Advertisement - Contact Us

Zaid tersungkur di meja arak... syabas P. Kamalanathan...

1.  Tahniah diucapkan kepada calon BN dari MIC, P. Kamalanathan kerana berjaya memenangi Pilihanraya Kecil P094 Parlimen Hulu Selangor dan sekaligus merampas kembali kerusi ini dari tangan PKR. Dianggarkan berdasarkan keputusan tidak rasmi, BN berjaya memperolehi lebih dari 2000 undi majoriti dan ini jelas melebihi dari majoriti yang telah dimenangi oleh calon PKR dalam PRU yang lalu.

2.  Tahniah dan syabas juga saya ucapkan kepada seluruh jentera BN baik dari UMNO, MIC, MCA dan parti komponen yang lain kerana telah berusaha keras dan bertungkus lumus bagi merampas kembali kerusi ini dan memastikan kemenangan di pihak calon BN. Tanpa jentera yang hebat, belum tentu BN akan dapat memperolehi kejayaan di Hulu Selangor.

3. Namun begitu, perlu diingat, kemenangan di Hulu Selangor bukan bermaksud kemenangan secara total bagi Barisan Nasional. Ini merupakan satu permulaan kepada kebangkitan semula BN dan penerimaan rakyat terhadap dasar-dasar baru yang diperkenalkan oleh kepimpinan BN.

4.  Banyak lagi perlu dilakukan bagi memastikan BN kembali relevan dan diterima oleh semua kaum di Malaysia. Beberapa aspek perlu diteliti dan diselesaikan bilamana melihat keputusan di Hulu Selangor. 'Post mortem' perlu diadakan segera bertujuan memperbaiki kelemahan yang wujud sepanjang PRK hulu Selangor.

5.  Sebagai contoh, berdasarkan keputusan mengikut peti undi, jelas menunjukkan BN tewas di kawasan majoriti Cina. Ini menunjukkan masyarakat Cina masih belum memahami aspirasi yang cuba di bawa oleh kepimpinan Bn. Mereka masih lagi terpengaruh dengan dakyah-dakyah palsu yang di bawa oleh pemimpin Pakatan Rakyat. BN melalui komponen yang mewakili masyarakat Cina perlu bekerja labih keras dan lebih kerap turun padang bertemu dengan masyarakat Cina bagi memberi penjelasan dan memastikan mereka kembali berpijak di bumu nyata, bukan terus dibuai dengan janji-janji palsu Pakatan Rakyat.

6.  Sementara itu, berdasarkan statistik keputusan, BN berjaya mendapatkan kembali keyakinan dari masyarakat Melayu. Kebanyakan Saluran undi yang majoritinya orang Melayu, kemenangan jelas diberikan kepada Barisan Nasional. Ini menunjukkan bahawa orang Melayu sudah muak dan bosan diperguna dan ditipu oleh Pakatan Rakyat. Orang Melayu sudah mula yakin dengan kepimpinan BN yang diterajui DS Najib menerusi dasar baru yang diperkenalkan termasuk "1 Malaysia" dan MEB.

7.  Apapun sekali lagi tahniah dan Syabas diucapkan kepada calon BN, P. Kamalanathan dari MIC kerana berjaya memenangi PRK P094 Parlimen Hulu Selangor menewaskan calon dari PKR, Dato' Zaid Ibrahim.

3 Ulasan

  1. Zaid contoh Melayu Kelantan yang tak tau bersyukur.
    Cadangan terbaru nak buat ladang mega bela babi perlu dibuat di bumi Kelantan.
    Selangor rakyat dah mula reject Pakatan Rakyat

    BalasPadam
  2. Nak tunggu komen N,ajis dan Anu@war tentang PRK Hulu Selangor.
    Mejoriti kemenangan BN makin banyak rakyat dah mula tolak Pakatan Rakyat.
    We want JUSTIC FOR SAIFUL now......

    BalasPadam
  3. Akuan bersumpah keling mabuk minum todi dijulang bersumpah dengan al-quran dipijak-pijakan.
    Sumpah dah makan tuan dan Keputusan PRK Hulu Selangor tuhan dah tunjukan kat rakyat Malaysia.
    Kita Tuggu pilihanraya umum akan datang.....

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama