Advertisement - Contact Us

Pakatan Rakyat 'mati kutu' dalam usaha menyaingi kebijaksanaan DS Najib...

1. Perdana Menteri Malaysia, Dato' Seri Mohd Najib Tun Razak terus mengorak langkah dengan penuh bergaya dalam usahanya untuk merealisasikan '1 Malaysia ; Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan'. Beliau hari ini telah mengumumkan beberapa dasar yang sangat positif sewaktu perjumpaannya dengan para pegawai kerajaan.

2. Sewaktu hari jadinya baru-baru ini, beliau telah mengumumkan beberapa perkara yang sedikit-sebanyak telah memberi kelegaan kepada rakyat di dalam situasi ekonomi yang tidak menentu ini. Setidak-tidaknya rakyat bersyukur dan ini menunjukkan bahawa kerajaan sememangnya bersungguh-sungguh untuk mendahulukan rakyat dalam semua hal. Ia juga merupakan hadiah hari jadi terbaik dari PM kepada rakyat.

3. Hari ini, PM telah memberi tumpuan khusus dalam usaha untuk menutamakan pencapaian yang terbaik dari kakitangan kerajaan. Beliau telah mengumumkan Indek Pencapaian Utama (KPI) bagi enam bidang teras Keberhasilan Utama Negara. Ini termasuklah beberapa bidang yang mana sebelum ini sering menjadi modal kepada Pakatan Rakyat untuk menghentam kerajaan iaitu membanteras jenayah dan memerangi rasuah.

4. Beliau telah melantik enam menteri utama untuk memberi tumpuan khusus terhadap usaha menjayakan KPI bagi bidang-bidang yang dipilih. Antara bidang lain yang akan diberi tumpuan termasuklah meluaskan akses dalam pendidikan, meningkatkan taraf hidup rakyat, memperkasakan prasarana dan menambah baik pengangkutan awam.

5. Pengumuman ini nyata melegakan rakyat dan terbukti akan kesungguhan PM mentadbir negara Malaysia dengan baik. PM bijak menggunakan peluang ini untuk menarik semula perhatian rakyat di kala Pakatan rakyat sedang bergelumang dengan pelbagai pergolakan yang melanda.

6. Jika diimbas kembali, kebanyakan dasar yang diumumkan oleh PM kebelakangan ini adalah juga merupakan janji-janji yang pernah ditabur oleh Pakatan Rakyat di saat mereka sedang menghadapi PRU yang lepas. Malangnya PR gagal melunaskan semua janji tersebut dan kesempatan ini sememangnya wajar disambar oleh PM bagi meningkatkan semula populariti dirinya dan kerajaan serta mengembalikan semula keyakinan rakyat terhadap kepimpinan baru di bawah Najib Tun razak.

7. Apa yang penting sekarang adalah kerajaan perlu bekerja lebih keras serta bersungguh-sungguh untuk menjayakan setiap dasar yang diperkenalkan atau setidak-tidaknya perlu menunjukkan perkembangan yang positif bagi membuktikan bahawa setiap dasar itu tidak sia-sia.

8. Malah saya percaya dan penuh yakin bahawa hanya dengan cara ini sahaja kerajaan di bawah pimpinan Barisan Nasional bakal kembali ke persada takhta dan menjadi sebuah kerajaan yang kuat dan digeruni semula, seperti sebelum ini. PM berjaya mengambil pendekatan yang sangat berbeza berbanding Pakatan Rakyat dalam usaha untuk menarik perhatian rakyat. PR lebih banyak berpolitik, bermain isu, menabur fitnah, menghentam peribadi, membuka pekung dan menabur janji palsu. Berbeza dengan kepimpinan Najib yang dilihat lebih berhemah, mementingkan kualiti perkhidmatan dan benar-benar memberi keutamaan kepada rakyat dalam setiap tindakan yang hendak diambil.

9. Bagi saya, tidak keterlaluan untuk saya katakan bahawa Pakatan Rakyat sebenarnya sedang menuju kehancuran. Masing-masing hanyalah berpaut pada dahan yang reput dan menanti masa untuk rebah ke bumi.

10. Berbeza dengan BN dan UMNO terutamanya yang dilihat kembali subur tumbuh bertunaskan pucuk yang baru, muda dan penuh keterampilan. Secara perlahan-lahan rakyat kembali berteduh di pohon yang subur dan bersama-sama membajai pohon ini agar terus subur dan memberi nikmat di bumi Malaysia yang bertuah ini.

1 Ulasan

  1. Agaknya kalau DSAI, apa yg dia akan buat? Dia akan bawak masuk penasihat2 neocons dan liberal dari US untuk mentadbir negara....

    setahun kemudian, bintang dalam bendera US tambah lagi satu.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama