Advertisement - Contact Us

UMNO PAS : Nizar memang merancang untuk buat 'havoc' dalam Parlimen...

1. Tindakan spontan??? Adakah tindakan bekas Menteri Besar Perak, Mohd Nizar Jamaluddin yang terpekik terlolong di dalam Parlimen sebaik sahaja selesai majlis angkat sumpahnya sebagai Ahli Parlimen Bukit Gantang boleh dikategorikan sebagai tindakan spontan?

2. Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharuddin mengaku bahawa Nizar tidak pernah memaklumkan kepadanya atau pemimpin PAS yang lain yang beliau akan bertindak sedemikian di dalam Parlimen. Ustaz Nasha juga agak terkejut dengan tindakan Nizar dan menanggap bahawa tindakan itu merupakan satu tindakan spontan dari Nizar dan ia tidak dirancang.

3. Nizar bersama beberapa pemimpin Pakatan Rakyat lain, kebanyakannya dari Perak, melaungkan 'Hidup rakyat' dan 'Bubar DUN Perak' sebaik sahaja beliau selesai menangkat sumpah. Mereka juga telah mengenakan lilitan hitam bertulis 'Bubar DUN Perak' di songkok dan di lengan.

4. Akibat dari tindakan biadap itu, Nizar dan pemimpin PR yang terlibat telah diusir keluar dari dewan oleh Speaker dan disusuli dengan tindakan gantung selama 2 hari. Perbuatan mengenakan lilitan di kepala dan lengan jelas menunjukkan bahawa mereka merancang lebih awal untuk bertindak sedemikian rupa dan ia bukanlah satu tindakan spontan.

5. Lainlah jika Nizar secara tiba-tiba berguling di lantai dan menjerit tidak tentu hala, barulah dinamakan spontan atau tindakan luar kawalan atau tindakan tanpa dirancang.

2 Ulasan

  1. benar...mana ada spontan kalau dah ada lilitan kepala..

    gila ke apa ?


    cerdik tak bertempat...

    BalasPadam
  2. Nizar jumpa kain lilitan kepala ni dalam tong sampah kot...

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama