Advertisement - Contact Us

Husam kecut perut dilabel 'musuh dalam selimut'...

1. Rasanya masih tak terlambat untuk mengucapkan tahniah kepada kepimpinan baru PAS tidak kira samada pemimpin tersebut menang tanpa bertanding atau menang dalam pertandingan. Memandangkan PAS juga merupakan parti utama orang melayu dan Islam, jadi tak salah rasanya untuk saya turut sama ambil tahu akan perkembangan terkini apa yang sedang dan telah berlaku dalam Muktamar PAS.

2. Umum sudah pun mengetahui akan kebangkitan puak pro Muqabalah yang berjaya menguasai kepimpinan tertinggi apatah lagi dengan kemampuan Ustaz Nasharuddin mengeka
lkan kerusi Timbalan Presiden dengan menumpaskan Husam Musa yang condong ke arah puak edrogan.

3. Keputusan ini juga jelas menunjukkan bahawa kematangan ahli PAS yang ingin terus kekal dengan corak kepimpinan sedia ada dan menolak sebarang usaha samada dari luar mahupun dari dalam PAS sendiri yang ingin memporak perandakan perpaduan yang cuba diwujudkan dalam parti.

4. Husam yang sebelum ini turut dikaitkan dengan Anwar secara jelas telah menolak sebarang usaha untuk menjayakan kerajaan perpaduan yang mana telah dicadangkan oleh Presiden PAS sendiri. Husam cuba menggunakan popularitinya sebagai antara kepimpinan profesiona
l dalam PAS untuk mengubah dan menukar corak kepimpinan berteraskan ulama yang selama ini menjadi nadi kepada parti PAS.

5. Baru-baru ini, Dr Haron Din telah menyatakan kononnya wujud anasir atau musuh dalam selimut yang cuba m
enghancurkan PAS. Musuh tersebut gemar menggunakan arus media perdana dan alternatif untuk meningkatkan populariti dirinya. Musuh tersebut juga menurut kenyataan Haron Din telah menerima dokongan dari pihak luar PAS untuk cua menguasai kepimpinan dalaman PAS walau dengan apa cara sekalipun.

6. Hari ini, secara tiba
-tiba melalui satu kenyataan media, Husam melatah dan mahukan penjelasan dari Haron Din berkenaan dengan isu 'musuh dalam selimut' itu. Kegagalan Husam untuk merebut jawatan Timbalan Presiden sedikit sebanyak telah merencatkan agenda Anwar untuk mengambil alih dan berkuasa dari luar PAS. Dan mungkin inilah yang dimaksudkan dengan 'musuh dalam selimut' seperti yang dinyatakan oleh Haron Din.

7. Jika benar, maka syabas sekali lagi diucapkan kepada seluruh ahli PAS kerana berjaya membuka mata seluas-luasnya dan menilai antara intan dan kaca. Namun harus diingat, tidak mustahil masih terdapat segelintir 'musuh dalam selimut' yang terlepas dalam senarai kepimpinan baru parti PAS. Dan mereka inilah yang perlu diberi sepenuh perhatian terutama melibatkan jawatan Naib Presiden.

8. Walau apa pun, kepada Husam Musa, 'siapa yang makan cili, dia lah yang ak
an merasa pedasnya'. Dan saya yakin kenyataan yang dibuat oleh haron Din bukan semata-mata kenyataan umum tetapi ada maksud yang tersirat dan menanti masa untuk menjadi tersurat.

4 Ulasan

  1. Selain Husam ada lagi..yang lebih bahaya..!!

    BalasPadam
  2. umno laknatullah...tolak hukum islam.....

    BalasPadam
  3. salam..

    setelah meneliti situasi sekarang ini maka saya sangat mengharapkan perpaduan Melayu Muslim akan diusahakan oleh semua pihak. ini kerana kekuatan Melayu akan membawa keamanan dan kestabilan untuk semua kaum di Malaysia.

    Meskipun tidak disenangi oleh puak yang pernah diusir keluar oleh umno seperti Anwar dan juga Nik Aziz namun Islam perlu bersatu juga tanpa menghiraukan pandangan dua orang manusia yang busuk hati ini..

    Masakan tidak busuk hati jika mereka masih menolak perpaduan dan kerjasama antara kerajaan dan pembangkang namun rela bekerjasama dengan parti samseng yang jelas dapat dilihat dalam video tersebut..

    usaha saya ini demi perpaduan Melayu dan rakyat Malaysia amnya...

    saya cabar penyokong Anwar dan Nik Aziz untuk melihat sendiri video DUN Perak kali ke 12 pada 7 Mei 2009 yang lalu di blog saya di link bawah ini.

    Lihatlahh YB DAP PKR begitu samseng sekali termasuk seorang YB 'tersesat' dari PAS bernama Nizar yang begitu kemaruk ingin kembali menjadi MB hingga tidak kisah apa jua cara sekalipun hendak dicapai asal kuasa dapat dikembalikan kepadanya..

    Mujurkah YB Pas yang lain di Perak tidak terikut-ikut dengan provokasi murahan geng samseng PR itu.

    Jika masih ada di kalangan YB atau rakyat yang tetap menyokong PR selepas melihat kejadian tersebut maka saya kira ia tanda hati mereka sudah terkunci mati dari melihat kebenaran...

    apa boleh buat.. Sila lihat di link bawah :

    http://penembak-tepat.blogspot.com/2009/06/edisi-pagi-video-adun-pr-samseng-dan-24.html

    Moga Allah menyatukan hati hati kita semua.....

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama