Advertisement - Contact Us

Azmin gagal KPI ... Mampukah Anwar singkirkan 'bontot' kesayangannya dari senarai PRU13 ???

Rupa-rupanya Ahli Parlimen Gombak dari Pakatan rakyat yang juga merupakan Timbalan Presiden PKR dan merupakan makhluk kesayangan Sang Anwar, Azmin Ali dan beberapa konco-konconya telah tersenarai sebagai antara ahli parlimen pembangkang yang gagal berkhidmat dengan cemerlang dan gagal mencapai KPI yang diaudit oleh puak mereka sendiri.

Antara mangkuk hayun lain selain Azmin yang turut gagal adalah Ahli Parlimen Teluk Kemang, Ahli Parlimen Balik Pulau dan beberapa nama lagi. Perkara ini didedahkan menerusi sebuah laman potal, Free Malaysia Today, yang juga merupakan antara laman portal yang sebelum ini cenderung kepada pakatan pembangkang. Seperti biasa, Azmin menafikan dakwaan tersebut dan mahu laman portal menarik balik laporan tersebut.

KPI yang menjadi penentu aras kemampuan seseorang ahlu parlimen ini sebenarnya telah dibina dan deselia oleh jawatankuasa yang dilantik oleh Pakatan Rakyat sendiri, bukannya dari pihak luar. Dan setiap laporan dan keputusan disalurkan terus kepada Presiden PKR, Wan Azizah.

Bagaimana Azmin dan konco-konconya mampu berkhidmat dengan cemerlang kepada rakyat Malaysia jika ditakdirkan Pakatan Rakyat berkuasa? Sedangkan audit dalaman yang dilakukan oleh mereka sendiri pun Azmin dilihat telah gagal memenuhi kriterianya. Mungkin disebabkan Azmin terlalu tamakkan kuasa hinggakan tanggungjawabnya kepada rakyat terutama penduduk yang diwakilinya di Gombak terabai.

Timbalan presiden PKR, Azmin Ali berkata beliau tidak tahu mengenai laporan audit luar yang mengatakan beliau dan enam lagi ahli parlimen PKR telah gagal dalam ujian Indeks Prestasi Utama (KPI) dan mencabar portal berita yang melaporkan mengenainya supaya membuktikannya.

"Setakat yang saya ketahui, tidak ada perbincangan mengenai laporan ini. Saya agak terkejut Free Malaysia Today (FMT) menyiarkan laporan yang tidak berasas ini," katanya kepada Malaysiakini hari ini.

NONEDalam laporannya hari ini, portal berita itu memetik sumber yang mendakwa Azmin (kanan) adalah antara tujuh ahli parlimen PKR yang diklasifikasikan sebagai 'wakil rakyat yang gagal melaksanakan tugas mereka', dalam laporan audit luar, yang disediakan oleh jawatankuasa khas yang diketuai oleh anggota Majlis Pimpinan Pusat (MPP), Nik Mahmood Nik Hassan.

Ahli parlimen lain yang disenaraikan ialah Azan Ismail (Indera Mahkota), Kamarul Baharin Abbas (Telok Kemang), Abdullah Sani (Kuala Langat), Hee Loy Sian (Petaling Jaya Selatan), Yusmadi Yusoff (Balik Pulau) dan Loh Gwo-Burne ( Kelana Jaya).

Azmin, yang juga ahli parlimen Gombak dan ADUN Bukit Antarabangsa, mencabar portal berita itu supaya membuktikan kebenaran laporan tersebut.

Bekas timbalan presiden PKR, Syed Husin Ali juga menyuarakan pandangan yang sama dengan Azmin.

"Setakat yang saya tahu, tidak ada laporan mengenai PKI ahli parlimen PKR," tulis Syed Husin di Twitter. - MalaysiaKini

SMB yakin dan percaya bahawa rakyat Malaysia sudah pun dapat menilai tahap keupayaan kepimpinan Pakatan Rakyat. Ditambah pula dengan laporan KPI yang jelas memperlihatkan kegagalan pemimpin Pakatan Rakyat membuktikan bahawa mereka ini tidak mampu lagi membela dan menjaga kebajikan rakyat. Pemimpin Pakatan Rakyat terutama dari PKR secara terang-terangan menonjolkan ciri-ciri keperibadian mereka yang hanya mementingkan kuasa dan kedudukan. 

Walaupun 1000 penafian keluar dari mulut mereka, namun mereka tidak mampu lagi membohongi rakyat. Rakyat dapat melihat setakat mana sumbangan mereka kepada rakyat. Mereka telah gagal membawa perubahan positif di kawasan yang diwakili mereka. Mereka hanya bermegah dengan pembaharuan yang sebenarnya telah pun dicetuskan sebelum mereka menjadi wakil rakyat. Terlalu banyak pembohongan dan janji manis yang ditabur oleh mereka kepada rakyat. Rakyat faham memang sukar untuk merealisasikan 100% apa yang dijanjikan. Tapi setidak-tidaknya tunaikanlah sekurang-kurangnya 70% dari janji yang ditabur. Janganlah sampai langsung gagal menunaikan janji. Rakyat sudah muak untuk mendengar alasan. Rakyat mahu melihat langkah pertama ke arah sesuatu pembaharuan. Jangan sekali-kali menabur janji jika tidak mampu menunaikannya di kemudian hari.

1 Ulasan

  1. salam perjuangan,

    blog yang menarik,isu yang di paparkan membuka minda.mohon untuk link kan blog saya ke blog tuan.
    Semoga dapat meneruskan perjuangan yang sebenar di alam maya.

    tq

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama