Advertisement - Contact Us

Khairy B. Pak Lah vs Mukhriz B. Tok Det

Bukan mudah menjadi pemimpin. Menang djulang. Kalah ditendang.
Namun begitu, komen tok det dgn mukiz bukanlah untuk membangunkan semula. Mereka memberi komen hanyalah atas dasar peribadi yang mungkin sudah berkerat rotan, berpatah arang dengan sikap Pak Lah sebelum ini sejak diberi kuasa oleh tokdet.

Jelas Pak Lah telah membelakangkan dan menolak mentah-mentah semua pandangan atau kritikan yang diberikan oleh tok det. Ini termasuk isu AP, isu kuasa dan lain-lain. Pak Lah juga telah membatalkan projek pembinaan jambatan tambak johor yang menjadi idea tok det sewaktu pemerintahannya.

Tak boleh nak salahkan Pak Lah kerana yang pasti kuasa ada dalam genggamannya. Zaman To Det sudah berakhir.

Namun yang menjadi satu kesilapan besar yang dilakukan oleh Pak Lah ialah, beliau telah menerima bulat-bulat segala cadangan, idea dan buah fikiran menantunya yakni Khairy Jamaluddin yang masih mentah dalam politik. Wal hal idea tok det langsung tak dipedulikan walaupun satu dunia tahu siapa itu Tok det, Mantan Perdana Menteri Malaysia merangkap Bapa Pembangunan Moden yang berjaya mentadbir Malaysia selama lebih 20 tahun walau terpaksa menempuh pelbagai dugaan dan kaya dengan pengalaman.

Apa pun yang pasti, orang-orang Melayu amnya dan UMNO khususnya perlu sedar dan bangkit semula walau dengan apa cara sekali pun, walau terpaksa mengorbankan diri kerana...

'MALAYSIA BAKAL DIJAJAH KEMBALI'

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama