Advertisement - Contact Us

Shamsidar rindukan saat ber'karaoke' bersama Sang Anwar yang dicintai...

 Ikuti pendedahan menarik dari rakan blogger SMB...

1. Heboh AnWAR menyumbangkan suara dalam album tajaan Ahli Parlimen Kelana Jaya (laporan mstar/hiburan). Siap berduet dengan Elizabeth Wong lagi! Ini bukanlah senario luar biasa bagi Ketua Pembangkang itu. Azizah tahu AnWAR gemar berduet dengan Shamsidar menyampaikan lagu Endless Love, setiap kali meraikan harijadi AnWAR.

2. Di rumah AnWAR juga dalam program-program tertentu, mereka akan berduet. Setiap kali berduet, muka Azizah akan mencuka.Menurut sumber, AnWAR ada 'think-tank' yang yang dikenali sebagai "Guitar Group". Antara ahlinya ialah Faiz Abdullah (gambar), seorang peguam dan bekas proksi AnWAR di NST.

3. Yang lain ialah Rahman Adnan, bekas Pengarah IKD, juga pernah menjadi Pegawai Penyelidik di Parlimen Malaysia (tidak pasti masih ada atau tidak) dan beberapa lagi teman rapat mereka di IKD seperti Abu Bakar Hashim (ex NST). Bila AnWAR memanggil kumpulan ini ke rumah, maknanya beliau mahu relaks dan bersantai.

4. AnWAR akan bernyanyi sambil Faiz bermain piano dan Rahman Adnan/Bakar akan memetik gitar. Mereka bernyanyi riang sambil bertepuk tangan. Tanpa segan silu, AnWAR akan menjemput Shamsidar menyanyi bersama beliau. Azizah mencuka, manakala Azmin diam sahaja melihat isterinya menjiwai lagu-lagu bersama AnWAR!

5. Antara lagu kegemaran AnWAR ialah It's Now or Never (Elvis Presley) dan Beautiful Maria of My Soul dendangan Los Lobos. Endless love (spt yg dikatakan tadi) adalah lagu 'istimewa' duet AnWAR dan Shamsidar. Hanya mereka sahaja yang menyanyi dengan penuh minat dan teruja. Tetamu lain hanyalah anak-anak AnWAR dan 'senior staff' AnWAR.

6. Ini adalah penceritaan dari mereka yang rapat dengan AnWAR. Banyak yang terkejut mengetahui 'perangai' seorang bekas Presiden ABIM yang begini. Dalam video-video yang kita lihat dlm khazanah, lagak nyanyian dan tarian AnWAR tidak canggung langsung. Langkah tarian diatur amat bersahaja dan penuh pengalaman.

7. Jangan terkejut jika AnWAR kata beliau kekok menyanyi dan menari. Itu hanya putar alam beliau menunjukkan kepada PAS dan ulama' beliau dipaksa melakukan perkara-perkara demikian, walhal beliau gemar dan rela melakukannya. Jangan tertipu apabila buka mulut menyatakan beliau sungguh kekok untuk menyanyi....

Jika ada sebarang keraguan, bolehlah dirujuk tentang kepandaian AnWAR ini kepada Sahibus Samahah Mufti Wilayah Persekutuan.......

Sumber - X-PKR.blogspot.com

1 Ulasan

  1. sebarakan link portal ini www.freemalaysiakini.com , untuk tatapan pembaca blog tuan...tq

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama