Advertisement - Contact Us

Datin Rosmah calon BN di Merlimau ??? Biar betul...

KUALA LUMPUR, 8 Feb: Adalah amat dikesali bila mana isteri kepada Perdana Menteri Malaysia, Datin Seri Rosmah Mansor yang cuba mengambil kesempatan publisiti atas misi murni menyelamat rakyat Malaysia di Mesir baru-baru ini.


“Peranan beliau dalam misi ini nampaknya sudah melebihi tugasan seorang Menteri. Saya melihat keadaan ini jelas menunjukkan bahawa Rosmah sebenarnya mahukan pengiktirafan dalam kerja kuatnya di Oman, Bahrain dan kini di Mesir,” kata Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin (gambar) dalam kenyataan kepada Harakahdaily.

SMB beranggapan bahawa tidak ada salahnya untuk isteri Perdana Menteri, Datin Rosmah Mansor menyumbang tenaga dan buah fikirannya dalam usaha kerajaan bagi memastikan misi menyelamat anak Malaysia di Mesir berjalan lancar. Ini jelas menunjukkan bahawa Datin Rosmah begitu komited dan sentiasa menitik beratkan nyawa dan kebajikan rakyat Malaysia. Tidak timbul soal publisiti kerana perlu diingat kedudukannya sebagai First Lady sebenarnya sudah tidak memerlukannya mencari publisiti murahan lain. Apa salahnya Datin Rosmah menggunakan pengaruh dan hubungan baiknya dengan negara-negara Arab demi untuk kebaikan negara. 

Hanya orang yang dengki dan mempunyai perut yang busuk dengan kedudukan yang dimiliki oleh Datin Rosmah pasrti tidak akan duduk senang melihat beliau berjasa kepada negara. Usaha Datin Rosmah membuktikan bahawa beliau tidak hanya duduk goyang kaki dan bermegah sebagai isteri Perdana Menteri. Beliau sentiasa berusaha untuk berbakti kepada negara dan kepada rakyat. Tidak seperti kebanyakan pemimpin wanita Pakatan Rakyat. Mereka ini lebih banyak melalak dan mengekor bontot Si Anwar tanpa sebarang sumbangan yang membawa kebaikan kepada rakyat dan negara.

Maka, katanya adalah sesuai sekiranya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang juga selaku Pengerusi Barisan Nasional (BN) memberi peluang kepada Rosmah untuk bertanding di PRK Merlimau yang akan datang.

Tambahnya, cabaran itu juga sesuai buat BN sebagai pujukan kepada hasrat Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil yang telah gagal meletakkan calon wanita pada PRK Tenang lalu.

Untuk berbakti dan berjasa kepada negara, rasanya seseorang itu tak perlu mempunyai sebarang kedudukan dalam kerajaan ataupun sebagai wakil rakyat. Sesiapa sahaja berhak untuk menyumbang kepada negara dan rakyat berdasarkan kemampuan masing-masing. Datin Rosmah mempunyai hubungan yang baik dengan kebanyakan negara Arab jadi sudah pasti Datin Rosmah akan menggunakan kelebihan ini untuk kebaikan negara. 

Zuraida  yang juga Ahli Parlimen Ampang melihat pemilihan Rosmah amat penting bagi menyelamatkan berjuta-juta wang rakyat Malaysia daripada terus dibazirkan dalam siri jelajah dunia dan pelbagai persidangan mengarut di bawah rancangan ‘Wanita Pertama’ Malaysia ini.

“Andai benar PM Najib mahu buktikan perubahan, saya mencabar beliau untuk menerima cabaran ini,” ujarnya. - Harakah Daily

Perlu diingat bahawa mereka-mereka yang memiliki perasaan hasad dengki sahaja yang berasa tidak senang dengan bakti yang dibuat oleh orang lain. Jika kita lihat, semua event yang melibatkan Datin Rosmah sebenarnya tidak langsung melibatkan dasar-dasar kerajaan. Jadi tidak ada sebab mengatakan bahawa Datin Rosmah mencampuri tugas PM atau menteri yang lain. Datin Rosmah dilihat lebih banyak berusaha untuk memperkenalkan negara Malaysia di luar berdasarkan event yang diaturnya. Selain itu, Datin Rosmah juga dilihat lebih banyak menyusun atur event untuk menjalin hubungan akrab dengan negara luar melalui First Lady negara masing-masing. Jadi rasanya tidak timbul masalah asalakan segala usaha Datin Rosmah membawa kebaikan kepada negara Malaysia tercinta...

6 Ulasan

  1. Tepatlah tu, Calon PKR Datin Seri Wan Azizah, bertemu buku dengan ruas,

    BalasPadam
  2. Maka lapir bermulut puki ayam (gelaran kepada ketua wanitar PKR) memang tak boleh nak disumbat...dia iri hati dengan sumbangan orang lain yang berjasa..woii Mak Lapir apa jasa yang buat kat ampang tu yang boleh orang kenang ko...harap muka mengerutu dan mulut cam pantat ayam adalah..

    BalasPadam
  3. Dia saper nak minta B.N letak DS Rosmah sebagai calon? takyah sibuk2 nak suh B.N letak calon saper. Gi uruskan masalah dalaman parti ko tu dlu.

    BalasPadam
  4. pi mampuih la hang pa...umno ngan pas...serupa 2-2 x dak otak..

    BalasPadam
  5. Eih.....apa lani,dok peduli hak orang.Buat kerja kau di Ampang 2 la.Ni dak jdi wakil rakyat di tmpat semua dah ada maka dia dok cari kerja lain la 2.Eih....mak raida.

    BalasPadam
  6. Cemburu la tu sebab muka tak jambu...

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama