Advertisement - Contact Us

Pakatan Pembangkang Akan Terus Ganggu Perak. - Bernama

"KUALA LUMPUR, 23 Feb (Bernama) -- Pakatan Pembangkang akan terus mengganggu kerajaan Barisan Nasional (BN) Perak di bawah pimpinan Menteri Besar Datuk Dr Zambry Abdul Kadir.

Ketua Penerangan Umno Tan Sri Muhammad Muhamad Taib berkata perbuatan pakatan pembangkang merupakan satu taktik untuk membantutkan rancangan pembangunan BN untuk membantu rakyat menghadapi kelembapan ekonomi.

"Gangguan mereka juga dibuat supaya Paduka Seri Sultan Perak Sultan Azlan Shah tunduk kepada tekanan Datuk Seri Anwar Ibrahim," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Baru-baru ini Speaker Dewan Undangan Negeri Perak V. Sivakumar telah menggantung Zambry dan juga exconya daripada menghadiri sesi persidangan DUN."
- Bernama

Pakatan Rakyat pastinya masih tidak dapat menerima hakikat bahawa mereka sudah disingkirkan dari menjadi kerajaan negeri Perak. Gangguan dan tekanan yang cuba diberikan kepada kerajaan baru BN adalah satu tindakan yang tidak patut dan mencerminkan ketidak matangan politik yang dimainkan oleh Pakatan Rakyat. Kesan dan akibat dari tindakan mereka amat besar dan pastinya ia amat merugikan rakyat dan negeri Perak.

Pembangunan dan ekonomi Perak pasti akan menghadapi masalah dan kelembapan sekiranya kerajaan baru BN tidak dapat melaksanakan apa yang dirancang akibat dari gangguan yang dilakukan oleh Pakatan rakyat. Sikap buruk ini juga menunjukkan betapa Pakatan Rakyat merupakan parti yang tidak gentle dan sanggup melakukan apa sahaja demi untuk memenuhi agenda dan mainan politik mereka termasuk sanggup membelakangkan kepentingan rakyat.

Inilah sebab dan alasannya kenapa Pakatan Rakyat tidak layak menjadi kerajaan baik kerajaan negeri apatah lagi kerajaan persekutuan.

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama