Keluar macam tu (saja) Benggali (itu)…. (yang) datang dengan bapa Azizah (Wan Ismail) “, katanya.
Menurut Mufti Perak itu lagi ketika majlis pernikahan Anwar itu, bapa Wan Azizah iaitu Datuk Dr Wan Ismail Wan Mahmood tidak bersetuju dengan penikahan tersebut kerana Anwar pada masa itu dilihat radikal dan menentang kerajaan melalui demonstrasi pelajar.
 
Wan Ismail ketika itu berada dalam kerajaan yang bertanggungjawab dalam Majlis Keselamatan Negara (1970-1993), yang dibentuk oleh kerajaan untuk membendung kacau bilau dalam negara angkara anasir komunis.
Apabila Wan Ismail menolak lamaran Anwar Ibrahim, dengan pertolongan Ustaz Ahmad Awang, pegawai di Pusat Islam ketika itu, telah membawa Wan Azizah ke Permatang Pauh untuk menikahkan mereka menggunakan wali hakim.
Harussani yang ketika itu menjadi Kadi Pulau Pinang telah melakukan majlis akad nikah pasangan tersebut.
“Bapa Azizah tu, dia pun nak perli saya. Masa saya ambil kursus keselamatan. Dia (Wan Ismail) jadi pensyarah. Semua (yang hadir adalah) DO. Dia kata, ala seminggu (kursus ini) apa susah sangat. Tangkap mana-mana, ni tok kadi ada (di sini).. boleh nikah. Orang pun gelak.
“Sekali anak dia (Wan Azizah), saya tangkap suruh nikah sekarang macam mana”, kata Harunssani sambil disambut gelak ketawa.
Selepas itu, dalam satu majlis jamuan, Harunssani berjumpa lagi dengan Anwar. Ketika itu beliau bertanyakan sejauh manakah penerimaan bapa mertua (Wan Ismail) terhadapnya selepas perkahwinan itu.
“Lepas tu, semasa jamuan makan, saya tanya dia. Anwar, macam mana pak mertua (Wan Ismail) ?
“Dia (Anwar) kata. Menantu (jadi) menteri. Menantu sayang lah. Dia cakap”, katanya." Sumber - Srikandi 7

Isnin, 24 Januari 2011

Lim Guan Eng PENIPU !!! Bawa masuk pelaburan konon... Bawa masuk 'pelacur' adalah...

1.  Inilah yang dinamakan 'Lembu punya susu, Sapi yang dapat nama'. Orang lain yang bersusah payah buat kerja, tapi orang lain yang diangkat dan dipuji. Perkara seperti ini adalah satu perkara yang teramat memalukan apatah lagi ianya melibatkan sebuah kerajaan negeri yang selama ini mendakwa bahawa mereka mencontohi kepimpinan Khalifah Islam.


2.  Kerajaan Negeri Pulau Pinang di bawah pimpinan DAP selama ini mencanang kononnya merekalah yang telah bekerja keras membawa masuk pelaburan ke negeri Pulau Pinang. Walhal, apa yang berlaku adalah sebaliknya. Kementerian Perdagangan Dan Industri hari ini telah mendedahkan tembelang penipuan yang dilakukan oleh kerajaan pimpinan Lim Guan Eng ini.

3.  Bayangkan, menurut MITI, kira-kira 99% pelaburan yang dibawa masuk ke Pulau Pinang sebenarnya adalah hasil usaha dari kerajaan pusat melalui Kementerian Perdagangan Dan Industri. Ini bermaksud hanya 1 % sahaja pelaburan yang diusahakan oleh kerajaan Lim Guan Eng. Dan jika fakta ini benar, ia jelas menunjukkan bahawa kerajaan Pakatan Rakyat sebenarnya telah gagal membawa perubahan positif kepada negeri Pulau Pinang seperti mana yang pernah mereka janjikan sebelum ini.

4.  Umum mungkin sudah sedia maklum bahawa kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang sebenarnya lebih banyak dan tersangat sibuk berpolitik dan berusaha memperkukuhkan kedudukan. Pembangunan negeri, kebajikan rakyat dan tanggungjawab kepada Pulau Pinang menjadi perkara kedua, bukan matlamat utama.

5.  Tidak hairanlah perkara sebegini berlaku. Harus diingat siapa sebenarnya Ketua Menteri Pulau Pinang. Lim Guan Eng bukanlah rakyat Pulau Pinang, tetapi telah diimport dari Melaka untuk menjadi pemimpin no 1 Pulau Pinang. Tidak ada sebab kenapa Guan Eng perlu bersusah payah untuk memajukan negeri Pulau Pinang yang bukan merupakan tanah tumpah darahnya.

"Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir berkata 99 peratus pelaburan di Pulau Pinang adalah usaha kerajaan pusat, khususnya oleh kementerian itu.

Justeru kata beliau, kerajaan Pulau Pinang yang diteraju pakatan DAP-PKR-PAS itu tidak harus cepat 'mengambil kredit' di atas usaha orang lain dalam mempromosikan negeri tersebut sebagai destinasi pelaburan.

"Kita telah jangka bahawa mereka (kerajaan negeri) akan buat kenyataan seperti itu, tetapi percayalah bahawa pelaburan yang sampai ke Pulau Pinang itu bukan semuanya daripada negara-negara yang mereka lawati.

"Contohnya pelaburan daripada Taiwan, saya sendiri yang pergi ke sana untuk mengetuai misi mempromosi perdagangan dan pelaburan, dan saya yakin daripada hasil kerja-kerja kita itu ada pelabur dari sana akan datang berlabur di Pulau Pinang," katanya kepada pemberita di Sungai Petani.

Mukhriz yang ditemui selepas mengagihkan 250 kotak limau mandarin kepada peniaga di Pasar Taman Ria semalam diminta mengulas kenyataan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng bahawa peningkatan 465 peratus pelaburan di negeri itu tahun lepas mencerminkan keyakinan pelabur terhadap kepimpinan Pakatan Rakyat.

Mengulas lanjut, Mukhriz berkata kementeriannya tidak 'pilih kasih' dalam mempromosikan negeri-negeri di Malaysia kepada negara luar.

"Maknanya kita tidaklah hanya bercakap mengenai Iskandar (Malaysia) di Johor, Melaka, Pahang dan sebagainya sebaliknya kita buat kerja untuk semua negeri.

"Sudah tentu Pulau Pinang yang telah dibangunkan oleh kerajaan Barisan Nasional dahulu turut mendapat nikmat daripada usaha-usaha kita walaupun sekarang ini mereka di bawah pemerintahan DAP," katanya.

Pada Rabu lepas, Lim membuat kenyataan akhbar menyatakan Pulau Pinang berjaya menarik lebih RM12 bilion pelaburan pada 2010 berbanding RM2.165 bilion pada tahun sebelumnya.

Beliau berkata kenaikan lima kali ganda itu mencerminkan keyakinan pelabur terhadap dasar yang dilaksana kerajaan negeri bersandarkan tujuh faktor termasuk urus tadbir dan pimpinan berintegriti." - MalaysiaKini

Sabtu, 22 Januari 2011

Selepas lanun Somalia kini tiba giliran 'LANUN' Malaysia pula untuk seluruh rakyat tumbangkan...

1.  Pilihanraya Kecil DUN Tenang kali ini sah bakal memperlihatkan pertembungan 2 penjuru antara calon dari Barisan Nasional, Saudara Mohd Azhar Bin Ibrahim ditentang calon Muslimat PAS, Puan Normala Sudirman. Saudara Azhar, 39 tahun merupakan bekas ADO kawasan Rengit dan turut memegang beberapa jawatan penting dalam parti serta Pemuda. Manakala Puan Normala, 38 tahun merupakan bekas guru. Kedua-dua calon adalah anak tempatan dan memang dikenali di kalangan penduduk setempat.

2.  Sebaik tempoh penamaan calon ditutup, SPR telah menerima 3 bantahan dari kedua-dua pihak, namun ketiga-tiga bantahan tersebut ditolak. Sehubungan itu, tepat jam 11 pagi, SPR secara rasminya mengumumkan kedua-dua calon yakni dari BN dan PAS sah bertanding bagi merebut kerusi DUN Tenang. Dan dengan ini juga secara rasmi tempoh untuk berkempen bagi kedua-dua calon bermula hingga jam 12 malam, 29 Januari 2011.

3.  Sementara itu, Perdana Menteri semalam telah mengucapkan tahniah kepada anggota PASKAL kerana berjaya menumpaskan kegiatan lanun yang cuba merampas sebuah kapal dagang milik syarikat Malaysia di Perairan Teluk Aden. Dalam Kejadian tersebut, lanun-lanun Somalia pada mulanya telah berjaya merampas kapal milik MISC yang membawa muatan minyak pelincir.

4.  Atas kecekapan Kapten kapal yang sempat menghidupkan isyarat kecemasan sebelum berlindung di dalam sebuah bilik khas telah membawa kepada tindakan pantas anggota PASKAL. Serangan dari helikopter telah dilancarkan ke atas kapal induk milik lanun Somalia dan ini membuatkan lanun-lanun yang berada di atas kapal MISC tidak sempat untuk berpatah balik ke kapal induk.
Lanun yang harus dihapuskan...

5.  Anggota PASKAL kemudiannya telah menyerbu lanun-lanun Somalia ini di atas kapal MISC dan berlaku tembak-menembak antara kedua-dua pihak. Hasilnya, Anggota PASKAL berjaya memberkas ke semua tujuh lanun Somalia yang bersenjatakan AK-47 tanpa melibatkan sebarang kecederaan atau kehilangan nyawa.

6.  Hakikatnya, lanun Somalia mungkin mudah untuk ditewaskan. Yang menjadi kesukaran dan kesullitan adalah untuk menumpaskan lanun di dalam Malaysia. Lanun yang berkot dan bertali leher sebenarnya lebih berbahaya jika dibandingkan dengan lanun Somalia ini. Mereka ini sanggup menggunakan apa saja yang menjadi kepakaran mereka termasuk mempergunakan hadis dan ayat Al-Quran, kebolehan dalam ekonomi dan pelbagai lagi untuk menghalalkan apa yang haram dan seterusnya untuk berkuasa dan menguasai negera Malaysia tercinta.

7.  Untuk menumpaskan 'lanun-lanun' ini, kita tidak memerlukan anggota PASKAL mahupun komando. Seluruh rakyat Malaysia perlu sedar dan tahu menilai mana yang baik dan mana yang buruk. Tidak seharusnya kita terus dipergunakan oleh lanun-lanun ini kerana akhirnya kitalah sebgai rakyat Malaysia yang akan merana. Cukuplah peluang yang kita berikan kepada mereka. Lebih banyak peluang diberikan maka lebih jahanamlah negara yang kita sayangi ini...

Nik Ajis tawarkan NoteBook dan BlackBerry kepada bloggers yang berminat menabur fitnah...

1.  Pakatan Rakyat nampaknya begitu bersungguh-sungguh mahu mengosongkan kerusi DUN Pelabuhan Klang yang disandang oleh YB Badrul. Semalam, Speaker DUN Selangor telah mengumumkan bahawa kerusi DUN Pelabuhan Klang telah kosong. Ini berikutan menurut Pakatan rakyat, ADUN tersebut telah gagal untuk menghadirkan diri ke Sidang Dun selama 6 bulan tanpa sebarang sebab yang munasabah.

2.  Semalam, YB Badrul menafikan bahawa beliau gagal menghadirkan diri tanpa sebab. Menurut beliau, satu surat sakit yang menyatakan sebab kenapa YB Badrul tidak dapat hadir ke sidang telah diserahkan kepada Speaker DUN Selangor. Untuk makluman, kerusi DUN Pelabuhan Klang sebanrnya telah dimenangi oleh YB Badrul atas tiket PKR. YB Badrul kemudiannya telah mengumumkan untuk keluar dari Pakatan rakyat sebagai wakil rakyat Bebas sebelum mengumumkan untuk menyertai UMNO.

3.  Tindakan YB Badrul yang keluar dari Pakatan rakyat memberi satu tamparan hebat kepada kerajaan negeri pimpinan Tan Sri Khalid. Tindakan ini juga telah memberi satu kesukaran kepada kerajaan negeri untuk membuat perubahan atau menggubal perlembagaan negeri yang memang sedia maklum memerlukan mandat 2/3 majoriti dalam dewan.

4.  Sebagai rekod, ADUN Pakatan Rakyat yang berjaya membentuk kerajaan negeri sebenarnya kini masih kekurangan 2 undi untuk mendapatkan mandat 2/3 majoriti. Disebabkan ini juga sehingga hari kerajaan Pakatan rakyat masih gagal menggubal undang-undang berhubung isu perlantikan setiausaha kerajaan negeri. Mustahil untuk Pakatan Rakyat mengharapkan sokongan dari ADUN lain termasuk dari BN untuk memenuhi mandat 2/3 yang mereka ingini.

5.  Jadi mahu tak mahu kerajaan Pakatan Rakyat perlu menjari jalan bagai mana untuk menjadi sebuah kerajaan negeri yang memiliki mandat untuk memerintah dan menggubal undang-undang. Salah satu cara yang bermain di fikiran mereka adalah dengan mencari jalan bagaimana hendak mengosongkan kerusi DUN Pelabuhan Klang bagi mengadakan Pilihanraya Kecil semula di sana.

6.  Ini kerana, berdasarkan rekod dan keputusan Pilihanraya UMUM yang lepas, jelas menunjukkan bahawa Pakatan Rakyat berjaya memperolehi majoriti lebih daripada 4000 undi. Jadi dengan ini mereka sangat yakin sekiranya mereka berjaya mengosongkan kerusi DUN Pelabuhan Klang maka sacara tak langsung mereka mampu memenangi kerusi tersebut jika Pilihanraya Kecil diadakan.

7.  Seperkara lagi, menurut Harakah Daily, PAS kononnya sedang berusaha untuk menangkis sebarang usaha menfitnah dan memburuk-burukkan yang menurut dakwaan mereka datang daripada beberapa bloggers pro-kerajaan. Malah Harakah Daily juga turut menyebut beberapa laman blog yang kini sedang mengancam kedudukan dan kredibiliti PAS.

8.  Apapun, para bloggers yang pro-Pakatan patut berasa bersyukur kerana telah menerima saguhati dari pemimpin PAS sewaktu perjumpaan antara bloggers dan kepimpinan PAS. Menurut sumber antara saguhati yang diperolehi adalah antaranya RM500 seorang, Note book, Blackberry. Jadi memang sepatutnya lah untuk para bloggers pro pakatan lebih bekerja keras untuk menabur fitnah dan mencaci maki.

Sabtu, 15 Januari 2011

Hilang bau syurga kalau buat Nik Ajis murka... Baik minta ampun segera !!!

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengakui beliau marah dengan penulis blog termasuk propembangkang kerana memperbesarkan isu pertemuannya dengan Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.



Menteri Besar Kelantan itu berkata, beliau akan menegur penulis blog propembangkang kerana menulis cerita ‘khianat’ terhadapnya mengenai isu tersebut pada majlis dialog tertutup dengan golongan tersebut di Kuala Lumpur.


“Isu pertemuan dengan Yang di-Pertuan Agong saya tutup buku dah, bahkan saya sudah sebut, pendirian saya semasa jumpa tempat sulit dengan tempat terang serupa sahaja.


“Tetapi tentulah kena tegur blogger, nak dengar atau tidak itu dia punya pasal. Macam kawan kita (yang) buat khianat kepada kita, kita kena sebut kepada dia jangan buat begitu, dia nak dengar atau tidak itu dia punya pasal, dosa dia tanggung.
 
“Blogger atau tok guru atau ibu bapa, bahkan sesiapa pun serupa sahaja, hidup atas dunia ini kena faham bahawa kita menumpang bumi Allah, menumpang makan butir padi Allah buat, menumpang udara Allah buat, menumpang segala-gala,” katanya.


Nik Abdul Aziz diminta mengulas tujuan pertemuan beliau dengan lebih 150 penulis blog pada Majlis Makan Malam dan Dialog di sebuah hotel di Kuala Lumpur hari ini.Program anjuran Kerajaan Pas Kelantan itu akan turut dihadiri beberapa Ahli Majlis Mesyuarat Negeri dan telah dirancang sejak tahun lalu sebagai sebahagian persiapan menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13.

Namun isu pertemuan di Istana Terengganu pada 24 Disember tahun lalu dijangka dibangkitkan penulis blog propembangkang yang tidak berpuas hati dengan penjelasan yang diberikan Nik Abdul Aziz sebelum ini. Pertemuan yang telah menghangatkan kembali isu penyatuan antara UMNO dan Pas dikatakan telah membimbangkan beberapa pihak dalam pakatan yang didokongi Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP.


Kemuncak kebimbangan itu jelas dilihat apabila Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang terpaksa memberi penjelasan mengenai pertemuan itu kepada pemimpin tertinggi pembangkang lain termasuk kepada Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang.

Jumaat, 14 Januari 2011

KJ vs Shamsul : Terima dulu cabaran CheguBard sebelum berhajat nak menebus aib dengan KJ...

1.  Aduuhhhh.... Mengaibkan... Bak kata P. Ramlee "Kelepek... jatuh ke muka Director Ahmad Nisfu". Itulah gambaran yang mungkin boleh disamakan. Kenapa Shamsul Iskandar yang merupakan Ketua AMK PKR masih terhegeh-hegeh ingin cuba mencabar Ketua Pemuda UMNO, KJ untuk berdebat dengannya?

2.  Mungkin Shamsul terlupa bagaimana dia dimalukan sewaktu berdebat dengan KJ di dalam satu majlis yang berlangsung di UIA pada Majlis Perwakilan Pelajar, Julai tahun lalu. Majlis berbentuk dialog ini di mana antara ahli panelnya termasuklah KJ dan Shamsul sendiri turut diakui oleh pihak pengurusan Universiti Islam Antarabangsa selaku tuan rumah.

3.  Dalam dialog tersebut, Shamsul cuba untuk menipu para hadirin dengan membentangkan fakta lapok dan gagal menyatakan fakta sebenarnya tentang kedudukan negara sebagai antara negara yang memberi persaingan tertinggi di dunia. Shamsul kononnya membentangkan laporan tahun 2010 bagi kedudukan dagangan dan pelaburan asing Malaysia dengan statistik lama tetapi menyembunyikan fakta di mana berdasarkan ranking IMD World Competitiveness Yearbook 2010 jelas menunjukkan kedudukan Malaysia di ranking ke-10 terbaik dunia.

4. Malah dalam dialog tersebut juga Shamsul terkedu apabila gagal menjawab persoalan yang dikemukakan oleh KJ berhubung isu rasuah pasir di selangor. SMB tidak bermaksud hendak memalukan Shamsul, tetapi sekadar ingin menasihatkan Shamsul supaya cerminkan diri sendiri sebelum ingin mencabar orang lain berdebat. Setidak-tidaknya Shamsul perlu mendalami ilmu ekonomi kerana berdasarkan debat di UIA tersebut jelas menujukkan kedangkalan Shamsul dalam hal-hal berkaitan ekonomi.

5.  Selain itu, sebelum Shamsul berhajat mahu mencabar KJ, adalah lebih baik untuk Shamsul menerima pelawaan CheguBard yang mahu berdebat dengannya. Shamsul boleh menilai diri sendiri melalui debatnya dengan CheguBard berhubung hala tuju AMK sebelum menyimpan hajat untuk mencabar KJ.

6.  Perlu diingat bahawa bukan sahaja Shamsul yang pernah sepentas dengan KJ malah KJ juga pernah berdebat berhubung pelbagai isu dengan beberapa lagi nama besar seperti YB Husam Musa, Khalid Samad, Tony Pua dan beberapa nama lagi. Jadi memang sudah tiba masanya untuk Anwar bersemuka dengan KJ, itupun jika Anwar benar-benar ikhlas ingin membentangkan isu pelan ekonominya.

ADUN Komtar : KIMMA mahu ADUN ini lompat dari tingkat 28 kalau masih tak mahu meletak jawatan...

1.  Berbelit-belit lidah ADUN Komtar ni bercakap bila ditanya berkenaan isu tindakan biadapnya termasuk kenyataan yang dikeluarkan dari mulutnya kepada peniaga nasi kandar di Pulau Pinang. Mungkin ini cara anak-anak buah Lim Guan Eng menyelesaikan masalah. Berdolak dalih dengan 1001 alasan dan akhirnya alasan tersebut jugalah yang menjerut leher sendiri.

2.   Semalam, ADUN Komtar tersebut mendakwa tindakannya yang membawa keluar tong gas dari premis peniaga nasi kandar tersebut adalah disebabkan dia ternampak api dari dapur berhampiran dengan tong gas tersebut. Jadi, dalam kekalutan antara peniaga dan penguatkuasa, timbullah si ADUN ini sebagi 'hero' yang kononnya cuba mengelakkan dari berlaku kebakaran.

3.   kih...kih...kih...Macam Superman daaa. Tapi yang peliknya, air muka ADUN tersebut tidak menggambarkan tindakannya yang sedang membantu. Manakan tidak, dengan wajah yang bengis dan angkuh, ADUN ini menepis tangan peniaga dan mengankat tong gas tersebut keluar walaupun sebenarnya tidak kelihatan pun api di sekitar tempat tersebut.

4.  Mungkin disebabkan tekanan dari pelbagai pihak apatah lagi kenyataannya yang menghalau peniaga nasi kandar ini sepaya 'balik India' membuatkan ADUN Komtar ini terpaksa mencari alasan bagi mengelakkan spekulasi dan sekaligus cuba meletakkan dirinya sebagai 'hero from zero'. Apapun, tak kisahlah kerana ADUN ini sudahpun memohon maaf kepada peniaga tersebut.

5.  Terserah kepada peniaga itu samada hendak menerima maaf atau tidak. Menariknya walaupun memohon maaf, ADUN ini masih mempertahankan lakonan heronya. SMB berharap agar perkara ini tidak berulang dan semua pihak perlu lebih bertanggungjawab terhadap tindakan dan setiap kenyataan yang dikeluarkan.

"DUN Komtar, Ng Wei Aik akhirnya tunduk kepada desakan sebuah kumpulan yang menggelar diri mereka Suara Anak-Anak Mamak Pulau Pinang dan memohon maaf kepada seorang pengusaha restoran.

Permohonan maaf kepada Syed Kassali Mohammed Aliyar itu dibuatnya pada sidang media di bangunan Komtar, pagi ini.

ADUN DAP itu melahirkan kekesalan kerana bertindak kurang sopan ketika mengiringi sekumpulan pekerja Majlis Perbandaran Pulau Pinang menjalankan operasi ke atas restoran-restoran yang gagal mematuhi peraturan yang ditetapkan.

NONESementara itu, Ketua Pemuda PKR Pualau Pinang, Amir Ghazali yang menjadi orang tengah dalam pertelagahan itu berkata permohonan maaf itu bagi mengekalkan hubungan baik yang telah terjalin lama di antara kerajaan negeri dan komuniti India Muslim.

"Menjaga baik usaha-usaha murni Kerajaan Negeri dalam menjaga kebajikan para peniaga pelbagai kaum di Pulau Pinang.

"Meneguhkan semangat setiakawan dengan rakan seperjuangan dalam Pakatan Rakyat, khusus merujuk kepada Ng Wei Aik," katanya.
Ng bagaiamanapun bertegas bahawa beliau tidak bersalah dan tidak pernah meluahkan kata-kata berbaur perkauman semasa kejadian itu.
"(Bagaimanapun saya) memohon maaf sekiranya ada ungkapan atau kata-kata yang dikeluarkan dengan sedar atau tidak sedar yang menyinggung perasaan Syed Kassali, keluarganya serta rakan-rakannya pada malam tersebut," katanya.

NONESebelum ini, Suara Anak-Anak Mamak Pulau Pinang dan beberapa pertubuhan lain termasuk Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA) memberi amaran bahawa protes lebih besar akan diadakan hari ini pada jam 2 petang di Komtar.
Tiada niat jahat
Ng pada kenyataan akhbarnya menjelaskan tindakan penguatkuasaan dilakukan ke atas restoran-restoran di Gat Lebuh Macallum, George Town itu kerana kejadian 2 Januari lalu yang melibatkan dua buah kenderaan itu hampir meragut nyawa pelanggan-pelannggan restoran nasi kandar berkenaan.

“Tindakan penguatkuasaan diambil MPPP untuk mengelakkan sebarang malapetaka yang lebih serius akan berlaku pada pelanggan-pelanggan restoran serta menjamin kepentingan dan keselamatan awam.

“Tidak wujudnya unsur atau niat jahat untuk tindakan-tindakan tersebut diambil,” kata beliau sambil menambah, sebarang tindakan yang diambil oleh MPPP dengan niat murni atau tujuan yang baik perlu disokong oleh semua pihak.

NONEDalam operasi itu, kakitangan MPPP telah merampas meja, kerusi dan peralatan atau struktur yang menghalang di sepanjang jalan dan kaki lima.

Pertelingkahan berlaku dan Ng didakwa menggunakan perkataan "tutup kedai, balik India, terhadap pemilik restoran, Syed Kassali.

Sehubungan dengan permohonan maaf itu, Amir berharap tidak ada lagi pihak yang cuba mengambil kesempatan menangguk di air yang keruh dengan meniupkan sentimen perkauman.
"Marilah kita bersama-sama hidup di dalam negeri ini dengan suasana muhibbah, kasih sayang dan semangat kekeluargaan yang tinggi," katanya.
Kosongkan kerusi
Bagaimanapun ada pihak yang dikatakan masih tidak berpuas hati dengan permohonan maaf ADUN Komtar Ng Wei Aik dan menuntut beliau meletakkan jawatannya sebagai setiausaha politik kepada Ketua Menteri, Lim Guan Eng.

NONEKumpulan itu juga mahu Ng mengosongkan kerusi Komtar kerana mendakwa ADUN itu mengeluarkan kata-kata berbaur perkauman itu.

“Beliau mesti letak jawatan dengan segera, jika tidak kami akan protes,” kata penganjur protes itu, Abdul Ghani Mohammad Jiman yang juga adalah naib pengerusi persatuan peniaga Komtar.

“Jika tidak, kami tak peduli jika dia minta maaf, lompat dari tingkat 28 Komtar (pejabat ketua menteri) atau bunuh diri, kita akan terus berarak.

“Jika dia lompat dari tingkat 28... kita akan ada pilihan raya kecil.”" - MalaysiaKini








Jasper Roberts - Blog

 
REPLACE-WITH-FACEBOOK WIDGET-CODE-HERE