Jumaat, 27 Februari 2009

'Pernahkah Kita Maki Dia Singh Celaka', Exco Pemuda Umno. - Bernama


"SHAH ALAM, 27 Feb (Bernama) -- "Pernah kita maki dia Singh celaka. Bayangkan bagaimana orang Singh rasa Singh celaka."

Itulah kata-kata anggota exco Pemuda Umno Datuk Reezal Merican Naina Merican bagi melahirkan rasa terguris hati dan marah anggota pergerakan itu terhadap Pengerusi DAP Karpal Singh yang semalam menyifatkan Pemuda Umno sebagai "celaka".

Selain menggunakan perkataan itu semasa satu perbahasan pada persidangan Dewan Rakyat, Anggota Parlimen Bukit Gelugor itu juga menuduh Pemuda Umno bertanggungjawab mengirim dua butir peluru ke kediamannya di Pulau Pinang baru-baru ini.

Reezal Merican berkata Karpal tidak sepatutnya berselindung di sebalik undang-undang atau kekebalan sebagai wakil rakyat untuk menuduh dan menghina Pemuda Umno.

Bekas Menteri Besar Selangor Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo pula berkata Pemuda Umno merasa kecewa dengan tindakan Karpal kerana sebagai seorang yang sudah lanjut usia, beliau sepatutnya menunjukkan contoh yang baik kepada golongan muda.

"Tetapi sejak kebelakangan ini Karpal menunjukkan contoh yang kurang baik dan menimbulkan kemarahan rakyat Malaysia," katanya."
- Bernama


Karpal semakin lama semakin menunjukkan kenyanyokannya. Berdasarkan tahap pemikiran dan kemampuannya, dia dilihat sudah tidak mampu untuk menjadi seorang pemimpin kepada rakyat. Seorang pemimpin sepertinya tidak harus terus memegang jawatan dan sepatutnya sudah sampai masanya untuk berundur dari arena politik. Bukan berniat untuk menghina seorang OKU, tapi bila difikirkan, bagaimana seorang wakil rakyat sepertinya hendak berkhidmat kepada rakyat dengan baik dan sempurna. Jika berlaku banjir di kawasannya, adakan Karpal mampu untuk melawat dan memberi bantuan kepada mangsa. Itu jika banjir, jika berlaku perkara yang lebih besar yang memerlukan khidmat Karpal sebagai wakil rakyat, bagaimana? Atau mungkin Karpal sememangnya sudah ketepikan itu semua dan kelayakannya menjadi wakil rakyat hanya disebabkan keberanian dan kelantangannya bersuara.

Berkenaan dengan ungkapan celaka yang dilemparkan kepada Pemuda UMNO, ia dilihat sebagai satu tindakan yang amat biadap dan kurang ajar. Kelantangan dan keberanian Pemuda UMNO ada batasnya dan sudah pasti ia tidak akan melebihi undang-undang negara. Apatah lagi tuduhan Karpal yang mengatakan bahawa Pemuda UMNO telah mengugutnya dan mengirim 2 butir peluru kepadanya. Itu adalah satu tuduhan liar yang tak berasas dan tanpa bukti. Harus diingat bahawa kebiadapan Karpal sebenarnya telah membuatkan dia mempunyai ramai musuh. Baik dari dalam UMNO sendiri mahupun dari luar. Jadi tak mustahil jika 2 buti peluru itu angkara pihak luar yang bencikan Karpal. Atau mungkin spekulasi Karpal sendiri yang memerlukan simpati luar terhadapnya dan cubaan untuk menjatuhkan imej UMNO.
Show Comments: OR

0 comments:

Catat Ulasan









Jasper Roberts - Blog

 
REPLACE-WITH-FACEBOOK WIDGET-CODE-HERE