-->

Suara Melayu Baru

Breaking News
Loading...

Jumaat, 31 Disember 2010

Teressa Kokte teringin melihat 13 Mei berulang. Tidak ada sebab untuk PM memohon maaf...

1.  Cibai betul Teressa kokte ni. Sebenarnya inilah strategi bangsat bernama DAP. Mereka sentiasa mencari jalan dengan meniup api perkauman dan keagamaan agar timbul rasa tidak senang di kalangan rakyat Malaysia. DAP tidak pernah mahu melihat rakyat Malaysia hidup dalam kemakmuran berbilang kaum. Ada saja isu sensitif yang ditimbulkan agar wujud prasangka buruk di antara kaum dan agama.

2.  Kenapa Teressa Kokte mendesak agar PM memohon maaf berkaitan isu salib ini? Tidakkah sepatutnya mereka perlu lebih peka terutama membabitkan isu sensitif dalam Islam. Atau Teressa semamangnya cuba untuk menjerat PM dengan menimbulkan isu ini untuk mewujudkan rasa kurang selesa penganut Kristian terhadap PM. Walhal sepatutnya perkara ini tidak timbul jika pihak penganjur tahu menghormati dan lebih sensitif jika mahu menjemput PM ke majlis mereka.

3.  PM bukanlah seperti segelintir pemimpin PAS. PM pastinya tidak rela menggadaikan pegangan agamanya hanya semata-mata kerana kedudukan, pangkat dan kuasa. Tidak seperti pemimpin PAS. Mereka sanggup menjual agama asalkan matlamat politik bersama sekutu mereka yakni DAP dapat tercapai. Tidak hairanlah melihat PAS melaungkan takbir kepada pemimpin kafir seperti Lim Guan Eng.

4.  Malah apa yang berlaku di Selangor juga jelas menunjukkan betapa pemimpin PAS buta Islam. Kita tidak pernah menghalang kegiatan senam robik diadakan sebagai satu aktiviti sihat termasuk di perkarangan masjid. Apa yang dipertikaikan adalah tindakan pemimpin DAP yang langsung tidak peka apabila mengenakan pakaian yang tidak sesuai dan mendedahkan aurat ketika turut sama menyertai aktiviti senamrobik di perkarangan masjid. Mungkin pemimpin ini buta Islam, apa yang menyedihkan adalah apabila tidak ada seorang pun cerdik pandai dari PAS yang berani menegur atau memberikan pakaian yang sesuai kepada pemimpin DAP ini.

5.  Apa pun, soalnya sekarang jelas Teressa Kokte hanya ingin mempolitikkan isu salib ini. Seharusnya Teressa yang sepatutnya memohon maaf kepada PM kerana tidak sensitif terhadap apa yang dituntut dalam Islam.

"Ahli parlimen Seputeh Teresa Kok menuntut Datuk Seri Najib Razak supaya memohon maaf berhubung satu arahan daripada pejabat perdana menteri supaya membuang elemen keagamaan daripada satu majlis sambutan Krismas.

NONETeresa berkata arahan itu menetapkan supaya lambang salib disisihkan daripada satu majlis yang dihadiri Najib pada 25 Disember lalu.

Majlis berkenaan diadakan di kediaman ketua biskop gereja Katolik Kuala Lumpur.

Arahan berkenaan juga melarang berlakunya upacara sembahyang dan nyanyian lagu-lagu pemujaan di majlis anjuran Persekutuan Kristian Malaysia (CFM) itu, kata Teresa lagi.

Teresa yang juga exco kanan kerajaan Selangor menyifatkan arahan daripada pejabat perdana menteri itu merupakan satu tindakan yang "tidak menghormati" masyarakat Kristian.

"Arahan Pejabat Perdana Menteri itu adalah satu pengkhianatan terhadap (slogan) berbilang etnik, berbilang agama 1Malaysia yang dikhutbahkan dengan penuh ghairah oleh Najib," kata Kok dalam satu kenyataan hari ini.

najib pc 091210 01Tambahnya, Najib perlu memohon maaf kepada CFM kerana "menyah-Kristiankan" majlis sambutan Krismas berkenaan dan menafikan kebebasan beragama bagi rakyat Malaysia.

“Arahan seperti itu daripada Pejabat Perdana Menteri menunjukkan betapa tidak ikhlas dan tidak sopan kelakuan Najib sebagai seorang tetamu," katanya.

Teresa juga berkata, beliau meragui sekiranya Najib tidak mengetahui bahawa pejabatnya sendiri telah mengeluarkan arahan berkenaan.

Sehubungan itu juga, beliau menggesa Najib mengeluarkan permohonan maaf secara terbuka dan mengarahkan kerajaan supaya menghormati tradisi Krismas dan hak rakyat Malaysia untuk bebas beragama.

“Saya harap Najib dan pejabatnya akan sedar bahawa ada makna mendalam bagi Krismas, melebihi Santa Claus dan salju dan makna mendalam itu perlu dihormati," katanya." - MalaysiaKini

Sekadar mendoakan agar cepat mati... Nik Ajis masih hidup !!!

1.  Kesian Nik Ajis. Belum pun nazak tapi dah ada suara-suara yang menghebohkan kononnya Nik Ajis dah mati. Memang patut la Nik Ajis melenting. Manakan tidak, tak pasal-pasal dikatakan Kelantan kehilangan Menteri Besar. Apa lagi, Nik Ajis dengan bengis meminta kepada sesiapa yang menghebohkan kematiannya agar memohon maaf kepadanya.

2.  Sebenarnya Nik Ajis tersalah faham. Tidak ada yang menghebohkan kematiannya cuma kita mendoakan agar Nik Ajis cepat mati. Itu saja. Rasanya tak salah untuk mendoakan agar Nik Ajis cepat mati. Setidak-tidaknya kita tidak mendoakan keburukan Nik Ajis sepertimana Nik Ajis pernah mendoakan keburukan kepada PM Malaysia, DS Najib.

3.  Memang tidak dinafikan Nik Ajis sebenarnya seorang ustad yang takut mati. Atau mungkin belum bersedia untuk mati lagi. Jadi tidak hairanlah kenapa Nik Ajis masih belum bersedia dan tidak menunjukkan tanda-tanda akan meletak jawatan sebagai MB Kelantan. Malah Nik Ajis masih mahu terus berkuasa sebagai MB dengan beranggapan kononnya tanggungjawab MB hanya menggunakan akal, bukan fizikal..

4.  Malang betul Nik Ajis ni. Dari seorang ustad dan ulama yang digeruni dan dihormati kini menjadi seorang penipu, penyangak, gila kuasa dan pencacai Sang Anwar. Mana mungkin untuk kita menghormati Nik Ajis jika nama Allah pun sanggup dipermainkannya hanya semata-mata untuk menghalalkan apa yang jelas haram. Malah Nik Ajis tergamak mengeluarkan pelbagai pendapat yang tidak layak digelar fatwa hingga berpotensi memesongkan akidah umat Islam di Malaysia.


5.  Untuk mendesak Nik Ajis berundur dilihat semakin mustahil. Disuruh meletakkan jawatan, jauh sekali. Tidak ada pilihan lain, terpaksalah kita bersama-sama mendoakan agar Nik Ajis segera kembali ke Rahmatullah. Sekurang-kurangnya tidak ada lagi fatwa terpesong yang akan keluar dari mulut ustad penipu ni.

6.  Di kesempatan ini juga, SMB dengan penuh rasa bangga sebagai seorang rakyat Malaysia mengucapkan tahniah dan syabas kepada pasukan bola sepak Malaysia kerana telah berjaya menjadi juara Piala AFF Suzuki dengan menewaskan Indonesia dengan agregat 4-2. Berusahalah agar cita-cita melangkah ke Piala Dunia bakal menjadi kenyataan.

Rabu, 22 Disember 2010

"Sang Anwar is the best". Allahyarham Tun Ghafar pun pernah dijual dek Sang Anwar...

1.   Buat pertama kali, SMB memilih untuk memuji Sang Anwar. Selama ini SMB sentiasa membongkar dan menghentam Sang Anwar tetapi kali ini SMB ingin memuji akan kehebatan yang dimiliki oleh Sang Anwar. Bagi SMB yang bagus harus di puji dan begitu jua sebaliknya. Terus terang dikatakan bahawa bagi SMB, 2 orang yang paling hebat berpolitik dalam Malaysia adalah bekas PM Malaysia, Tun Mahathir dan juga bekas timbalannya yang kini merupakan Ketua Pembangkang, Sang Anwar.

2.   Kenapa SMB memilih Sang Anwar sebagai seorang ahli politik yang hebat? Cuba kita kembali semula kepada asas politik. Apa sebenarnya yang dimaksudan dengan politik? Bagi SMB, politik berkisar kepada bagaimana seseorang itu mengekalkan atau mengejar kekuasaan dan kedudukan dengan apa sahaja peluang yang berada di sekeliling. Dan disebabkan dengan itu lah politik sering dikaitkan dengan kekotoran dan kemungkaran.

3.  Pada zaman sekarang, agak sukar untuk mengembalikan atau mengaplikasikan politik yang baik, telus, jujur dan sempurna.  Lihat sahaja apa yang terjadi kepada mantan PM Malaysia, Tun Abdullah. Beliau cuba mengamalkan politik yang bersih, tetapi pada masa yang sama, orang disekelilingnya gagal merealisasikan matlamat Pak Lah malah sering mempergunakan Pak Lah demi untuk mencapai cita-cita politik. Jadi, bukan sekadar PM malah perubahan perlu dilakukan secara total hingga melibatkan akar umbi jika mahu mengaplikasikan politik yang positif.

4.  Soalnya sekarang, politik itu tetap kotor. Dan di sinilah kenapa Sang Anwar wajar mendapat pujian SMB. Sang Anwar bijak menggunakan kekotoran politik dan mengambil peluang terhadap apa yang berada di sekelilingnya asalkan dirinya sentiasa berada di puncak kuasa. Mungkin disebabkan Sang Anwar merupakan bekas anak didik Tun Mahathir maka tak hairanlah bagaimana Sang Anwar masih mampu bertahan hingga kini. Tun Mahathir sendiri adalah seorang yang sangat bijak berpolitik hingga mampu bertahan sebagai PM lebih dari 20 tahun.

5.  Kita kembali kepada kelebihan Sang Anwar. SMB memuji Sang Anwar sebagai seorang yang sangat bijak berpolitik demi mengejar cita-citanya. Teknik politik yang menjadi kepakaran Sang anwar boleh kita lihat pada setiap masa. Sang Anwar merupakan pakar 'spin issue'. Sang Anwar mampu mewujudkan dan memperbesarkan isu sampingan walau asalnya ia adalah tidak logik demi untuk menutup dan melindungi isu yang memberi kesan negatif kepada dirinya.


6. Kita lihat isu yang diterbitkan oleh Wikileaks. Pada asalnya Sang Anwar lah yang septutnya lebih risau apabila Wikileaks mendedahkan kononnya Singapura, Australia dan Usa mempunyai bukti teknikal yang mengaitkan Sang Anwar dengan kes liwat. Malah Lee Kuan Yew juga amat yakin dan mempunyai bukti bahawa Sang Anwar mempunyai tabiat seks yang aneh. Untuk melindungi isu yang menghantam dirinya, Sang Anwar mengalih isu dengan meminta penjelasn dari Najib berkenaan dengan kononnya pendedahan Wikileaks membabitkan Najib dan Altantunya. Walhal sebenarnya, tidak ada pendedhan yang timbul berkenaan dengan Altantunya. Wikileaks hanya menyatakan bahawa Pm Malaysia, Najib sering dibebani dengan isu rekaan dari pembangkang seperti isu Altantunya, bukan membabitkan altantunya dengan Najib.

7.  Sang Anwar juga merupakan seorang 'speculation programmer' Beliau bijak mempergunakan spekulasi umum bagi melonjakkan imejnya. Cuba kita ikuti bagaimana Sang Anwar mempermainkan spekulasi antaranya dengan Almarhun Tun Ghafar Baba yang didedahkan oleh Saudara Zulkifli Nordin.

"Kisah ini berlaku melibatkan Almarhum Tun Ghafar. sebelum pemergian Almarhum. Anwar pada masa itu hendak meyakinkan kami termasuk teman bahawa UMNO menyokong dia, dan mahu bersama dengan dia. Dan untuk meyakinkan kami termasuk teman, Anwar memberitahu kami Almarhum Tun Ghafar beriya-iya meminta mahu berjumpa dengan Anwar secara rahsia dirumah, untuk meminta maaf dan untuk menyatakan sokongan kepada Anwar. Anwar kata walaupun dia marah dengan Almarhum Tun Ghafar, tetapi demi kesatuan Melayu dia sanggup membuang segala kesalahan Almarhum Tun Ghafar dan berjumpa dengan Tun. Kami semua agak terkejut kerana tidak terfikir ianya akan berlaku. Tetapi apabila mendapat maklumat sah bahawa memang akan ada perjumapaan diantara Anwar dengan Almarhum Tun Ghafar dirumahnya di Bukit Pantai (tak silap teman selepas raya puasa, mungkin raya ketujuh), kami termasuk teman termakan cerita Anwar.

Wamakaru wamakarallah, wallah hukhoirul maakiriin - pembohong merancang dan ALLAH merancang, dan rancangan ALLAH mengatasi segalanya.

Nak jadi cerita, ada seorang diantara kami terserempak dengan Sdr. Zahid Mat Arip, bekas Naib Ketua Pemuda AMK dan cucu Almarhum Tun Ghafar disebuah pasaraya. Maka kawan kami ni pun bersalam dan mengucapkan tahniah kepada Zahid kerana Almarhum Tun Ghafar sudah bertaubat dan mahu berjumpa dengan Anwar dan meminta ma'af kepada Anwar atas kesilapan yang berlaku dan akan menyokong Anwar. Siap nak berjumpa secara rahsia dirumah Tun di Bukit Pantai.

Merah padam dan menyinga marah lah Zahid. "Cilaka punya Anwar, bapak pembohong betul haramjadah ni!!". Siapa yang kenal Zahid tahulah mulut lazer dia. Zahid pun berceritalah kepada kawan kami ni apa sebenarnya berlaku. "Anwar yang mintak sangat nak jumpa Pak Ghafar bulan puasa ni. Katanya nak mintak maaf sebab kesalahan dia mengkhianati Pak Ghafar tahun 1993 dulu". Zahid memulakan cerita. "Jadi Anwar mintak sangat aku aturkan, dan dia sanggup kerumah Pak Ghafar di Bukit Pantai", tambah Zahid. "Jadi akupun jumpalah Pak Gahafar dan bagitahu Anwar nak jumpa ni, nak minta maaf pasal khianat tahun 1993 dulu. Atok ok ke?" tanya Zahid kepada Pak Ghafar. "Boleh percaya ke tu Zahid, Anwar ni banyak autanya, aku bukan tak tahu" sinis Pak Ghafar kepada Zahid. "Tapi kali ni dia betul-betul Atok, bersungguh dia minta, dia sanggup datang rumah Bukit Pantai ni jumpa Atok secara rahsia pun takpe, sebab dia tak mahu PM pandang serong kat Atok nanti (masa tu Pak Lah PM)".

Pak Ghafar pun sebagai orang tua yang sayangkan cucu, bersetuju. "Macam tu jumpa lepas raya ajelah, bulan puasa orang ramai kat rumah. Lepas raya pun biar lambatkan sikit, sebab awal-awal raya anak cucu semua datang. Buat raya ketujuh aje, orang pun dah takde". Begitu pandangan jujur Almarhum Tun Ghafar. Maka Zahid pun terus dengan gembira memaklumkan kepada Anwar persetujuan Pak Ghafar itu. Anwar punya gembira kata Zahid, sampai kata "tolong rahsiakan jangan sampai UMNO tahu, kita kena jaga Pak Ghafar tu".
Kawan yang mendengar pendedahan itu melopong mendengarnya dan menyampuk, "tapi Zahid, itu bukan apa yang Anwar bagitahu kami. Dia kata Pak Ghafar yang nak jumpa untuk mintak maaf, dan dia bersedia walaupun dia sebenarnya malas nak layan Pak Ghafar" dedah kawan kami yang mendengar cerita Anwar itu. Menyingalah Zahid, lalu dia suruh kawan tu telefon Anwar masa tu juga dan bila dapat cakap "kepala ... you lah Anwar, you suruh I atur you nak jumpa Pak Ghafar untuk mintak maaf, sekarang you cerita lain pada orang yang Pak Ghafar yang nak jumpa jumpa you dan nak mintak maaf serta menyokong you. Pigi jahanamlah you Anwar. You ni memang political animal lah, haiwan politik!!". Maki Zahid kepada Anwar lalu menghempas telefon.

Zahid terus menghubungi Almarhum Tun Ghafar dan menceritakan apa yang berlaku. Dan Tun Ghafar jawab, "dah agak dah tu, Anwar ni memang kaki kelentong". Dan kawan kita yang berjumpa Zahid tu menceritakan bagaimana dia dimaki oleh Anwar kerana menceritakan hal itu kepada Zahid. Dan kawan itu, seorang pemimpin kanan PKR hari ni dah pun keluar daripada PKR kerana menyedari kelentong dan putar belit Anwar. Siapa kawan itu, biarlah ia menjadi rahsia kami. Tapi Anwar tahu siapa yang dimaksudkan. Semoga ALLAH mencucuri rahmat kepada Almarhum Tun Ghafar." - blog Zulkifli Nordin.

8.  Malah Sang Anwar juga berjaya mengaitkan Ketua Pemuda UMNO, Khary Jamaluddin dengan politik kotornya. Sang Anwar berjaya meyakinkan KJ kononnya Anwar kini sudah berubah dan bersedia menabur bakti kepada bapa mertua KJ yang juga PM pada ketika itu. KJ yang termakan janji manis Anwar telah pergi ke rumah Anwar untuk menyerahkan passport pada malam pembebasan Sang Anwar dari penjara Sungai Buluh. Akibtanya, hingga kini KJ terpaksa menjawab pelbagai dakwaan berkaitan isu ini sehingga ada yang membuat spekulasi kononya KJ merupakan tali barut Anwar.

9.  Banyak lagi kebijaksanaan Sang Anwar dalam politik hingga belliau mampu bertahan hingga kini. Bukan setakat PAS dan DAP, malah seluruh Malaysia berjaya ditipu dan dipergunakan demi kepentingan poltiknya. Bagi SMB Sang Anwar wajar dipuji dari segi gaya permainan politiknya. Tetapi untuk menjadi seorang pemimpin atau Perdana Menteri, Sang Anwar adalah seorang yang sangat tidak layak jika faktor nilai, etika dan akhlak diambil kira.

Selasa, 21 Disember 2010

PANAS !!! Tuala merah akan menjadi saksi perilaku seks pemimpin PAS dengan isteri orang...

1.   Ppppeerrrggghhhh... Panas ni.... Kuat berzina betol pemimpin PAS ni. Sampai dah tak kira tempat, waktu dan masa dah. Bila rasa dah terpacak, bini orang pun dah tak peduli dah. Asal boleh menjolok dan menerobos, dalam keretapi pun boleh jadi 'pot'.

2.  Itu cerita pemimpin. Yang si pencacai di bawah entah la. Tak hairanlah bila tengok gelagat pemimpin PAS yang kuat nafsu ni. Manakan tidak, tengok saja la laman web dan blog yang menyokong PAS ni. Penuh dengan iklan seks. Nak jadi kuat la, besar la, tahan lama la dan macam-macam ubat dan jamu lagi yang di'promote' dalam laman web dan blog PAS ni.




3.  Itu satu hal. Yang si Nik Ajis pun satu hal. Tak habis-habis keluarkan fatwa sendiri. Dah la tu. Semua fatwa menyeleweng. Pas tu, gunakan fatwa untuk menipu orang lain. Nik Ajis bercakap macam dia sorang je ustaz, orang lain tak tahu hukum hakam.

4.  Bila kerajaan nak masukkan matapelajaran pendidikan seks di sekolah, puak PAS bangkang dan hentam. Sepatutnya pendidikan seks ni diajarkan terlebih dahulu kepada puak PAS terutama kepada pemimpin dia yang kononnya maksum ni. Sebab mereka nilah yang buta seks sampai kan tak tau yang betul dan salah. Patutla Kelantan banyak kes buang bayi, sumbang mahram dan zina. Entah berapa ramai bayi yang dibuang yang berbapakan pemimpin PAS ni.

5.  Apa pun, mari kita saksikan pengakuan dari seorang Hamba Allah yang telah mengaku menangkap seorang pemimpin PAS yang sedang berzina dengan isteri orang.





6.  Mustahil hamba Allah ini menipu kerana dia berani membuat pengakuan secara terbuka malah bersedia disaman oleh puak PAS atas apa yang didakwanya.. Sudah sampai masanya untuk rakyat Malaysia menilai siapa sebenarnya yang berada dan berselindung di sebalik panji PAS yang selama ini kononnya berjuang menegakkan Islam. Walaupun hanya segelintir yang berkelakuan begini namun ia sudah cukup untuk menjatuhkan imej PAS dan sekaligus memalukan Islam secara totalnya.



Jumaat, 17 Disember 2010

Bontot Sang Anwar sudah mula terbakar !!! Selamat Datang Ummi Hafilda...

1.  SMB dapat rasakan mimpi yang pernah dialami oleh SMB kian hampir menjadi kenyataan. Mimpi SMB ini telah pun didedahkan dalam posting sebelum ini KLIK SINI... Sang Anwar sebenarnya sudah hilang arah tuju untuk mempertahankan survival politiknya.

2.  Dengan pendedahan yang dibuat oleh Wikileaks sebenarnya sudah cukup untuk menggoncang keyakinan penyokongnya baik di dalam Malaysia mahupun di luar negara. Dan seperti sudah dijangka, anwar mengalih perhatian isunya dengan membangkitkan semula isu APCO yang langsung tidak relevan hingga ke tahap menjadikan parlimen seperti undang-undang rimba.


3.  Dalam masa yang sama, timbul juga suara-suara bangang yang mengaitkan kononya pendedahan yang dibuat oleh Wikileaks merupakan satu konspirasi dari UMNO dan kerajaan Malaysia. Tidakkah ini satu tanggapan yang bodoh dan dayus? Tidak ada sebab Wikileaks untuk berkonspirasi dengan UMNO. Hebat mana sangat Sang Anwar ni hingga UMNO terpaksa berkonspirasi dengan Wikileaks? Kerajaan Malaysia sebenarnya sedaya upaya cuba mempertahankan demokrasi dan ketelusan undang-undang termasuk kes membabitkan Anwar. Walhal jika dinilai dari segi kuasa, bila-bila masa sahaja kerajaan Malaysia boleh menggunakan kelebihan yang ada atas apa jua alasan untuk menjahanamkan Anwar walaupun hingga ke tahap ke tali gantung. Tidak perlu kerajaan Malaysia terus memberi peluang kepada Anwar untuk mempermainkan kedaulatan undang-undang, melengah-lengahkan tempoh perbicaraan kesnya dan bermacam lagi perkara yang dilakukan Anwar.

4.  Dan kini terbaru, kehadiran wanita yang pernah menggegarkan negara hingga berjaya menjatuhkan gergasi ketika itu hingga disumbat ke penjara ke dalam arena blog. Beliau adalah Ummi Hafilda yang juga merupakan saudara kepada orang kanan Anwar, azmin Ali dan pengacara terkenal, Azwan Ali. Kehadiran Ummi akan membuatkan Anwar dalam keadaan amat tertekan dan terkial-kial. Maka akan lebih banyak lagi pendedahan akan berlaku dan tidak mustahil Anwar akan mengadakan sidang media tergempar seperti yang berlaku dalam mimpi SMB. Selamat datang Ummi Hafilda...


Khamis, 16 Disember 2010

PANAS !!! Sang Anwar akan membuat pengakuan eksklusif dalam satu sidang media tergempar

1.  "Terima kasih diucapkan kepada semua wakil media yang hadir pada malam ini. Tujuan saya mengadakan sidang media tergempar ini adalah untuk mengembalikan ketenangan dalam hidup saya berikutan pelbagai isu yang sudah tak tertanggung lagi. Sebenarnya saya sudah tidak tahan lagi hidup dalam kepuraan dan bergelumang dengan dosa. Maka disebabkan inlah yang mendorong saya untuk membuat pengakuan agar selepas ini saya tidak perlu lagi hidup dihambat dengan dosa silam"



2.  "Pertama, saya ingin memohon maaf kepada Saudara saiful Bukhari dan seisi keluarga. Sememangnya saya mengaku bahawa saya telah meliwat Saudara saiful seperti mana yang didakwanya. Saya gagal mengawal nafsu luarbiasa saya hingga terpaksa menggunakan kedudukan saya untuk mengambil kesempatan dan meliwat Saudara Saiful. Begitu juga kepada Sukma dan beberapa orang lagi. Maafkan saya"

3.  "Kedua, Saya juga memohon maaf kepada orang kepercayaan saya, Azmin Ali kerana saya telah mempergunakan kepercayaan yang dicurahkannya kepada saya. Memang saya mengaku bahawa saya dan Shamsidar (isteri azmin) pernah menjalinkan hubungan istimewa hingga terlanjur. Disebabkan nafsu syaitan maka saya dan shamsidar terlupa batas hubungan. Shamsidar memang seorang wanita yang hebat di ranjang, tidak seperti Wan Azizah yang mudah tewas di ranjang"

4.  "Ketiga, saya ingin memohon maaf kepada seluruh rakyat Malaysia. Saya bukanlah seorang pemimpin hebat yang selayaknya untuk memimpin rakyat Malaysia. Saya hanyalah seorang penipu, pendusta dan gemar mempergunakan orang di sekeliling saya demi untuk mencapai matlamat dan niat politik jahat saya. Terus terang saya katakan bahawa cita-cita ke Putrajaya adalah palsu dan tak mungkin berlaku. Malah saya akui saya bersedia menggadaikan negara asalkan dendam kesumat saya terhadap Tun Mahathir terbalas"




5.  "Keempat, saya juga mengaku...", kkkrrrrrrriiiiiiiiiiiiiinnnnnnnngggggg (bunyi loceng). Pergghhh, rupanya SMB bermimpi. Hebat juga mimpi SMB ni. Ngeri, ngilu, tragis, seram, lucu dan pelbagai lagi jika hendak menggambarkan mimpi yang dialami oleh SMB ini. Mimpi ini membuatkan SMB lama terpaku dan memikirkannya. Mungkinkah mimpi SMB ini boleh menjadi kanyataan? Dan mungkinkah sudah sampai masanya untuk Sang Anwar Durjana membuat sidang media tergempar seperti yang berlaku dalam mimpi SMB?

6.  Jika difikir dan dinilai berdasarkan senario politik semasa, SMB berpendapat bahawa tidak mustahil mimpi di atas bakal menjadi kenyataan. Anwar sebenarnya berada dalam keadaan yang sangat terdesak dan mendesak. Hampir ke semua talian hayat telah Anwar gunakan. Yang tinggal hanyalah sisa-sisa talian hayat yang sebenarnya tidak boleh lagi diterima dek akal yang rasional. Anwar hanya mengharapkan pengaruhnya dan ketaksuban penyokongnya untuk terus menepis segala yang mendatang.

7.  Sokongan dari sekutunya yakni DAP dan PAS tidak boleh diharap lagi. Sokongan mereka hanya berpaksikan pada kuasa dan kedudukan yang pernah dijanjikan. Tidak mustahil, tatkala desakan melampau yang datang dari akar umbi dalam PAS dan DAP bakal mengakibatkan kedua-dua sekutu ini menjadi 'berkerutu' dan keluar dari Pakatan Rakyat. Maka tinggallah Anwar dan para kroninya terus mempertahankan ego demi matlamat yang kabur.

8.  Ekoran pendedahan eksklusif dari WikiLeaks membuatkan Anwar benar-benar terkial-kial. Nak duduk takut tersungkur, nak berdiri risau terlentang. Tanpa Anwar jangka rupa-rupanya, pihak yang selama ini menjadi temnpat Anwar bersandar telah rebah menghempap dirinya sendiri. Bermula denga pihak kerajaan Australia yang was-was dengan penafian kes liwatnya. Kini berjangkit pada Lee Kuan Yew yang mendedahkan bahawa beliau percaya bahawa Sang Anwar memang terlibat dalam kes liwat.



9.  Anwar sedar adalah tidak bijak jika dia bertindak untuk menyaman atau mengambil tindakan undang-undang ke atas Lee Kuan Yew. Masyarakat Cina di Malaysia sangat menghormati dan menyanjungi pemimpin Singapura itu. Jika Anwar menyaman LKY maka secara tak langsung sokongan dari masyarkat Cina akan terhakis. Anwar amat mengharapkan sokongan orang Cina dan India. Baginya sokongan Melayu terhadapnya sudah lama terhakis semenjak dirinya mula menghantam hak keistimewaan orang Melayu.

10. Mungkin hanya tinggal 2 pilihan kepada Sang anwar demi untuk kelangsungan politiknya. Pertama, menjadikan mimpi di atas sebagai realiti dan ini pasti bukan pilihan utamanya. Kedua, meneruskan gaya spin politinya sperti biasa, samada mengaitkan pihak lain dengan tujuan sabotaj atau mencetuskan isu lain asalkan dapat membayangi tumpuan terhadap isunya.




11. Tidak mustahil Anwar akan mengaitkan pengasas dan penulis laman web Wikileaks sebagai tali barut UMNO yang dibayar oleh UMNO untuk menjatuhkan karier politiknya. Setidak-tidaknya, orang yang taksub terhadap dirinya akan terus mempercayai apa saja yang keluar dari mulut busuknya. Atau mungkin Anwar akan membangkitkan dan mensensasikan semula isu APCO dan Israel untuk menutup buat sementara waktu kes liwatnya.

12. Sebenarnya, gerak langkah Sang Anwar kini sudah boleh dan mudah dibaca oleh seluruh rakyat Malaysia. Langkahnya dari dulu hingga kini tetap sama, tidak berubah dari segi dasar, cuma konsep dan kaedahnya berbeza. Rakyat Malaysia hanya ingin melihat sejauh mana Anwar mampu bertahan dengan tipu helahnya. Dan percayalah, satu hari nanti yang kian hampir menjelma, tipu helahnya jugalah yang akan memakan dirinya hingga lumat.



Selasa, 14 Disember 2010

Pengumuman !!! Mari beramai-ramai menyertai Program 'Malaysian Gold Jamboree 2011'...

Klik Sini untuk layari blog Malaysian Gold Jamboree 2011

Malaysian Gold Jamboree 2011 bakal diadakan pada :

  • Tarikh                             : 27 March 2011
  • Hari                                : Ahad
  • Tempat                           : Bukit Merah Lake Town Resort
  • Kategori                         :  1.  Terbuka
  •                                          2.  Wanita
  •                                          3.  Veteran  (45 tahun ke atas)
  • Masa Flag off                 : 7.45 pagi
  • Tempat mula dan tamat   : Sekitar Bukit Merah
  • Jarak kayuhan                 : 40 km + +
  • Trek                               : 20% road + 80% offroad
Yuran penyertaan yang akan dikenakan bagi setiap penyertaan adalah sebanyak RM50.00.
Sebagai tanda cenderahati, setiap peserta berdaftar akan diberikan bag, jersey dan saguhati.

Bagaimana untuk mendaftar penyertaan :
  1. Download borang penyertaan. KLIK SINI...
Penganjuran mensasarkan seramai lebih dari 3000 orang peserta yang akan mengambil bahagian.

Selain itu, program Malaysian Gold Jamboree 2011 juga memberi peluang kepada seluruh ahli keluarga dan anak-anak untuk turut mengambil bahagian dalam beberapa acara yang diadakan.

Beberapa acara yang akan turut diadakan sementara menanti pertandingan kayuhan ini berlangsung adalah :
  • Senamrobik
  • Pertandingan mewarna kepada kanak-kanak
  • Persembahan dan nyanyian oleh artis jemputan
  • Cabutan bertuah (akan diumumkan kemudian)
Sementara itu, untuk makluman, penganjur akan turut menyedikan makan tengahari kepada semua yang hadir. Lebih menarik, makan tengahari akan disediakan dalam bentuk 'FOOD FUN' (Bufey Stail).

Kepada badan korporat dan perseorangan yang berminat untuk menaja program ini, tuan/puan adalah sangat dialu-alukan.


Ahad, 12 Disember 2010

Rakyat sudah tahu !!! Lembu punya susu, bukan 'babi' punya susu...

1.  Memang itulah kerja hakiki Pakatan Rakyat yang terdiri daripada PKR, PAS dan DAP. Mereka hanya hebat mengetuk tin kosong, hingga gah ke seantero dunia. Tapi hakikatnya, tin kosong tetap tin kosong. Tak ade isi Haprak sahaja lebih.

2.  Mungkin mereka bernasib baik pada PRU 12 bilamana tin kosong yang diketuk berjaya menambat hati ramai rakyat Malaysia. Hasilnya mereka berjaya menawan 5 buah negeri dan Kuala Lumpur di samping menafikan 2/3 kuasa BN dalam parlimen.

3.  SMB percaya tin kosong yang diketuk takkan ke mana. Perlu diingat, kejayaan mereka pada PRU12 bukanlah disebabkan oleh tin yang mereka ketuk sangat pun. Ia lebih menjurus kepada kegagalan BN mengurus tadbir negara dengan baik hingga membuatkan rakyat muak dan meluat dengan telatah BN. Sebagai tanda protes rakyat terhadap BN maka alternatif yang ada hanyalah Pakatan Rakyat. Pada masa itu, jika kambing pun menjadi alternatif, SMB percaya rakyat mungkin akan turut memangkah si 'kambing'.

4.  Rakyat sedar bahawa segala janji dan manifesto yang digembar-gemburkan oleh PR pada PRU12 hanyalah sekadar 'menanam tebu di pinggir bibir'. Tak lebih pada itu. Jadi tak hairanlah malah memang sudah dijangka melihat kegagalan PR mengotakan apa yang telah ditabur sebelum ini.

5.  Apa yang rakyat nak lihat dan nilai sekarang adalah bagaimana PR memberi alasan dan mencari jalan singkat bagi mengatasi kegagalan mereka dan sekaligus dapat mengaburi mata rakyat dari terus menoropong kelemahan mereka. Satu alasan atau jawapan yang sering menjadi dakwaan mereka baik di Penang, Kedah, Perak mahupun dalam parlimen adalah mengaitkan kegagalan mereka dengan kelemahan pentadbiran kerajaan terdahulu yakni BN. Inilah salah satu kaedah lapok mereka.



6.  Atau, jika ada pembangunan atau kejayaan yang berjaya dikecapi, mereka akan mengaku kononnya merekalah yang telah berjaya membawa pembangunan atau kejayaan walhal ianya sudahpun bermula sejak sebelum mereka mengambil alih pentadbiran lagi. Dengan erti kata lain 'lembu punya susu, babi dapat nama'.

"Cuba bayangkan negeri Pulau Pinang sekarang tanpa sistem bas Rapid.Ini sebenarnya adalah inisiatif kerajaan pusat untuk membantu negeri itu menyelesaikan masalah pengangkutan yang cukup gawat tak lama dulu.

Jika tidak soal pengangkutan awam sudah tentu bikin Ketua Menteri Lim Guan Eng berserabut memikirkannya.

Sayangnya ibarat lembu punya susu…sapi dapat nama.Mungkin ramai yang dok naik turun bas Rapid di negeri itu tak sedar kemudahan itu adalah ehsan kerajaan pusat bukan kerajaan negeri.
Itu baru contoh kecil.Tak perlulah kita cakap bab kerajaan DAP negeri itu kira cuci mangkuk saja dapat bersenang lenang macam depa hebat kerana segala macam sudah tersedia semasa BN perintah dulu.

 
Mendiang Tun Lim Chong Eu,bekas Ketua Menteri,khususnya yang banyak buat kerja transformasi Pulau Pinang sehingga jadi tempat orang dari segela negeri lain termasuk Kelantan cari makan.

Kawan cakap bab ni untuk panjangkan sikit kisah gesaan Tan Sri Muhyiddin Yasin masa berucap pada perjumpaan dengan jentera BN Selangor di Bangunan UMNO Selangor di Shah Alam Khamis.
Timbalan Perdana Menteri antara lain meminta pemimpin Barisan Nasional (BN) di Selangor melibatkan diri secara langsung dalam setiap inisiatif yang dijalankan oleh kerajaan supaya program itu tidak "diculik" oleh pembangkang.
Katanya meskipun Selangor diperintah oleh pakatan pembangkang, kerajaan pusat tetap menyalurkan peruntukan melalui jabatan dan agensinya yang beroperasi di negeri itu demi kepentingan rakyat.
Oleh kerana kita tidak ada 'ownership' menyebabkan ia seolah-olah bukan dijalankan oleh kerajaan BN.
"Ada ketika program yang dijalankan oleh kerajaan pusat 'diculik' oleh kerajaan Pakatan Rakyat walaupun peruntukan mereka tidak sebesar peruntukan yang disalurkan oleh kerajaan pusat. Ia kelihatan seolah-olah seperti peruntukan yang banyak disalurkan oleh mereka," katanya.

Ramai juga kawan-kawan kata Pakatan Rakyat ibarat tikus jatuh dalam guni beras bila dapat Selangor dan Pulau Pinang masa pilihanraya umum 2008 dulu.

Makanya apa depa cakap pun semuanya dah nampak elok.

Jadi senang nak jual air liur.
Kawan-kawan yang dah lama hidup tentu masih ingat atas nama politik DAP bukan main riuh mengata macam-macam masa nak buat Jambatan Pulau Pinang dulu.Membazir,projek megalah semata-mata cari point nak tibai kerajaan.

Hari ini bila perintah negeri tu depa yang riuh minta jambatan kedua yang sedang dibina oleh kerajaan pusat sekarang segera siap segala macam.
Begitu juga kalau tak ada beratus-ratus kilang di kawasan pulau dan di Seberang Perai,pasti Guan Eng jenuh garu kepala nak wujudkan peluang pekerjaan seperti yang ada hari ini.

Sama juga halnya di Selangor bagi Tan Sri Khalid Ibrahim.

Kata orang mengepak sakanlah.

Cuma yang ramai orang dok tanya lepas lebih dua tahun perintah apa yang special depa buat.


Masa sembang dengan kawan-kawan di dua negeri termaju di Malaysia tu ramai yang golek kepala kata setakat ni tak nampak apa yang hebat

Ini kita cakap kalau nak ambil kira manifesto depa yang janji tinggi mengunung menjelang pilihanraya dulu

Bukan saja banyak janji dalam manifesto tu yang tak tertunai,Guan Eng dan Khalid nampak masih terkial-kial mencari arah

Dalam politik bukan susah sangat untuk cover line.Tibai sana ..tibai sini…riuh sana…riuh sini agar orang tak nampak habuk pun tarak.

Kalau ulat dalam batu pun boleh hidup…apa lagi tikus jatuh dalam beras.Kalau tak percaya tanya Guan Eng dan Khalid." - Agenda Daily


Isnin, 6 Disember 2010

MENARIK !!! Harga 'FOOT DETOX' turun hingga RM10.00 per pek. Dapatkan Segera...

Anda menghadapi masalah kesihatan???

  1. Kencing manis
  2. Darah tinggi
  3. Berat badan berlebihan
  4. Gout
  5. Lenguh sendi, lutut dan pinggang
  6. Keletihan
  7. Dan pelbagai lagi....
Anda sudah muak dengan pelbagai jenis ubatan dan jamu yang perlu dimakan???
Disini saya memberi anda pilihan lain...
Dengan harga yang amat berpatutan...




Setiap punca peredaran darah akan melalui tapak kaki anda...
Dengan gaya pemakanan kita sekarang yang tidak terkawal maka amat perlu untuk kita mengimbangi semula sistem di dalam badan kita...

Pernahkah kita terfikir berapa banyak makanan yang mengandungi minyak, garam, lemak, gula dan lain-lain yang telah masuk ke badan kita???




Perlukah kita terlalu bimbang untuk mengeluarkan sedikit wang demi untuk kesihatan kita???

Kenapa perlu menanggung pelbagai kesakitan walhal umur belumpun menjangkau 40 tahun???

Dengan hanya menggunakan 'Foot Detox' dengan harga yang berpatutan, setidak-tidaknya ia dapat mengimbangi semula apa yang telah kita makan...

Hanya perlu tampal di tapak kaki sebelum tidur...

Dan keesokannya kita akan dapat melihat sendiri kesan yang amat drastik...


Bukan sekadar di tapak kaki...

Di pinggang, belakang bahu, betis pun boleh ditampal...

Ia akan bertukar menjadi hitam dan berlendir bergantung kepada berapa banyak toksin yang berada di dalam badan anda...

Dan seperti yang anda ketahui, toksinlah menjadi punca pelbagai penyakit...

Produk ini datangnya dari GuangZhao, China dan dipek di Korea dan Jepun...

Dan pastinya produk ini memiliki sijil kebenaran dari kementerian kesihatan China...


Setiap pek mempunyai 10 keping bersamaan 5 pasang...
Dan ianya dijual pada harga RM18.00 sahaja....
Kami tetap akan menghantar walaupun anda hanya membeli 1 pek...

1 pek = rm18.00
5 pek = rm85.00
10 pek = rm150.00
50 pek = rm650.00
100 pek = rm1000.00

Jika berminat sila bank in ke :
      Bank          : Maybank
      Nama         : Muhammad Ariff Bin Ahmad
      No. Akaun : 157112 - 091596


selepas Bank in, Minta tuan/puan email/ sms / msg via Fb kepada saya :
   1) Amaun Bank In
   2) Masa Bank In
   3) Alamat untuk proses penghantaran menggunakan pos laju
   4) No HP untuk dihubungi


Pembelian sebanyak 100 keping (10 pek) sudah melayakkan anda untuk mendapatkan harga borong...
Untuk maklumat lanjut dalam apa jua hal berkaitan boleh hubungi saya melalui:


  1. ariffraazdinamik@gmail.com
  2. raazdinamik@yahoo.com     - YM
  3. 019-479 7995 
KLIK SINI...

Ahad, 5 Disember 2010

Telekom Malaysia (TM) terus pincang !!! Pendedahan surat 'SULIT' dari wakil TM kepada Perdana Menteri...

1.  Baru-baru saya ada mendedahkan kemelut dan ketidak puasan hati warga TM terhadap pengurusan mereka dan kepada NUTE yang sepatutnya berfungsi untuk membela nasib ahli-ahli. Seperti yang dijangka SMB menerima respon yang positif dan lebih banyak lagi pendedahan yang telah disampaikan kepada SMB berkenaan dengan kecurangan yang berlaku.
2.  Di bawah saya sertakan beberapa respon dan pendedahan eksklusif yang disampaikan. Ini termasuklah 1 surat yang diutuskan kepada PM, TPM dan beberapa pemimpin tertinggi lain dari warga TM yang sudah tidak tahan ditindas oleh pihak berkepentingan dalam TM.


Dari TM NUTE Corruption.

Tuan/Puan,

Salam 1 Malaysia.

Bukan tujuan menghina @ mengaibkan, bukan juga tujuan menjatuhkan maruah…. Tapi ini adalah reality kehidupan di TE..LE..KOM Malaysia atau nama glamournya TM bersama rakan-rakan semusim dengannya !!!!

Kami sajikan beberapa teka-teki untuk anda :

a)  Siapa dapat Projek HSBB (main con & Sub Con)???

b)  Siapa luluskan projek RM 25 Juta untuk Tajaan Manchester United??

c)  Faratech, rakan karib siapa???



d)  Ayat siapakah ini “its good working with TM b’coz I can tons od money through corruptions???

e)  Syarikat GLC mana didalam Malaysia yang import pekerja dari oversea dan dibayar RATUSAN RIBU RINGGIT???

f)  Adakah benar Imri bercinta dengan Sherene ????

g)  Mc Kinsey = Consultants + Pengurusan TM yg BARU adalah Staff Mc Kinsey = Siapa yang buat DUIT didalam TM?????


Dari Klang Selatan

Hai sahabat semua,
Aku nak syer skit cerita aku,

Semalam adalah satu sessi taklimat khas yang dibuat jam 9.00am bertempat di Bilik Anggerik, Tkt 2, Wisma TM Shah Alam, Persiaran Damai, Seksyen 11, 40400 Shah Alam Selangor. So sebagai ahli senior aku pun dapatlah jemputan dari Mukthar Buzzir. So jam 9.00am akupun dah sampai n duduk kat dalam tu ada lah dalam 30 orang. “kata start kul 9, tapi kenapa xstart lagi ni.

Jam 9.45am barulah BARUA TM sampai, Jaafra Majrid, president NUTE @ NUDE, so yang bangun salam dengan dia nie Cuma org kanan Selangor barat je, yang lain buat tak tahu je, sbb dah boring betul dengan orang macam nie, datang dah lah lewat. So bila start je si anjing kurap (nick name jaafra majrid si Selangor Barat) ni mula dengan sorri I lewat sbb ada urgent meeting dengan pengurusan TM, piraaaahhhhhhh !!!!!! mata kau pun sembab, cakap jelah bangun lambat… memang dasar khurafat.


So sessi taklimat tu aku ingatkan ada benda yang URGENT lah sangat rupa-rupanya cerita pasal CA 8 yang orang ramai complaint, si Anjing kurap nie bgtau, “u all renungkalah dalam CA 8 nie semuanya LENGKAP gigi ada, hospital pakar, kenaikan gaji yang terbaik, umur pesaraan naik dsbgnya…” aku tengok ramai yang dah macam nak baling kerusi je… siap mention lagi “saya bertungkus lumus siang malam untuk siapkan CA 8 nie seorang diri” uuueewkkk,,,, masuk bakul angkat sendiri lah wwwoooiii, cakap kat budak sekolah bolehlah dirang percaya… sessi tu banyak terangkan tentang keburukkan orang, menghina orang, menfitnah orang dll, aku pekakkan telinga sbb xnak tanggung DOSA besar si anjing kurap nie.

Selepas tu adalah sessi Q&A, so soalan dari wakil Shah Alam Tanya, “kenapa NUTE sekarang ni sibuk nak tambah lagi satu tingkat kat Ofis NUTE, kan dah elok dah, dulu kata kita takda duit tapi sekarang ni lain pulak, kan itu satu pembaziran” ?? dengan tidak semena-mena, si anjing nie terus melompat, pasal bangunan tu, “u all tak payah nak campurtangan sbb itu keputusan NUTE PUSAT dan NUTE negeri hanya jalankan kerja macam biasa, woi bodoh NUTE pusat tu takkan ada kalau kami takda, baghal” !!!!!!
Selepas dari tu aku tengok ramai yang dah angkat kaki n blaa…. Kumat kamit je mulut diorg n daring semacam je, sbb dah tak suka dengan cara anjing kurapan nie. So lepas tu mukthar Tanya ada soalan lain, semua malas nak Tanya dah…. Jiran sebelah aku nie kira pangkat ustaz lah disini, so dia bisik kat aku yang dia kenal sangat dengan anjing kurap nie sejak di Ibusawat TM lagi, “dia nie kaki perempuan, kuat mabuk, suka ponteng kerja dan pedengki, tapi aku heranlah macam mana orang boleh bagi dia jadi pemimpin? Sekarang nie kalau jumpa aku langsung taknak tegur, dulu duit akulah yang selalu dia pinjam, sampai ada yang tak bayar lagi sampai sekarang nie”.

Selesai taklimat bodoh nie, adalah sedikit jamuan ringan yang aku rasakan berat, so dalam pada tu aku dengar Anjing nie bgtau kat exco Selangor barat, MTUC minta dia bertanding jawatan dalam MTUC, sbb dah takda orang yang berkebolehan yang nak menerajui MTUC, so dia kata ok dia akan bantu, tapi jawatan apa aku tak pasti…. So dalam masa yang sama member aku org kuat PKR bgtau, si anjing nie sekarang selalu pegi kem PKR untuk dapatkan sokongan…. ooooOOOoooOOo patutlah….

Setelah selesai semua, aku nak chow… tiba-tiba aku dengar, si anjing nie bgtau tahu yang International Union minta dia hadir ke Jepun untuk mesyuarat, pada mulanya dia tolak sbb banyak komitmen dengan NUTE, tapi dia tetap dimintak oleh orang oversea untuk datang mesyuarat… pehhhhh,, aku dengar pun mcm nak uuuuuueeeeewwwkkkkkkkkk “muntah”…. Apa yang kau ada anjing kurap English pun standard budak sekolah rendah, nak eksyen lagi….aku pandang je muka dia sambil buat senyum kambing, dia angkat dagu kat aku,,, pegilah mabuk… aku tak heranlah, bkn kau yang bg aku gaji…..

YANG PENTING AKU N FRIENDS AKAN KELUAR NUTE YANG DAH TIDAK ADA HALATUJU LAGI SELAIN MENJADI BONEKA KEPADA TM 

Anda nilailah sendiri

Lebih banyak lagi pendedahan akan berlaku. KLIK SINI...

Jumaat, 3 Disember 2010

Selamat Tinggal P. Pinang !!! Tidak mungkin Melayu boleh bergantung harap pada penyangak bernama Sang Anwar...

1.  Apa lagi la yang tinggal kepada kaum bumiputera terutama Melayu Pulau Pinang yang semakin tertindas. Dengan harga rumah yang meningkat secara melampau membuatkan hampir mustahil untuk orang Melayu menghuni terutama di kawasan pulau.

2.  Jika apa yang dinyatakan dalam Utusan Melayu hari ini yang mendakwa bahawa purata harga rumah di Pulau Pinang mencecah RM1/2 juta adalah benar, maka mungkin sudah sampai masanya untuk orang Melayu mula mengucapkan selamat tinggal kepada Pulau Pinang. Malah menurut akhbar itu lagi, harga rumah di Pulau Pinang adalah jauh lebih tinggi berbanding di KL.





3.  Melayu asal yang masih memiliki hartanah di seblah pulau hanya boleh dibilang dengan jari. Walaupun nampak seperti masih ramai lagi Melayu berlegar di sana namun kebanyakannya hanya menghuni di flat murah, rumah kampung di atas tanah milik kerajaan atau orang lain atau tinggal di sebelah seberang termasuk Kedah, Sungai Petani dan Parit Buntar. Jika ada pun Melayu mungkin di sebelah Balik Pulau yang masih berusaha mempertahakan hak milik tanah.

4.  Itu pun belum tentu mampu bertahan berapa lama. Kerajaan Negeri DAP memang dari mula lagi amat mengidam-idamkan untuk memiliki tanah di sana. Manakan tidak, harga tanah yang melambung menjadi aset kepada kerajaan DAP yang sedia umum diketahui dalam ketandusan peruntukan. Tidak hairanlah, pelbagai projek direncana Kerajaan DAP termasuk membina universiti.

5.  Dengan cara itu secara tak langsung dapat mengusir penduduk tempatan yang kebanyakannya Melayu dari sana. Pembinaan universiti dari segi moralnya memang baik. Tapi implikasinya bakal dirasai oleh orang Melayu. Seiring dengan universiti maka akan terbinalah projek perumahan mewah di sekitarnya dan yang pasti tidak akan ada Melayu pun yang akan mampu memiliki rumah tersebut.

6.  Kepada siapa orang Melayu Pulau Pinang hendak mengadu nasib dan menagih belas ehsan. Tidak sekali kepada kerajaan negeri memandangkan DAP lah yang beria-ia mahu mengusir mereka. Nak diharapkan pada anak tempatan, sedangkan 'ketuanan Melayu' pun ingin ditentang inikan pula nak membela nasib Melayu... Jangan Harap...

Ada lagi... KLIK SINI...

"PULAU PINANG 2 Dis. – Harga rumah di negeri ini merupakan yang termahal di negara ini dengan purata seunit mencecah hingga RM540,000 tahun lalu iaitu hampir lapan kali ganda purata pendapatan isi rumah penduduk Malaysia setahun.

Felo Kanan Institut Kajian Sosioekonomi dan Alam Sekitar (SERI), Dr. Michael Lim Mah Hui ketika mendedahkan perkara itu berkata, kajian yang dilakukan pihaknya juga menunjukkan harga rumah di negeri berkenaan turut melebihi purata harga rumah di Kuala Lumpur iaitu RM390,000 seunit.

Menurutnya, trend harga rumah yang terlalu tinggi di negeri itu bukan saja menyebabkan golongan bawahan tidak mampu langsung untuk memiliki rumah, malah golongan pertengahan juga turut mengalami nasib sama.
‘‘Amat jelas sekali harga yang ditawarkan amat jauh daripada jangkauan. Jika golongan pertengahan tidak mampu untuk membeli rumah atau pangsapuri yang dijual, apa lagi golongan bawahan.

‘‘Pada masa ini, penawaran dan permintaan untuk rumah tidak sepadan. Majoriti rakyat Malaysia mahukan rumah yang mampu dimiliki, namun pemaju lebih cenderung membina rumah mahal untuk mengaut keuntungan,’’ katanya pada sidang akhbar di pejabat Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) di Jalan Masjid Negeri di sini hari ini.

Turut hadir Presiden CAP, S.M. Mohamed Idris.

Jelas Mah Hui, keadaan itu menyebabkan negara dipenuhi banyak rumah kosong yang dibina pemaju untuk memenuhi permintaan pelabur asing dan spekulator, bukannya untuk rakyat.
Menurutnya, ramai di kalangan pelabur dan spekulator memiliki dua buah rumah atau lebih sama ada dibeli untuk disewakan atau untuk tujuan menaikan harganya bagi aktiviti penjualan supaya mendapat keuntungan.
Katanya, tindakan pemaju memasarkan hartanah itu secara agresif di luar negara memandangkan ia masih murah mengikut standard antarabangsa turut menyebabkan harga rumah di negara ini bertambah tinggi.

‘‘Amat malang bagi rakyat negeri ini khususnya jika Kerajaan DAP Pulau Pinang tidak memandang serius isu ini. Mereka patut memperbanyakkan rumah mampu milik dan mengawal pembinaan rumah mewah terutama di bahagian pulau.


‘‘Jika kerajaan itu benar-benar ingin menjadikan rumah sesuatu yang mampu dimiliki rakyat, sepatutnya kuasa yang mereka ada digunakan untuk mengawal pemaju, sektor perbankan dan spekulator supaya kenaikan harga rumah dapat dikurangkan,” katanya.

Sementara itu S.M. Mohamed berkata, terdapat pelbagai faktor menyebabkan berlaku kenaikan harga rumah termasuk dasar kerajaan membenarkan orang asing membeli bukan sahaja pangsapuri malah hartanah lain.
Jelas beliau, pihak bank turut menyumbang kepada kenaikan harga rumah melalui pelbagai teknik pemasaran yang agresif termasuk melonggarkan standard kredit sehingga 95 peratus pinjaman kepada pembeli.

‘‘Kini tiba masanya kerajaan memulakan dasar perumahan awam yang menyediakan perumahan mampu milik terutama di bandar seperti dilaksanakan Lembaga Perumahan Singapura iaitu kerajaan menjadi pelopor pembinaan rumah berkenaan,” katanya.

Menurutnya, bagi sektor perumahan swasta, kerajaan perlu memainkan peranan utama dengan mengambil langkah bersesuaian untuk mengawasi harga hartanah berkenaan bagi mengelakkan kenaikan harga yang tidak sihat." - Utusan Online

Inilah nasib Melayu Pulau Pinang... KLIK SINI...

Topeng Nik Ajis sebagai 'Lanun Islam' kini terbongkar. Sekalung tahniah buat Si Bangsat Anwar...




1.   Bukanlah satu perkara yang mengejutkan bilamana membaca pendirian Mursyidul Am PAS, Nik Ajis berhubung janji Anwar yang mahu mengangkat Bos DAP, Lim Kit Siang sebagai TPM tatkala ditakdirkan Anwar menjadi PM. Malah pandangan Nik Ajis memang sudah dijangka.

2.   Kenapa Nik ajis perlu melenting tatkala mendengar pengumuman Anwar? Nik Ajis sedar bahawa peluangnya untuk dilantik sebagai TPM adalah sangat tipis jika faktor umur dan tahap kesihatan diambil kira. Apatah lagi Nik Ajis sendiri kerap kali keluar masuk hospital. Hanya menanti masa diseru dek Malaikatul Maut sahaja.

3.   Jadi, daripada terpaksa meleleh air liur akibat kempunan tak berpeluang menjawat kedudukan no. 2 tertinggi maka jangan diharap ada orang lain dalam PAS yang berhak dilantik ke jawatan tersebut. Tak kira lah Hadi ke, Husam ke, masam ke.

4.  Inilah yang dinamakan kepimpinan ulama bercirirkan Islam kononnya yang dikendong oleh Nik Ajis. Kepimpinan yang penuh dengan hasad dengki, perut busuk dan tamak haloba yang melengkapi jiwa raga Nik Ajis. Nik Ajis lebih rela jawatan itu disandang oleh DAP dari terlepas ke tangan 'sahabatnya' dalam PAS.

5.  Sebelum ini Nik Ajis sering kali menyelar dan menuduh kononnya UMNO dan BN adalah kafir, membelakangkan Islam, ahli neraka dan bermacam lagi tuduhan liar. Namun kini segala yang dituduh berpatah balik ke batang hidungnya. Nik Ajis jelas menyokong kafir, menolak Islam sebagai keutamaan malah sedia menyerahkan negara kepada pemimpin seperti Kit Siang yang jelas menolak konsep negara Islam. Nik ajis tak ubah seperti 'meludah ke langit, akhirnya jatuh ke tekak sendiri.


6.  Mungkin buat pertama kali, ucapan terima kasih dan tahniah boleh diucapkan kepada Sang Anwar Ibrahim di atas pengumumannya yang mahu melantik Kit Siang. Setidak-tidaknya Anwar berjaya mendedahkan topeng sebenar yang selama ini menutup wajah Sang Ulama bernama Nik Ajis. Perjuangan negara Islam yang selama ini diwar-warkan dan dibanggakan oleh Nik Ajis rupanya hanyalah hipokrit. Dek kerana ketamakan kuasa, pangkat dan jawatan maka perjuangan Islam menjadi retorik dan akhirnya tergadai begitu sahaja.

Lagi Menarik !!! KLIK SINI...

"KUALA LUMPUR 2 Dis. - Naib Presiden UMNO Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, kesediaan Pas untuk menerima pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang sebagai Timbalan Perdana Menteri dibuat hanya untuk kepentingan politik tanpa mengikut perundangan Islam.

Beliau berkata, sekiranya Pas berani menerima kenyataan terbaru Mursyidul Am Pas itu, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, bermakna parti yang mendakwa kononnya berteraskan Islam tersebut perlu menjadikan kenyataan yang sanggup menerima orang bukan Islam sebagai pemimpin sebagai dasar parti.

"Itu bukan pendirian parti Pas. Kalau Pas berani menerima fatwa politik beliau, saya harap dapat dijadikan dasar parti,” katanya kepada pemberita selepas menutup Majlis Bulan Bahasa Kebangsaan Peringkat Kementerian Pertahanan di sini hari ini.

Ahmad Zahid yang juga Menteri Pertahanan berkata, pihaknya mahu melihat reaksi orang Melayu keseluruhannya dan sama ada saranan Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim diterima atau tidak oleh Pas." - Utusan Online

Nik Ajislah sebenarnya bapak segala penyangak... KLIK SINI...

Rabu, 1 Disember 2010

Petanda PRU-13 akan diadakan. Benarkah PRU-13 akan diumumkan pada... ?

 
Pengumuman Presiden UMNO:
 
(1) Pemilihan jawatan UMNO semua peringkat thn depan ditangguh 18 bulan..perkara biasa yg dah dibuat beberapa kali sblm ini.

(Menjadi kebiasaan UMNO untuk menangguhkan Pemilihan Parti bagi memberi sepenuh tumpuan kepada PRU. Seluruh jentera dapat bersatu padu dan memberi sepenuh tumpuan terhadap proses Pilihanraya bagi memastikan kemenangan maksimum di pihak BN.)

(2) Program transformasi politik PTP diteruskan oleh UMNO & BN.
(Program transformasi juga akan diteruskan bagi mengukuhkan parti. Tumpuan akan diberikan kepada perhubungan parti negeri. Beberapa Pengerusi Perhubungan Negeri akan digantikan dengan anak tempatan seperti selangor, Pulau Pinang, Perak, Kedah, Terengganu da Kelantan.)

(3) Akan kursuskan 50 ribu ketua cwgn 4 peringkat mulai Jan 2011.
(Kursus dan taklimat akan dipergiatkan terutama kepada Ketua-ketua Cawangan. Ini sebagai persedian untuk menghadapi kempen PRU. Ia juga bertujuan untuk mendapatkan gambaran secara jelas tentang peluang BN untuk menghadapi PRU.)

(4) Kemenangan BN di Galas & Batu Sapi kejayaan besar keyakinan rakyat.
(PM juga dilihat optimis dan berkeyakinan untuk menghadapi PRU13 yang bakal diumumkan pada bila-bila masa sahaja. Jika faktor Galas dan Batu Sapi diambil kira, jelas menunjukkan bahawa rakyat mula yakin dan menerima konsep dan pentadbiran yang dibawa oleh PM.)

(5) Konvensyen BN hujung minggu ini akan dapat perkukuhkan lagi BN. 
 (Konvensyen BN akan diadakan bagi mengumpulkan seluruh kepimpinan komponen-komponen BN. Mereka akan duduk semeja bagi membincangkan strategi dan peluang bagi menghadapi PRU13. Ini sebagai satu persediaan bagi memastikan mandat 2/3 dapat diperolehi di samping mencari jalan untuk merampas kembali negeri-negeri yang telah tewas pada PRU12.)

KLIK SINI...

Berdasarkan apa yang diumumkan oleh YAB Perdana Menteri menunjukkan petanda bahawa PRU13 semakin hampir. Malah menurut sumber yang boleh dipercayai, PRU-13 mungkin akan diadakan dalam bulan March 2011. Namun kali ini, Pilihanraya peringkat Parlimen terlebih dahulu akan diadakan. Ia kemudiannya akan disusuli peringkat DUN.

Ini kerana memandangkan senario politik semasa yang dilihat semakin memihak kepada BN. Sehubungan itu, PM mahu mengambil kesempatan ke atas keyakinan rakyat untuk kembali menguasai 2/3 parlimen. Untuk makluman, kerajaan BN sekarang gagal mendapat mandat 2/3 dalam PRU12 yang lalu.


Setelah PM berjaya mendapatkan mandat tersebut barulah PRU peringkat DUN diadakan. Ini bagi memberi peluang kepada rakyat bagi menilai penerimaan terhadap BN bersandarkan keputusan peringkat parlimen. Dengan cara ini, BN mensasarkan untuk merampas kembali beberapa negeri yang sebelum ini terlepas ke tangan pembangkang.




Antara negeri yang menjadi sasaran BN dan memperlihatkan potensi untuk kembali ke tangan BN adalah 

     1.   Selangor
     2.   Kedah.
     3.   Kuala Lumpur

Bagi negeri Perak, BN berkeyakinan dapat mengekalkan kuasa di sana jika dinilai tahap pentadbiran Dr. zambry yang semakiin meningkat.


Bagi negeri Kelantan dan Pulau Pinang, agak sukar untuk merampas kembali dari tangan DAP dan PAS. Namun begitu ianya adalah tidak mustahil jika pengukuhan parti komponen BN seperti Gerakan, MCA dan MIC dapat dilakukan segera.


Maklumat lanjut. KLIK SINI...









Jasper Roberts - Blog

 
REPLACE-WITH-FACEBOOK WIDGET-CODE-HERE