Advertisement - Contact Us

Tuah Datuk Siti Nurhaliza Dan Sensara Umat Palestin





Dunia telah dikejutkan dengan tragedi berdarah yang saban hari semakin memuncak di bumi Palestin. Setiap hari jumlah kanak-kanak, wanita mahupun mereka yang tidak berdosa yang terkorban atau menjadi mangsa semakin bertambah. Itu belum lagi dihitung dengan jumlah yang kehilangan harta benda, tempat kediaman untuk berteduh dan pelbagai lagi.

Cuba kita fikirkan sejenak, berapa ramai ibu yang terpaksa meredhai kehilangan anak yang disayangi, isteri yang menangisi pemergian si suami tempat bergantung hidup mahupun si kecil yang terpaksa menjadi piatu tatkala hilang kasih sayang si ibu dan ayah. Terbayangkah kita, Palestin sebuah negara Islam yang tanah nya ada tercatat dalam kitab suci Al-Quran, Buminya yang terkandung seribu satu sejarah akan kehebatan dunia Islam, kini sedang menuju ke arah kehancuran.




Apakah punca semua ini berlaku? Dimanakah silapnya hingga umpama tidak adanya kesudahan tragedi ini berlaku? Rejim Zionis Israel merupakan satu bangsat yahudi yang paling jahat, hina dan kejam di atas muka bumi ini sejak dari dahulu hinggalah ke hari Akhirat. sejak dari dahulu lagi, Islam menjadi musuh no 1 bagi bangsat Yahudi ini.

Negara Israel sendiri hakikatnya asalnya merupakan sebuah perkampungan kecil yang hanya didiami oleh 5 buah keluarga Yahudi yang telah dibuang negara ke sana. Mungin disebabkan kelemahan orang Islam sendiri yang mudah memberi muka dan peluang kepada mereka ini hingga terlupa dengan prinsip yahudi itu sendiri yang akan terus memusuhi umat Islam hingga ke akhir zaman.

Maka disebabkan itu, mereka telah mengambil peluang dan kesempatan yang diberikan oleh orang Islam dengan mewujudkan sebuah negara Israel dengan hanya bermula dari sebuah perkampungan yang kecil. Sedar tidak sedar, memang sejak dari dahulu lagi mereka sudah pun merampas dan menjajah tanah orang Islam di Palestin.

Kini, apabila negara Israel sudah kuat ditambah lagi sokongan kuat yang diberikan oleh kuasa veto dunia yakni Amerika, maka tanpa ada rasa simpati dan belas ikhsan mereka mula menunjukkan taraing yang sekian lama terpendam dan meneruskan agenda asal iaitu menghapuskan umat Islam dari muka bumi ini. Tanpa ada rasa bersalah, mereka terus mengebom dan menyerang bumi Gaza dari segenap cerok baik dari udara, darat mahupun lautan. Kekejaman Zionis terus ditonjolkan lagi apabila mereka mula menggunakan bom fosforus yang mana bukan sahaja mampu meragut nyawa sekaligus malah kecederaan yang ditanggung bakal membawa kesengsaraan berpanjangan hingga ke akhir hayat.

Kita di Malaysia seharusnya bersyukur dan bertawaduk kerana telah dilahirkan di bumi yang aman dan makmur tanpa perlu ada rasa bimbang untuk menjalani kehidupan biasa. Jadi, tidak wajar bagi penduduk Malaysia untuk berpecah belah atau bermasam muka hanya disebabkan perkara remeh atau disebabkan fahaman dan ideologi politik yang berbaza.



Selain itu, adakah kita pernah terfikir apakah sumbangan kita atau peranan yang mampu kita mainkan untuk membela atau sekurang-kurangnya meringankan beban saudara seagama kita yang sedang berdepan dengan maut di Palestin? Mungkin tidak ramai yang berkemampuan untuk memberi sumbangan berbentuk kewangan mahupun harta benda kepada mereka.

Hakikatnya, banyak cara yang boleh kita lakukan untuk rakyat Palestin. Dan selemah-lemah bantuan yang boleh diberikan adalah berdoa akan kesejahteraan bumi Palestin.

'SEMOGA ALLAH MENGEMBALIKAN KEMAKMURAN KEPADA BUMI PALESTIN'

1 Ulasan

  1. aku bukan peminat sn... apo kaitannya sn dgn palestin?

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama