Advertisement - Contact Us

'Anu' Sang Anwar masih ampuh. Tidak hairanlah kenapa Azizah masih setia...

1.  Sikap yang ditojolkan oleh Wan Azizah sememangnya sudah dijangka dan sudah diketahui sejak dari dahulu lagi. Walau apapun isu yang timbul membabitkan suaminya, Sang Anwar, Wan Azizah tetap dengan style nya iaitu mendiamkan diri dan menganggap semua isu yang timbul seperti tidak wujud. Hakikatnya inilah kelebihan dan keistimewaan yang dimiliki oleh seorang Presiden sebuah parti terkenal, MEMBISU...

2.  Jadi sememangnya tidak ada gunanya jika kita menantikan respon dari azizah kerana umum sudah sedia maklum bahawa PKR mahupun Pakatan Rakyat adalah hak milik mutlak suaminya dan dibantu oleh Azmin. Kedudukannya sebagai Presiden parti sebenarnya hanyalah sebagai retorik semata-mata dan sekadar menjadi simbol yang simbolik kepada PKR.

3.  Jika tekanan bertubi-tubi diberikan kepada Azizah, maka akan terkeluarkan statement-statement bangang dari mulut Azizah. Malah tidak dinafikan statement yang keluar datangnya dari Anwar, cuma disuarakan dari mulut Azizah. Jadi usaha untuk mendapatkan respon dari azizah merupakan satu usaha yang menghabiskan 'boreh' sahaja.

4.  Tidak mustahil sebenarnya azizah tahu dan sedar tembelang yang dilakukan dan disimpan oleh suaminya selama ini. Mungkin atas dasar kuasa, kududukan, pangkat maka Azizah memilih untuk terus mendiamkan diri dan menghalalkan apa yang dilakukan oleh suaminya. Doa kita hanyalah agar dibukakan pintu Azizah agar tidak lagi terus berseongkolkan dengan perilaku jahat suaminya.

"BUKIT MERTAJAM 6 Jan. - Bekas Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pulau Pinang, Aminah Abdullah mempersoalkan sikap Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail yang terus membisu mengenai pelbagai dakwaan termasuk yang berbentuk peribadi mengenai suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menurut Aminah, sebagai seorang isteri yang bermaruah dan berwibawa, Wan Azizah sepatutnya bertindak balas terhadap semua dakwaan berkenaan termasuk pendedahan Datuk S. Nallakarupan bahawa Anwar merupakan seorang 'pelacur politik.'

"Saya cukup hairan kenapa Wan Azizah masih membisu apabila Nallakarupan mendakwa Anwar adalah 'putar alam' yang pernah menjadi Timbalan Perdana Menteri tetapi akhirnya menjadi 'pelacur politik.'

"Sikap membisu beliau ini akan membuatkan orang ramai percaya apa yang didakwa oleh Nallakarupan itu ada asas dan kebenarannya," katanya kepada Utusan Malaysia hari ini.

Aminah mengulas laporan Utusan Malaysia hari ini yang memetik kenyataan Nallakarupan yang menyatakan kesediaan untuk mendedahkan segala rahsia Anwar ketika perbicaraan membabitkan mereka berdua di mahkamah.

Nallakarupan yang juga Presiden Parti Bersatu India Malaysia (MUIP) dalam laporan itu berkata, sepanjang persahabatannya dengan Anwar selama 30 tahun, banyak rahsia Penasihat PKR itu yang diketahuinya termasuk yang berbentuk peribadi.

Menurut Nallakarupan, sebagai warganegara yang sayangkan negaranya, beliau sedikitpun tidak gentar untuk berhadapan dengan cabaran Anwar dalam apa bentuk sekalipun.

Tambah Aminah, sikap membisu Wan Azizah juga mengesahkan andaian bahawa beliau adalah 'presiden patung' yang hanya tahu berlakon dan membaca skrip yang diberi.

"Beliau (Wan Azizah) sama dengan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang hanya tahu membaca skrip dalam kemelut pelantikan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor yang baru.

"Ini menggambarkan seolah-olah PKR memang parti yang ditubuhkan mengikut skrip yang diberi dan pemimpinnya hanya pandai membaca skrip yang ada," ujarnya." - Utusan Online.

2 Ulasan

  1. masih ampuh ker atau (meminjam bidalan YB Kulim) ada khinzir di balik yong tau foo? (ada rahsia cik wan yang nuar pegang ke? atau bersyukur kerana berlakikan 'anugerah tuhan'?) hehehe

    BalasPadam
  2. .....itu suami dia memanglah dia setia,kalau bini kau adakah ia akan setia atau cari batang lain.....bodoh ?
    ....yang kau sibuk apa hal.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama