Advertisement - Contact Us

PAS memang sial !!! PAS hanya bawa pulang penyokong parti mereka dan tinggalkan yang lain bersabung nyawa di Mesir...

KUALA LUMPUR 9 Feb – Wanita UMNO Malaysia kesal dengan sikap serta tindakan parti pembangkang yang cuba mempolitikkan program sambutan kepulangan rakyat Malaysia dari Mesir `Ops Piramid’ di Lapangan Terbang Antarbangsa Kuala Lumpur (KLIA) sebagai landasan politik.


Penolong Setiausaha Wanita UMNO, Datuk Rosni Sohar menyifatkan perbuatan penyokong parti pembangkang yang `menangguk di air keroh’ dengan menyalah gunakan program itu untuk tujuan politik.
“Pembangkang seharusnya tidak menyalah guna program sambutan `Ops Piramid’ ini dengan mengambil kesempatan dan menjadikannya sebagai tempat untuk berpolitik. Ini satu perbuatan tidak bermaruah. Kalau nak berpolitik biarlah kena pada tempatnya bukan mengambil kesempatan.

“Program yang dilakukan oleh kerajaan untuk membawa pulang rakyat Malaysia itu adalah bertujuan untuk membantu rakyat negara ini yang berada di Mesir pulang dengan selamat, tanpa ada sebarang agenda politik.
“Tapi ia sudah disalah guna, perbuatan penyokong Pas itu adalah suatu perbuatan tidak bertanggungjawab yang mengamalkan sikap kepartian tanpa mengira tempat, mereka ini seperti orang yang terdesak sanggup melakukan apa sahaja tanpa mengira tempat atau keadaan asalkan ada peluang,”  katanya kepada UMNO-Online.

Beliau berkata demikian selepas menerima laporan berhubung sikap penyokong Pas yang hanya meraikan dan menyambut mereka yang dikenal pasti sebagai penyokong parti berdasarkan senarai nama yang dibekalkan kepada mereka.

SMB ingin melahirkan rasa simpati kepada seluruh rakyat Malaysia yang telah dibawa pulang oleh kerajaan Malaysia dari Mesir melalui Ops Piramid. Rakyat Malaysia terutama para pelajar terpaksa menempuh kesukaran dan detik bahaya sewaktu berada di Mesir tatkala keadaan yang begitu meruncing dan sangat membahayakan nyawa. Dan apabila dibawa pulang, lebih menyedihkan lagi setelah melihat mereka ini dijadikan mangsa keadaan dan dipergunakan demi kepentingan politik pihak tak bertanggungjawab.

Rosni kesal dengan apa yang berlaku dan membidas sikap pembangkang yang tidak tahu berterima kasih di atas usaha yang dilakukan oleh kerajaan untuk membawa rakyat negara ini pulang ke tanah air denganh selamat tanpa mengira kaum dan fahaman politik mereka.

“Sepatutnya kita bersama-sama menyambut dan meraikan kepulangan tanpa mengira siapa sahaja,  fahaman politik harus diketepikan , yang penting mereka selamat tiba di tanah air tanpa sebarang masalah.

“Itulah perangai pembangkang, kalau dulu mereka mengutuk dan menuduh kerajaan  lambat bertindak untuk membantu dan menyelamatkan rakyat Malaysia di Mesir, kini mereka pula yang lebih-lebih dan ambil kesempatan untuk tujuan politik.

Bukanlah ucapan terima kasih yang dipinta oleh kerajaan tetapi sepatutnya sebagai sebuah parti yang mendakwa bahawa mereka membawa aspirasi Islam, menjadi tanggungjawab PAS untuk setidak-tidaknya melahirkan rasa syukur kepada Allah kerana telah mempermudahkan urusan membawa pulang rakyat Malaysia dari Mesir. Kerajaan BN tidak langsung membeza-bezakan antara penyokong BN atau pembangkang. Apa yang menjadi keutamaan adalah untuk memastikan seluruh rakyat Malaysia selamat dari segala kecelakaan.

Belum lagi PAS dipilih menjadi sebuah kerajaan, PAS sudah menunjukkan sikap double standard. SMB percaya jika ketika ini PAS menjadi kerajaan Malaysia nescaya urusan pemindahan ini hanya akan berlaku kepada mereka yang sah menjadi penyokong mereka. Kepada rakyat yang menyokong BN, mereka perlu menyertai PAS serta merta atau akan ditinggalkan terkontang kanting menyabung nyawa di Mesir.

“Seharusnya apabila semuanya berjaya dan berjalan lancar, mereka harus mengucap terima kasih kepada Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak) di atas segala usaha yang dilakukan, bukannya mengambil kesempatan menjadikan program itu sebagai tempat untuk  berpolitik,” katanya. -MediaUMNO.

4 Ulasan

  1. hurmm..musykil dgn fakta ini..
    picture tu bkn ke pasal ikatan lepasan mahasiswa mesir.. ape kaitannye dgn PAS? xpaham la sy..??? yg sy nmpk kt situ d tulis semoga kepulangan hadirin..memperjuangkn islam di malaysia..xkn itu bmaksud PAS? ke mcm mane?

    BalasPadam
  2. xkn org pakai kopiah je tu org PAS??

    BalasPadam
  3. tpi mmg thanxs to Najib sbb bwak pulang ank2 di perantauan yg berada di mesir..

    BalasPadam
  4. pelik jgak blogger neh.. ak pi amek abg ak kt KLIA aku ade tgk puteri2 UMNO duk bagi air LABEL UMNO kt KLIA xde di kisah plak.. tiada keadilan di situ..huhu

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama